MKIK: jelentősen javult az üzleti bizalom Magyarországon
Az MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet (GVI) januári vállalati konjunktúra vizsgálata szerint jelentősen javult az üzleti bizalom Magyarországon az előző negyedévhez képest.
A kutatóintézet közleményében ismerteti: az üzleti bizalmat jelző mutató értéke az októberi 24 pontról januárra 32 pontra emelkedett, ami a legmagasabb érték a felmérés kezdete óta. Az előző év ugyanezen időszakában a mutató értéke mindössze 19 pont volt.
bizonytalansági mutató 37 ponton áll, amely alacsonyabb a 2015 októberében mért 38 pontnál. A GVI szerint ez arra utal, hogy az aktuális tendencia továbbra is csak a gazdaság egy részét érinti.
A negyedéves konjunktúramutató növekedése annak tudható be, hogy az összes almutató értéke emelkedett az előző negyedévhez képest. Jelentős mértékben javult a várható beruházási aktivitás (14 ponttal), a várható kapacitáskihasználás (10 ponttal), a várható termelési szint (9 ponttal) és a jelenlegi üzleti helyzet (8 ponttal) almutatója. A legkisebb mértékben a várható jövedelmezőség (3 ponttal) és a jelenlegi rendelésállomány (4 ponttal) mutatója javult.
A mutatók értékét felmérő kérdésekre a vállalatok pozitív válaszai 100 pontot, semleges válaszai 0 pontot, pesszimista válaszai pedig -100 pontot érnek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
MKIK-alelnök: a gazdasági kihívásokból lehetőséget kell teremteni
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) feladata az, hogy a…
Tovább olvasom >A kkv-k mesterséges intelligencia használatáról egyeztetett Nagy Elek, MKIK elnök Palkovics László kormánybiztossal
Ma délelőtt Nagy Elek, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK)…
Tovább olvasom >Tudásalapú jövőképet vázolt fel az MKIK elnöke a 2025-ös Gazdasági Évnyitón
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) megújult jövőképe a vállalkozók…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >