MKIK GVI: pesszimistábbak lettek a vállalkozások
A vállalkozások üzleti bizalma áprilisban csökkent a tavaly októberi szinthez képest: a konjunktúramutató +31 ponton állt az év negyedik hónapjában szemben a korábbi felmérés +38 pontjával – közölte a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) által alapított Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet (GVI) kedden.
A közleményben felidézték, hogy a felmérés 1998-as kezdete óta a legalacsonyabb értéket 2020 áprilisában mérték, amikor mínusz 25 pont volt a mutató.
A bizonytalansági mutató értéke áprilisban emelkedett tavaly októberhez képest, jelenleg 53 ponton áll, ami arra utal, hogy a magyar vállalkozások helyzetértékelése továbbra is polarizált – jegyezték meg.
A legkedvezőbb üzleti klímára a nagyvállalatok, a feldolgozóipari cégek, az exportáló vállalatok és a külföldi (rész)tulajdonban lévő cégek számítanak – jelezték.
A jelenlegi és a várható üzleti helyzetet egyaránt negatívabban ítélték meg a vállalkozások áprilisban az előző félévhez képest: a jelenlegi üzleti helyzet mutatója 6 ponttal +31 pontra romlott, a várható üzleti helyzeté pedig 15 ponttal +15 pontra esett vissza.
A gépberuházások várható volumene 2 pontos csökkenés mellett +4, míg az építési beruházásoké 4 pontos emelkedés mellett -13 ponton állt áprilisban.
A konjunktúramutató négy komponensből áll, amelyek a következő hat hónapra vetítik elő a cégek várakozásait: a várható üzleti helyzet, a megrendelések várható alakulása, a gépberuházások volumenének alakulása, az építési beruházások volumenének alakulása.
A intézet áprilisi vállalati konjunktúravizsgálata 2227 vállalkozás vezetőjének válaszain alapul; az adatfelvétel április 1. és 30. között zajlott – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >