Magazin: Mitől ugrik a nyuszi a kosárba?
A fogyasztók, még ha év közben takarékoskodnak is az édességekkel, húsvétkor a minőségi, valódi csokoládéból készült termékeket, a megbízható márkákat keresik. Érdeklődésüket könnyű felkelteni a húsvéti ünnep megszokott figuráinak egyre kreatívabb változataival, az impozáns bolti displayekkel, ötletes wobblerekkel.
A Nestlé Hungária Kft. tavaly, tovább növelve piaci részesedését, ismét sikeres szezont zárt, a húsvéti szezontermékek eladása 2013-ban 5,6 százalékkal növekedett 2012-höz képest, tudjuk meg Miklós Pannától, a Nestlé Hungária brand menedzserétől.
– Érezhető az elmozdulás a kisebb kiszerelésű termékek irányába, de a drágább termékek is sok esetben megmozgatták a fogyasztókat – foglalja össze a legfontosabb piaci trendeket. – A fogyasztók egyre inkább a minőségi termékek felé fordulnak, keresik a valódi csokoládét, és a minőség garanciájaként szolgáló jól ismert márkákat választják.
Ennek volt egy érdekes piaci megnyilvánulása két évvel ezelőtt, idézi fel. Akkor, bár összességében kevesebb édességet vásároltak Magyarországon az év folyamán, mint a megelőző években, húsvétkor mégis több üreges csokoládé fogyott. A húsvéti édességek egyébként itthon gördülnek le a gyártósorról, és nem csupán Magyarországra, hanem a világ több mint 20 országába jutnak el.
– A Nestlé diósgyőri üzemében, amely az egyetlen, kizárólag csokoládéfigurákra specializálódott gyártóegysége a világon, évről évre növekszik a termelés. Arra számítunk, hogy ez a tendencia idén is folytatódni fog – mondja a brand menedzser.
A piac másik meghatározó szereplőjének, a Bonbonettinek 2013-as húsvéti szezonális forgalma a tervezett szinten teljesült.
– Ma már a vásárlók többsége inkább a valódi csokoládéból készült, megbízható minőségű termékeket választja – tudjuk meg Révfalvi Andreától, a Bonbonetti Choco Kft. marketingvezetőjétől. – A márkázott csokoládés termékek ugyan drágábbak, mint név nélküli társaik, viszont a tudatos vásárlók egyre inkább a külsejükben és beltartalmukban egyaránt minőségi termékeket keresik. A válság elhúzódó hatása miatt visszafogottan, minimális növekedést tervezünk a 2014-es húsvéti szezonra, amit elsősorban az új termékeink bevezetésétől várunk.
Megszokott figurák kreatívabb változatokban
A változó fogyasztói igényeket szem előtt tartva a Nestlé húsvéti termékválasztékát idén is több újdonsággal egészíti ki.
– A fogyasztók keresik a pénztárcabarát kisebb és olcsóbb, de ezzel egy időben a minőségi csokoládét, és a drágább, prémium figurákat is. Érdeklődésüket mindig felkeltik az újdonságok, új csomagolások, új ízek, de fontos, hogy az új termék egybecsengjen a fogyasztói igényekkel. A portfóliónkat minden szezonban e szerint vizsgáljuk felül, annak érdekében, hogy mindig olyan újdonságokkal lépjünk a piacra, amelyek elnyerik a fogyasztók tetszését – beszél a portfólióbővítés mögötti koncepcióról Miklós Panna. – Figuratípus szempontjából továbbra is a nyúl és a tojás a legnépszerűbb, bővülő, és egyre kreatívabb változatokban.
Mindezek jegyében a BOCI termékcsaládot egy 100 g-os Aero golyóval töltött nyuszival, a Smarties palettát pedig 4-féle termékkel bővítik. A gazdaságosabb kiszerelésű Smarties 22,5 g-os nyuszival a kevésbé tehetős fogyasztókra is gondoltak. A jól bevált nyuszik, tojások és csibe mellett igazi érdekesség a 100 g-os Smarties Katica, amely egyediségével valódi unikum. A prémium és egyedi termékeket kereső fogyasztóknak szól másik két újdonságuk, a 100 g-os Smarties Mini tojászsák és a 200 g-os Óriás tojás dobozban. Nem elég azonban a minőségi csokoládé és a folyamatos innováció, a megfelelő bolti elhelyezés az egyik kulcs ahhoz, hogy a fogyasztók tájékozódhassanak és választhassanak.
– A szezonális növekedés kulcsa a megfelelő, figyelemfelkeltő, szezonhoz illő kihelyezés – hívja fel a figyelmet a brand menedzser. – Jelentősek az előre csomagolt displayek, amelyek egy blokkban, egymáshoz illesztve igen impozánsan hatnak. Fontos továbbá, hogy felhívjuk a figyelmet az újdonságokra, amire a wobbler a legjobb eszköz. Ezeken felül a digitális jelenlét is egyre fontosabb: a BOCI Facebook-oldalán idén is fókuszba helyezzük az újdonságokat.
Legendák újratöltve
A Bonbonetti kedvező ár-érték arányú, kizárólag valódi tej- és étcsokoládéból készült Tibi és Disney márkás húsvéti termékei évek óta megbízható forgalmi teljesítményt nyújtanak.
– Húsvéti kínálatunk a tradicionális figurás termékekre épül, újdonságként egy kisebb, pénztárcabarát nyúlfigurát kínálunk a költségérzékenyebb vásárlóknak – mondja Révfalvi Andrea. – Standard húsvéti termékeink közül a magas, 60 százalék kakaótartalmú étcsokoládéból készült húsvéti nyúl egyre népszerűbb a vásárlók körében.
Idei húsvéti újdonságuk a Bonbonetti drazsécsalád két új tagja, a tasakos, tejcsokoládé és színes cukorbevonatos földimogyoró- és mazsoladrazsé, illetve prémiumdrazsé-kategóriában a Bonbonetti Supreme étcsokoládés mandula- és mogyoródrazsé-család igényes papírdobozban. Pralinékínálatuk egy régi-új termékkel, az Amorella desszerttel bővül – krémjének magas mogyorótartalma miatt elsősorban a jó minőséget preferálók kedvence lehet.
Ajándékcsomag-kategóriában is meglepetéssel készülnek a legkisebbeknek: a már évek óta rendkívül népszerű Katica és Méhecske alakú fémdobozokba idén a Tibi tejcsokoládé húsvéti tojás és kis nyuszik mellett most az új Tibi epres-tejszínes szeletet is felfedezhetik a csokirajongók. A hangulatos fémdoboz pedig kiválóan alkalmas a későbbiekben mindennapos használatra.
– Húsvétkor az év elején bevezetett új, prémium kategóriás táblás csokoládécsaládunkat, a Bonbonetti Legend márkát támogatjuk intenzív tv-kampánnyal, áruházi kóstoltatókkal – árulja el a marketingvezető. – Emellett áruházi másodlagos kihelyezéseken, displayeken kínáljuk csokoládéinkat.
Sz. L.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >