MNB: a háztartások szeptemberben több hitelt vettek fel friss betéteiknél
Idén szeptemberben a háztartások 37 milliárd forint hitelt vettek fel, és 13 milliárd forintnyi betétet helyeztek el a belföldi pénzintézeteknél, ám az év első kilenc hónapjában a megtakarítások 667 milliárd forintnyi növekedése messze meghaladta a hitelállomány 252 milliárd forintos emelkedését – derül ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb adataiból.
Miközben a hitelfelvétel 85,6 százalékkal nőtt a múlt év azonos időszakához képest, a friss betétek elhelyezése 415 százalékkal haladta meg a tavaly első három negyedévi 129 milliárd forintot.
A teljes lakossági hitelállomány 2015 októbere óta augusztusban lépte át először a 6 ezer milliárd forintos küszöböt, szeptember végén 6064 milliárd forintra rúgott. A betétállomány ugyanakkor március óta meghaladja 8 ezer milliárd forintot és szeptember végére 8458 milliárd forintra emelkedett.
A háztartások idén felvett hiteleinek csaknem 89 százaléka, 224 milliárd forint a lakáshitel-állomány növekedéséből ered, ezzel szemben a fogyasztási hitelek csak 32 milliárd forinttal részesedtek a hitelfelvételből. A lakáscélú hitelek teljes hiteldíj mutatója (thm) az első kilenc hónapban 76 bázisponttal emelkedett, a legalább 5, de legfeljebb 10 évre rögzített kamatozású fedezett lakáshiteleké viszont ebben az évben 34 bázisponttal 5,48 százalékosra csökkent, és szeptember végén 79 bázisponttal volt alacsonyabb, mint egy évvel korábban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
MNB-igazgató: 4,7 százalékos éves inflációval számol idén a jegybank
Az infláció 2025 hátralévő részében várhatóan meghaladja a jegybanki toleranciasávot,…
Tovább olvasom >Bankmonitor: Több, mint 19 000 milliárd Ft hever a magyaroknál lekötetlenül
Az MNB statisztikái szerint 19 236,1 milliárd forintot tartottak 2025. első…
Tovább olvasom >ESG-kérdőív vár a nagyobb hiteligénylő cégekre júliustól
2025. július 1-jétől új ESG-adatszolgáltatási kötelezettség lép életbe a vállalati hitelfelvevők…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >