MNB: a növekedési hitelprogram népszerűsége indokolta a keretösszeg megemelését
A növekedési hitelprogram (nhp) terméke nagyon népszerűvé vált a kis- és középvállalkozások (kkv), valamint a bankok körében, ez indokolta többek között, hogy a Magyar Nemzeti Bank (MNB) 100 milliárd forinttal megemeli a harmadik, kivezető szakasz keretösszegét – mondta a jegybank hitelösztönzésért felelős ügyvezető igazgatója szerdán az M1 aktuális csatornán.
Virág Barnabás kifejtette: 2013-ban a program indulásakor, a hitelállomány 5-7 százalékkal csökkent évente, a szigorított feltételek, magas kamatok miatt a kkv-k alig tudtak új hitelhez jutni, pedig az MNB elemzései szerint a kkv-k alapozhatják meg a középtávú gazdasági felzárkózást. A vállalkozásoknak viszont kiemelten fontos, hogy a termelékenység egy gyorsabb ütemben növekedjen, amihez beruházásra és finanszírozásra van szükség.
Az nhp első és második szakaszában 2015 végéig 31 000 vállalkozás jutott alacsony kamatozású, jellemzően hosszú futamidejű forintban denominált hitelekhez 2126 milliárd forint értékben, ezáltal Európa egyik legsikeresebb kkv-kat segítő hitelprogramját hajtotta végre az MNB – ismertette az ügyvezető igazgató.
A jegybank úgy látja, hogy az elmúlt időszakban kis- és középvállalkozások számára elérhető források közül az uniós támogatások – új költségvetési ciklushoz köthető – lehívása csak fokozatosan indul el, ennek megfelelően az MNB továbbra is szeretné biztosítani a kedvező finanszírozási környezetet. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
MNB: átmenetileg emelkedik, de 2025-ben a három százalékos sávban alakulhat az infláció
A következő hónapokban átmenetileg emelkedik, 2025 egészében azonban jobbára a…
Tovább olvasom >MNB: nem módosította az alapkamatot a monetáris tanács
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) Monetáris Tanácsa keddi ülésén nem…
Tovább olvasom >K&H: a nagy programok hajtják a zöldhiteleket
A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >Megújítja digitális hűségprogramját a német REWE Group
Adatvezérelt technológiákkal átfogoan megújítja a REWE és Penny vásárlók számára…
Tovább olvasom >Bezárja zambiai üzemét a Lactalis
A Lactalis Csoport bizonyos piaci dinamikákra hivatkozva bezárja zambiai üzemét…
Tovább olvasom >