Mitől több a myPOS?

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 06. 04. 12:53

Mindenkinek fontos, hogy pénzügyei a neki leginkább előnyös módon legyenek rendben. A vállalkozásoknak, legyen az offline vagy online kereskedő, forgalmazó, vendéglátóhely, automata egységeket üzemeltető, azonnal hozzáférjenek a bevételeikhez, használni tudják az E-Nyugta rendszert, ne legyenek felesleges költségeik az igénybe vett szolgáltatásokon, és egyfajta döntési szabadsággal intézhessék pénzügyeiket, lehetőleg egy rendszert használva. Hát ettől más a myPOS – foglalja össze a beszélgetésünket B. Tóth Ferenc, a myPOS-t képviselő iqom tulajdonos-ügyvezetője. A cikkben számos, most bevezetésre kerülő újdonságról és a cég további nagy terveiről is beszélgetünk.

 – Mi különböztet meg benneteket más szolgáltatóktól a piacon?

B. Tóth Ferenc, a myPOS-t képviselő iqom tulajdonos-ügyvezetője

– A myPOS számos fizetési technológiát kínál, de leginkább kedvelt előnye az, hogy a kereskedők azonnal hozzáférnek a bevételeikhez a myPOS számlájukon. Emellett a cég fő filozófiája a „minden az egyben” megoldás, ami annyit jelent, hogy egy szolgáltatással mindent megkapnak, havidíjak nélkül.

Egy ökoszisztémát kínálunk, ami az idéntől kiegészül az E-Nyugta rendszerrel is, amivel nyugtázni, és számlázni is lehet, ez utóbbi a NAV-hoz felküldésre is kerül. Emellett az E-Nyugta NTAK tanúsított, tehát a vendéglátóhelyek is használhatják. De az E-Nyugta ennél sokkal többet tud, gyakorlatilag egy vállalkozáskezelő rendszer, készletnyilvántartó, amit folyamatosan fejlesztünk. Az a cél, hogy a kkv-k mindent egyetlen eszközön tudjanak kezelni. Ez egyedülálló a piacon, főleg, ha a teljes szolgáltatást nézzük. Díjmentesen adunk számukra egy Mastercard üzleti bankkártyát, amivel szállítói számlákat tudnak fizetni, de a myPOS fiókba belépve át is tudják utalni a fizetendő számlákat a partnerek felé.

A kisvállalkozások azért választanak minket, mert nincs hűségidő, forgalmi elvárás, de van ingyenes webshop­megoldásunk, nagyon olcsó fizikai terminálunk, és minden, amire egy kisvállalkozásnak szüksége van. Az úton levők, legyen az szolgáltató vagy termékértékesítő, azt szereti, hogy a terminál tartalmaz díjmentes adat SIM-kártyát, de működik WiFi-n is, és folyamatosan tud fizetéseket fogadni, gyakorlatilag bárhol az Európai Gazdasági Térségben.

A nagy ügyfelek, mint pl. a DPD vagy Coca-Cola pedig azt szeretik, hogy a rendszerünk könnyen integrálható a saját nagyvállalati rendszereikkel, és minden fizetés beazonosítható és a rendszerben automatizáltan könyvelhető, és személyre szabott megoldásokat kapnak tőlünk. De ezen túlmenően rendelkezésre áll a telefonos alkalmazásunk, a myPOS Glass, a mivel androidos telefonokat és hamarosan iPhone-t lehet bankkártyaterminállá alakítani és érintéses fizetéseket fogadni. Tehát tényleg minden méretű vállalkozásnak tudunk valódi megoldást biztosítani. A myPOS mégiscsak egy Fintech vállalat, amely nem bankhoz kötött, rugalmas, hűségidő nélküli, és nálunk a technológiák vannak a fókuszban.

 – Múlt, jelen, jövő együtt él a fizetési megoldásokban. Kikre mondhatjuk, hogy számotokra a legjobb Partnerek?

– Univerzálisak vagyunk, de természetesen vannak célcsoportok. A kkv fontos célterület, mert náluk a költséghatékonyság a fő fókusz. A szezonális kereskedőknek is egyértelműen mi kínáljuk a legjobb értékajánlatot, rájuk is koncentrálunk. De jelenleg a legnagyobb fókuszt a nagykereskedőkre és forgalmazókra fordítjuk. A nagykereskedelemben nincs még annyira elterjedve a kártyás fizetés, pedig nagy igény lenne rá, és ennek egyik fő oka a magasabb költségek a céges kártyák elfogadásánál. Nekik van egy speciálisan nekik készített megoldásunk, amivel a töredékére tudják csökkenteni az elfogadási költségeket.

Emellett a vendéglátóhelyek is fókuszban vannak, mert nekik az NTAK-megfelelés és annak költségei jelentenek kihívást. Az E-Nyugta a terminálon erre ad választ, ráadásul nagyon erős értékajánlattal.

A fesztiválszervezők pedig a pohárvisszaváltó automatánk iránt érdeklődnek, ami egy az idei szezonban fut majd éles tesztben, és jövőre tervezzük a tömeges értékesítést.

És még nem is beszéltem a felügyelet nélküli megoldásunkról, amit épp most vezetünk be. Ezzel minden automatát üzemeltetőnek fogunk tudni megoldást adni, legyen szó étel- és italautomatáról, elektromos autótöltőről, parkolóautomatáról vagy autómosóról. Ez is fókuszterületek között van, amiben jelentős potenciált látunk, főleg, hogy havidíjmentesen és nagyon jó árazással lépünk a piacra.

 – Folyamatosak a fejlesztések a terüle­teteken. Mi adja a myPOS erejét és jövőjét?

– Magyarországon több mint 40 szolgáltató kínálja a megoldásait, ráadásul az árazás az esetek legnagyobb részében nem átlátható, mert nem tudja a kereskedő, mennyit fog fizetni egy tranzakcióért. A vállalkozásoknak éppen ezért nehéz dolguk van. A myPOS olyan növekedési pályán van, ami rendkívüli az európai piacon.

A cég most ünnepelte a 10. születésnapját, ez pedig elegendő idő arra, hogy kiderüljön, mennyire működőképes a termék és a szolgáltatás, és a növekedés jól mutatja, hogy nagyon akarják az ügyfelek, amit kínálunk. Emellett az Advent az év elején zárta a myPOS felvásárlását. Azért látnak a myPOS-ban óriási lehetőséget, mert nagyon gyorsan növekszik, ráadásul nagyon stabil pénzügyileg.

Az Advent célja az, hogy a myPOS-t még intenzívebb növekedési pályán tartsa a következő években. Így mi is, a hazai piac mellett a környező országokra is fókuszálni fogunk, mert nagyon sok vállalkozásnak van szüksége a megoldásainkra.

– Régóta a legjobb és legeredményesebb partnere és képviselete vagy a myPOS-nak mint iqom, díjakkal ismerik el rendszeresen a munkátokat. Mit nyújtotok Ti a Partnereiteknek, akik már 12 ezren vannak?

– Az iqom már több mint 4 éve képviseli a myPOS-t Magyarországon. Gyakorlatilag velünk indult el a myPOS magyarországi jelenléte. Az elmúlt években sokat dolgoztunk azon, hogy teljesen lokalizáljuk a szolgáltatást, és a kapcsolatunk a myPOS-szal egy nagyon szoros és kivételes partnerség, amit kölcsönösen nagyra értékelünk. Olyan partnerségeink vannak, mint a Raiffeisen Bankkal való együttműködésünk, ami ritka és jó banki-fintech együttműködés, vagy a DPD csomagpontok, amiből már több mint 1000 van, és a Coca-Cola HBC kiszolgálása a nagykereskedelmi értékesítésben. A díjakért pedig nagyon hálásak vagyunk, és végtelenül büszkék vagyunk, hogy ennyire értékelik az erőfeszítéseinket.

 – Hogyan tervezitek a jövőt? Mi a Te víziód a myPOS oldalán 3-5 éves távlatban?

– Az iqom kapcsolata a myPOS-szal, ahogy említettem, rendkívül jó és szoros. Kiemelt partnerségben dolgozunk együtt, és az a cél, hogy az idéntől még szorosabbá tegyük ezt az együttműködést, amin az év eleje óta már konkrétan dolgozunk. Az a célunk, hogy a piacvezetők legyünk itthon 5 év múlva, a régióban pedig jelentős szolgáltatók legyünk, és a lehető legszélesebb körű szolgáltatást tudjuk nyújtani. A myPOS ezeket a törekvéseinket tulajdonosi szinten is támogatja, ami nagyon fontos.

A következő 1-2 évben kell megteremtenünk a feltételeket a jelentős növekedéshez. Azt látom, hogy sok területen alapvető változás kell az iparágban. A fizetési szolgáltatás nagyon gyorsan fejlődik, ezzel a bankok nem tudnak lépést tartani, ez pedig az ügyfeleknek rossz. Azok a bankok lesznek sikeresek, amelyek a legjobb elfogadói szolgáltatókkal alakítanak ki jó együttműködést.

Úgy látom magunkat, hogy 5 év múlva a régióban vezető szerepet fogunk betölteni, és egyértelműen a myPOS lesz a kereskedők első számú megoldása. Ezért a célért dolgozunk. (x)

Kapcsolódó cikkeink