MNB: áprilisban megállt a maginfláció fél éve tartó emelkedése
A szezonálisan kiigazított éves maginfláció áprilisban nem változott, az előző havival azonos 3,8 százalék maradt, így a mutató több mint fél éve tartó emelkedése megállt – állapította meg az áprilisi inflációs adatokról kiadott elemzésében a Magyar Nemzeti Bank (MNB).
Áprilisban az átfogó fogyasztói árindex 0,2 százalékponttal emelkedett a márciusi 3,7 százalékról 3,9 százalékra, ám a jegybank által számított és az infláció mélyén rejlő folyamatok megragadására hivatott inflációs alapmutatók nem követték.
Amellett, hogy a maginfláció márciusról áprilisra nem változott az MNB alapmutatói közül az indirekt adóktól szűrt maginfláció 0,1 százalékponttal 3,4 százalékosra csökkent, amit főként az iparcikkek árainak – a nagy változékonyságot mutató repülőjegyárak – csökkenése okozott, állapította meg az elemzés.
A keresletérzékeny termékek inflációja is márciushoz képest változatlanul 3,4 százalékon maradt, egyedül a ritkán változó árú termékek inflációja emelkedett 0,1 százalékponttal 3,7 százalékosra. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >K&H: jövőre 2,5-3 százalékkal bővülhet a magyar gazdaság
A jelenlegi, bizonytalan kilátások alapján az idei évre várható 0,5…
Tovább olvasom >Spanyolországban héthavi mélypontra mérséklődött a fogyasztói árak növekedése májusban
Spanyolországban a fogyasztói árak éves növekedése 2,0 százalékra, tavaly október…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >