Mobilneten a YouTube a menő
Az Allott Communications szerint 2010 második félévében a teljes mobileszközökön lebonyolított adatforgalmat a YouTube vezette.
A globális mobilszélessávú forgalomra vonatkozó friss felmérés eredményei szerint 2010 második félévben az összforgalmat tekintve a YouTube vezet, 37 százalékos részesedéssel. A Google tulajdonában lévő, világelső videómegosztó egyébként a kategóriáján belül is egyértelműen vezet: a mobil videó streaming forgalom 45 százalékát tudhatja magáénak.
A YouTube népszerűségének mértékét jól mutatja, hogy globális szinten, az összes mobilhálózatot tekintve is 17 százalékot tesz ki a YouTube által lefoglalt forgalom.
Az Allott szerint sokan a mobilnetet a hagyományos, kábeles előfizetés helyettesítőjeként használják, ezt támasztja alá, hogy az adatforgalom tekintetében a második helyet a fájlmegosztók foglalják el. Viszont a Skype és a többi azonnali üzenetküldő mindössze 4 százalékot tudhat magáénak, igaz, egy év alatt igen erőteljesen, 87 százalékkal növekedett a forgalmuk a mobil eszközökön.
A közösségi portálok a mobilokon is kiemelkedően növekednek: a Twitter 1 800, a Facebook 1 000 százalékkal növelte forgalmát. Ami a mobil alkalmazások piacát illeti: az Apple egyeduralkodónak tekinthető, az App Store a webboltok forgalmának 89 százalékát tudhatja magáénak, míg a Google Android üzlete mindössze 9 százalékot szerzett. Igaz, az Android 177 százalékkal növekedett, míg az App Store csak 54 százalékot – írja az AFP nyomán a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 7,2 százalékkal csökkent szeptemberben
2024 szeptemberében az ipari termelés volumene 7,2, munkanaphatástól megtisztítva 5,4…
Tovább olvasom >