MNB: az infláció stagnált, az alapmutatók emelkedtek
Májusban stagnált a fogyasztói árak átlagos növekedése, az áprilisival azonos, 3,9 százalékos volt az infláció májusban, miközben emelkedett a maginfláció és emelkedtek az infláció mélyén rejlő alapfolyamatok megragadására hivatott alapmutatók is – derül ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) elemzéséből.
A szezonális igazítás nélkül számolt maginfláció és az adószűrt maginfláció egyformán 0,3 százalékponttal 4,0 százalékra, illetve 3,7 százalékra emelkedett. A másik két alapmutató a keresletérzékeny termékek és a ritkán változó árú termékek inflációja 0,2-0,2 százalékponttal 3,6 százalékra, illetve 3,9 százalékra emelkedett.
A maginfláció emelkedését a jegybank elemzése szerint a piaci szolgáltatások és a feldolgozott élelmiszerek áremelkedésének élénkülése okozta. A piaci szolgáltatások árai májusban 0,7 százalékkal emelkedtek az előző hónaphoz viszonyítva.
Májusában a keresletérzékeny termékek hozzájárulása az inflációhoz nőtt, a költségváltozásokra érzékenyebb – élelmiszer és üzemanyag – termékek inflációs hozzájárulása lényegében nem változott, állapította meg az elemzés. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >