MNB: az infláció stagnált, az alapmutatók emelkedtek
Májusban stagnált a fogyasztói árak átlagos növekedése, az áprilisival azonos, 3,9 százalékos volt az infláció májusban, miközben emelkedett a maginfláció és emelkedtek az infláció mélyén rejlő alapfolyamatok megragadására hivatott alapmutatók is – derül ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) elemzéséből.
A szezonális igazítás nélkül számolt maginfláció és az adószűrt maginfláció egyformán 0,3 százalékponttal 4,0 százalékra, illetve 3,7 százalékra emelkedett. A másik két alapmutató a keresletérzékeny termékek és a ritkán változó árú termékek inflációja 0,2-0,2 százalékponttal 3,6 százalékra, illetve 3,9 százalékra emelkedett.
A maginfláció emelkedését a jegybank elemzése szerint a piaci szolgáltatások és a feldolgozott élelmiszerek áremelkedésének élénkülése okozta. A piaci szolgáltatások árai májusban 0,7 százalékkal emelkedtek az előző hónaphoz viszonyítva.
Májusában a keresletérzékeny termékek hozzájárulása az inflációhoz nőtt, a költségváltozásokra érzékenyebb – élelmiszer és üzemanyag – termékek inflációs hozzájárulása lényegében nem változott, állapította meg az elemzés. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A gazdasági fellendülés ellenére nőtt a fizetésképtelenségek száma a közép-kelet-európai régióban
Ellentmondásos képet fest a Coface nemzetközi hitelbiztosító éves Közép- és…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >K&H: jövőre 2,5-3 százalékkal bővülhet a magyar gazdaság
A jelenlegi, bizonytalan kilátások alapján az idei évre várható 0,5…
Tovább olvasom >További cikkeink
65 millió dolláros beruházással bővíti a kávé- és kávéfehérítő-gyártást a Danone Amerikában
A Danone 65 millió dollárt invesztált floridai gyárának bővítésébe, hogy…
Tovább olvasom >Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >Több mint ezer munkavállalót toboroz az Aldi az Egyesült Királyságban
Nagyszabású toborzási kampányt indított az Aldi az Egyesült Királyságban, amelynek…
Tovább olvasom >