MKIK GVI: pesszimistábbak lettek a vállalkozások
A vállalkozások üzleti bizalma áprilisban csökkent a tavaly októberi szinthez képest: a konjunktúramutató +31 ponton állt az év negyedik hónapjában szemben a korábbi felmérés +38 pontjával – közölte a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) által alapított Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet (GVI) kedden.

Csökkent a vállalkozások üzleti bizalma
A közleményben felidézték, hogy a felmérés 1998-as kezdete óta a legalacsonyabb értéket 2020 áprilisában mérték, amikor mínusz 25 pont volt a mutató.
A bizonytalansági mutató értéke áprilisban emelkedett tavaly októberhez képest, jelenleg 53 ponton áll, ami arra utal, hogy a magyar vállalkozások helyzetértékelése továbbra is polarizált – jegyezték meg.
A legkedvezőbb üzleti klímára a nagyvállalatok, a feldolgozóipari cégek, az exportáló vállalatok és a külföldi (rész)tulajdonban lévő cégek számítanak – jelezték.
A jelenlegi és a várható üzleti helyzetet egyaránt negatívabban ítélték meg a vállalkozások áprilisban az előző félévhez képest: a jelenlegi üzleti helyzet mutatója 6 ponttal +31 pontra romlott, a várható üzleti helyzeté pedig 15 ponttal +15 pontra esett vissza.
A gépberuházások várható volumene 2 pontos csökkenés mellett +4, míg az építési beruházásoké 4 pontos emelkedés mellett -13 ponton állt áprilisban.
A konjunktúramutató négy komponensből áll, amelyek a következő hat hónapra vetítik elő a cégek várakozásait: a várható üzleti helyzet, a megrendelések várható alakulása, a gépberuházások volumenének alakulása, az építési beruházások volumenének alakulása.
A intézet áprilisi vállalati konjunktúravizsgálata 2227 vállalkozás vezetőjének válaszain alapul; az adatfelvétel április 1. és 30. között zajlott – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Együttműködési megállapodást kötött az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ és az MKIK
Együttműködési megállapodást kötött az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ (AÖFK)…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >Modern idő(se)k
Az „ezüstgeneráció” egyre meghatározóbb szereplője az FMCG-piacnak Európa-szerte: a szenior…
Tovább olvasom >További cikkeink
30 kategóriában ezer háztartási termékre lesz érvényes az árréscsökkentés
Harminc kategóriában mintegy ezer háztartási termékre lesz érvényes az árréscsökkentés…
Tovább olvasom >Madárinfluenza elleni vakcinázás indult ritka és nagy értékű állatkerti madárfajoknál
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatallal közreműködve a Ceva-Phylaxia Zrt. országos vakcinázási…
Tovább olvasom >A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes termékek felé tolódik el
A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el…
Tovább olvasom >