MNB: a GDP 5,9 százalékát tették félre tavaly a magyar háztartások
A magyar háztartások 2018-ban a GDP 5,9 százalékának megfelelő 2500 milliárd forinttal növelték megtakarításaikat, amiből a tavalyi negyedik negyedévre 735 milliárd forint, a negyedévi GDP 6,3 százaléka esett – jelentette hétfőn a pénzügyi számlák előzetes adatai alapján a Magyar Nemzeti Bank (MNB).
A háztartások nettó pénzügyi vagyona a pénzügyi tranzakciók mellett az árfolyamváltozásból és más átértékelődésből a múlt év során 1462 milliárd forinttal, ebből a negyedik negyedévben 236 milliárd forinttal gyarapodott, és az év végére 44 730 milliárd forintot ért el, 9,9 százalékkal nőtt egy év alatt.
A háztartások követelései összesen 4420 milliárd forinttal haladták meg tavaly december végén az egy évvel korábbiakat, a növekmény 41 százaléka készpénzben (675 milliárd forint) és betétekben (1138 milliárd forint) csapódott le. Az állampapírban elhelyezett lakossági megtakarítások 754 milliárd forinttal 5484 milliárd forintra nőttek tavaly.
A háztartási megtakarítások tavalyi növekményének 37 százaléka részvényekben és a tulajdonosi részesedést megtestesítő más értékpapírokban testesült meg, az év végén 22 300 milliárd forintnyi vagyont ért. A biztosítási díjtartalékok tavaly 26 milliárd forinttal emelkedtek és 4172 milliárd forintra rúgtak.
A háztartások kötelezettségei 379 milliárd forinttal emelkedtek tavaly, amiből 312 milliárd forint adósság ingatlanhitelekből származott, a fogyasztási hitelekből eredő adósság 68 milliárd forinttal nőtt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
MONEY.HU: Optimisták a magyarok az anyagi helyzetüket illetően
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb negyedéves lakossági felmérése szerint…
Tovább olvasom >MNB-alelnök: a jegybankok nélkül nincs zöld átmenet
Az energiaátmenet a világ egyik legnagyobb kihívása és egyben az…
Tovább olvasom >K&H: Mi történt a forinttal? Mire lenne szükség Magyarországon és mi várható Európában?
A napokban látott forintgyengülés ellenére az euró jegyzése a 385…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >