MNB: egyre nő a fizetési kártyák külföldi és internetes használata
A pénzforgalmi infrastruktúra fejlődése révén tovább folytatódott az érintéses technológia térhódítása: az érintőkártyák aránya a múlt év végén az összes fizetési kártyán belül elérte a 85 százalékot, az érintéses fizetést lehetővé tevő terminálok aránya pedig az összes készüléken belül meghaladta a 89 százalékot. A tavalyi év egészét tekintve a tranzakciók száma 18 százalékkal, az értéke 21 százalékkal haladta meg az előző évit. A belföldön és fizikai elfogadóhelyeken lebonyolított vásárlási tranzakciók mellett egyre jelentősebb a külföldi és internetes vásárlások szerepe is – állapította meg a fizetési kártyákról készített hétfőn megjelent elemzésében a Magyar Nemzeti Bank (MNB).
A belföldi kibocsátású fizetési kártyák száma az év végén megközelítette a 9,4 milliót, ami 1,4 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A betéti kártyák közel 160 ezres növekedéséhez a hitelkártyák mintegy 22 ezres csökkenése társult az év egészét tekintve. Az érintőkártyák számának töretlen emelkedése a negyedik negyedévében is folytatódott, a megelőző negyedévhez képest mért több mint 100 ezres növekmény eredményeként az év során összesen mintegy 650 ezerrel bővült a számuk, így arányuk az összes fizetési kártyán belül elérte a 85 százalékot.
A fizetési kártyákkal belföldön lebonyolított vásárlások száma az év egészében meghaladta a 905 milliót, ami több mint 18 százalékos emelkedés 2018-hoz képest. A tavalyi negyedik negyedévben 1871 milliárd forintot megahaladó értékben történt fizetési kártyás vásárlásokkal az egész évre vetített érték 6604 milliárd forint fölé nőtt, ami több mint 21 százalékkal több a megelőző évhez képest.
Jelentős a külföldi tranzakciók növekedése is. A tavalyi szinten a mintegy 90 millió vásárlás 30 százalékkal, a megközelítőleg 1063 milliárd forintos forgalmi érték 35 százalékkal több az előző évinél.
Az internetes vásárlások számottevő része is külföldi vásárlásként jelentkezik. Míg a fizikai kereskedőknél belföldön lebonyolított vásárlások darabszáma és értéke egyaránt mintegy 17 százalékos növekedést mutatott az előző évhez képest, addig a belföldi internetes megrendeléseknél darabszámban 32, százalékos értékben pedig 45 százalékos emelkedést mért az MNB. A külföldi internetes megrendeléseknél is rendre 32 és 47 százalékos növekedés történt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
MONEY.HU: Optimisták a magyarok az anyagi helyzetüket illetően
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb negyedéves lakossági felmérése szerint…
Tovább olvasom >MNB-alelnök: a jegybankok nélkül nincs zöld átmenet
Az energiaátmenet a világ egyik legnagyobb kihívása és egyben az…
Tovább olvasom >K&H: Mi történt a forinttal? Mire lenne szükség Magyarországon és mi várható Európában?
A napokban látott forintgyengülés ellenére az euró jegyzése a 385…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >