A Mizse forgalmazója háromszor nagyobbat nőtt az ásványvízpiaci átlagnál
A teljes hazai ásványvízpiac az eladott palackok számát tekintve 3,8%-os bővülést ért el. Ezt a Magyarvíz Kft. jelentősen túlszárnyalta: értékesítésének növekedése a piaci átlag több mint háromszorosa.
Az ACNielsen Piackutató Kft. felmérése* szerint a magyar ásványvízpiac 2016 első 10 hónapjához képest idén (I-X. hónapban) 3,8%-kal nőtt, míg – a Mizse, Primavera és Zafír magyar márkák forgalmazója –, a Magyarvíz Kft. értékesítése ennek több mint háromszorosát, azaz 11,8%-os növekedést ért el, az eladott palackok számát tekintve. A kiemelkedő eredményhez az adott időszakok összehasonlításában elsősorban a zászlóshajó Mizse ásványvíz 8,4 millió palackos, 18,4%-os növekedése járult hozzá.
A hazai piac egyik meghatározó szereplője az elmúlt tíz évben 2,59 milliárd liter ásványvizet, azaz 1,42 milliárd palackot gyártott. Ha ezeket egymás mellé állítanánk (egy palack átlagos átmérőjével, 8 cm-rel számolva), a sor olyan hosszú lenne, mint az Egyenlítő 2,8-szorosa, vagyis majdnem háromszor megkerülhetnénk vele a Földet.
A 2008-ban 56 millió palackot értékesítő, és akkor még veszteséges (-149 millió forint EBITDA-val) lajosmizsei társaság 2017-re már ennek négyszeresével, 220 millió palack eladásával számol, és (EBITDA) eredménye ez év végére várhatóan eléri az egymilliárd forintot.
Az idei első 10 hónap ásványvíz brandjeinek piaci megoszlása alapján (8,7%-os részesedéssel*) ma minden második vásárló Mizsét vásárol.
* Forrás: Nielsen Kiskereskedelmi Index – Teljes Magyarország, darab eladások az ásványvizek piacán a 2016. január-október és 2017. január-október közötti időszakra vonatkozó adatok szerint, a Magyarvíz Kft. részére szállított adatok alapján.
Kapcsolódó cikkeink
Veritas prémium ásványvíz
Gondosan elzárt, érintetlen tisztaság a Pannon-medence szívéből. A Veritas kristálytiszta…
Tovább olvasom >„A fogyasztót el kell varázsolni” – Az Aqua Lorenzo jövőképe
Új stratégiai irányvonalak, megújuló termékportfólió, kihívások és lehetőségek. Az Aqua…
Tovább olvasom >Önálló vállalkozásba szervezi víz- és prémiumital-üzletágát a Nestlé
A jövő év elejétől globálisan önálló vállalkozásba szervezi víz- és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >