Mobil, takarítógép és tévé vásárlását tervezik a legtöbben
A magyarok közül a legtöbben, 23 százaléknyian mobiltelefont akarnak venni a következő három hónapban, 14 százalékuk valamilyen takarító berendezést, 13 százalékuk pedig tévét; a döntő többség nem tervezi hitel felvételét a vásárláshoz – derül ki a Samsung Techonomic Index 2015 kutatásából.
A felmérés szerint Magyarországon minden háztartásban van legalább egy mobiltelefon, a háztartások 97 százalékában van számítógép vagy laptop, szintén 97 százalékában televízió, a családok 98, illetve 99 százalékánál pedig vannak konyhai és takarítóeszközök is. A táblagéppel rendelkező háztartások aránya megkétszereződött tavalyhoz képest, elérte a 48 százalékot.
Személyes anyagi helyzetük alakulását illetően a magyarok 28 százaléka javulást vár a következő 12 hónapban, 29 százaléka rosszabbodást, a válaszadók csaknem egyharmada pedig stagnálást jósol magának. A legpesszimistábbak aránya 9, míg a legoptimistábbaké 5 százalék.
A Samsung kutatásából kiderül az is, hogy a magyarok kifejezetten vágynak az új technológiát megtestesítő termékekre.
A vásárlók a legtöbb pénzt tévére, illetve számítógépre, laptopra szánják. Tévék esetében átlagosan 115 ezer forintot, számítógépek, laptopok esetében pedig átlag 114 ezer forintot terveznek költeni. Táblagépre átlagosan 67 ezer forintot, míg mobilra átlag 61 ezer forintot költenének.
A túlnyomó többség nem kíván hitelt felvenni, vásárlását meglévő megtakarításából, jövedelméből fedezné. A vásárlást hitelből tervezők aránya a tévék és a mobiltelefonok esetében magasabb az átlagnál, de ezeknél a termékeknél sem jellemző.
A Samsung Electronics azért indította a Samsung Techonomic Index kutatás-sorozatot, hogy felmérje, miként viszonyulnak az emberek a technológiához, hogyan változnak a vásárlói igények. Az átfogó kutatás részeként április 21. és május 18. között 18 ezer válaszadót kérdeztek meg online kérdőívben 18 európai országban, ebből ezret Magyarországon. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Közel 6 milliárd euró bírság a GDPR óta
2024-ben az uniós adatvédelmi hatóságok összesen 1,2 milliárd euró bírságot…
Tovább olvasom >Mindent elhisznek a fiatalok a mesterséges intelligenciának
A Z generációs fiatalok körében szinte mindenki használja a mesterséges…
Tovább olvasom >Szeret boltban vásárolni a Z generáció
Az Adyen fizetéstechnológiai vállalat felmérése szerint a digitális világban felnőtt…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >