MKIK: a cégek 81 százaléka tervez béremelést az idén
Az idén a cégek 81 százaléka tervez béremelést, 18 százaléka jelezte, hogy nem változtat a béreken, míg 1 százaléka csökkenésre számít – közölte az MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet (GVI) elemzésében az MTI-vel.
Az elemzés az MKIK GVI 2021. októberi konjunktúrafelvételének adatain alapul, amelynek során 2214 hazai vállalkozást kérdeztek meg.
A közleményben rámutatnak arra, hogy tavaly a hazai cégek kétharmada az üzleti stratégiája módosításával kezelte a minimálbér-emelést, elhalasztotta a korábban tervezett beruházásait vagy a tervezett létszámfelvételt, esetleg emelte termékei árát. Az elbocsátás volt a legkevésbé használt eszköz, a cégek 8 százaléka hajtott végre csak leépítést.
A MKIK GVI elemzése szerint a vállalkozók bizakodóan tekintenek 2022-re. A megkérdezettek 55 százaléka számít arra, hogy 2021-hez képest nőni fog vállalkozásának éves árbevétele az idén, 34 százaléka szerint nem fog változni, és 11 százalék jelezte a csökkenést – közölte a kutatóintézet.
Az elemzés szerint 2021 októberében a válaszadók 74 százaléka gondolta úgy, hogy a következő fél évben növekedni fognak belföldi értékesítési áraik, 14 százalékponttal többen, mint 2021 áprilisában és 19 százalékponttal többen, mint egy évvel korábban.
A vállalkozók 38 százaléka számít arra, hogy az inflációval azonos mértékben fognak majd növekedni cége hazai értékesítési árai, 22 százalékuk szerint ez az inflációnál nagyobb mértékű lesz – tájékoztatott az MKIK GVI. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
3,4%-kal bővült a fogyasztás
A KSH megerősítette, az idei első negyedévben 0,8%-kal nőtt a…
Tovább olvasom >Varga Mihály: meg kell erősíteni a magyar gazdaság szuverenitását, a hazai élelmiszeripart
Európa jövője egyenrangú, szuverén tagállamokkal biztosítható, ezért a kormány továbbra…
Tovább olvasom >Újabb béremelés a brit Lidl-nél
A brit Lidl bejelentette, hogy júniusban több mint 3%-kal növeli…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >