MKIK GVI: pesszimistábbak lettek a vállalkozások
A vállalkozások üzleti bizalma áprilisban csökkent a tavaly októberi szinthez képest: a konjunktúramutató +31 ponton állt az év negyedik hónapjában szemben a korábbi felmérés +38 pontjával – közölte a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) által alapított Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet (GVI) kedden.
A közleményben felidézték, hogy a felmérés 1998-as kezdete óta a legalacsonyabb értéket 2020 áprilisában mérték, amikor mínusz 25 pont volt a mutató.
A bizonytalansági mutató értéke áprilisban emelkedett tavaly októberhez képest, jelenleg 53 ponton áll, ami arra utal, hogy a magyar vállalkozások helyzetértékelése továbbra is polarizált – jegyezték meg.
A legkedvezőbb üzleti klímára a nagyvállalatok, a feldolgozóipari cégek, az exportáló vállalatok és a külföldi (rész)tulajdonban lévő cégek számítanak – jelezték.
A jelenlegi és a várható üzleti helyzetet egyaránt negatívabban ítélték meg a vállalkozások áprilisban az előző félévhez képest: a jelenlegi üzleti helyzet mutatója 6 ponttal +31 pontra romlott, a várható üzleti helyzeté pedig 15 ponttal +15 pontra esett vissza.
A gépberuházások várható volumene 2 pontos csökkenés mellett +4, míg az építési beruházásoké 4 pontos emelkedés mellett -13 ponton állt áprilisban.
A konjunktúramutató négy komponensből áll, amelyek a következő hat hónapra vetítik elő a cégek várakozásait: a várható üzleti helyzet, a megrendelések várható alakulása, a gépberuházások volumenének alakulása, az építési beruházások volumenének alakulása.
A intézet áprilisi vállalati konjunktúravizsgálata 2227 vállalkozás vezetőjének válaszain alapul; az adatfelvétel április 1. és 30. között zajlott – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nyitottak a német vásárlók a biometrikus azonosítással történő fizetésre
Egy friss Mastercard-felmérés szerint a német fogyasztók 43%-a nyitott arra,…
Tovább olvasom >Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Olaszországban drágább lett a kávé
Drágult az olaszok által kedvelt csésze eszpresszó kávé, miután a…
Tovább olvasom >39 újabb franciaországi üzletet ad át független üzemeltetőknek a Carrefour
A működési költségek csökkentése céljából a Carrefour újabb 39 franciaországi…
Tovább olvasom >Eurobarométer: a termelők többsége szerint megfelelő a jövedelmük stabilizálását elősegítő uniós pénzügyi támogatás szintje
Az Európai Bizottság megrendelésére készült, csütörtökön közzétett Eurobarométer-felmérés szerint az…
Tovább olvasom >