Mitől több a myPOS?
Mindenkinek fontos, hogy pénzügyei a neki leginkább előnyös módon legyenek rendben. A vállalkozásoknak, legyen az offline vagy online kereskedő, forgalmazó, vendéglátóhely, automata egységeket üzemeltető, azonnal hozzáférjenek a bevételeikhez, használni tudják az E-Nyugta rendszert, ne legyenek felesleges költségeik az igénybe vett szolgáltatásokon, és egyfajta döntési szabadsággal intézhessék pénzügyeiket, lehetőleg egy rendszert használva. Hát ettől más a myPOS – foglalja össze a beszélgetésünket B. Tóth Ferenc, a myPOS-t képviselő iqom tulajdonos-ügyvezetője. A cikkben számos, most bevezetésre kerülő újdonságról és a cég további nagy terveiről is beszélgetünk.
– Mi különböztet meg benneteket más szolgáltatóktól a piacon?
– A myPOS számos fizetési technológiát kínál, de leginkább kedvelt előnye az, hogy a kereskedők azonnal hozzáférnek a bevételeikhez a myPOS számlájukon. Emellett a cég fő filozófiája a „minden az egyben” megoldás, ami annyit jelent, hogy egy szolgáltatással mindent megkapnak, havidíjak nélkül.
Egy ökoszisztémát kínálunk, ami az idéntől kiegészül az E-Nyugta rendszerrel is, amivel nyugtázni, és számlázni is lehet, ez utóbbi a NAV-hoz felküldésre is kerül. Emellett az E-Nyugta NTAK tanúsított, tehát a vendéglátóhelyek is használhatják. De az E-Nyugta ennél sokkal többet tud, gyakorlatilag egy vállalkozáskezelő rendszer, készletnyilvántartó, amit folyamatosan fejlesztünk. Az a cél, hogy a kkv-k mindent egyetlen eszközön tudjanak kezelni. Ez egyedülálló a piacon, főleg, ha a teljes szolgáltatást nézzük. Díjmentesen adunk számukra egy Mastercard üzleti bankkártyát, amivel szállítói számlákat tudnak fizetni, de a myPOS fiókba belépve át is tudják utalni a fizetendő számlákat a partnerek felé.
A kisvállalkozások azért választanak minket, mert nincs hűségidő, forgalmi elvárás, de van ingyenes webshopmegoldásunk, nagyon olcsó fizikai terminálunk, és minden, amire egy kisvállalkozásnak szüksége van. Az úton levők, legyen az szolgáltató vagy termékértékesítő, azt szereti, hogy a terminál tartalmaz díjmentes adat SIM-kártyát, de működik WiFi-n is, és folyamatosan tud fizetéseket fogadni, gyakorlatilag bárhol az Európai Gazdasági Térségben.
A nagy ügyfelek, mint pl. a DPD vagy Coca-Cola pedig azt szeretik, hogy a rendszerünk könnyen integrálható a saját nagyvállalati rendszereikkel, és minden fizetés beazonosítható és a rendszerben automatizáltan könyvelhető, és személyre szabott megoldásokat kapnak tőlünk. De ezen túlmenően rendelkezésre áll a telefonos alkalmazásunk, a myPOS Glass, a mivel androidos telefonokat és hamarosan iPhone-t lehet bankkártyaterminállá alakítani és érintéses fizetéseket fogadni. Tehát tényleg minden méretű vállalkozásnak tudunk valódi megoldást biztosítani. A myPOS mégiscsak egy Fintech vállalat, amely nem bankhoz kötött, rugalmas, hűségidő nélküli, és nálunk a technológiák vannak a fókuszban.
– Múlt, jelen, jövő együtt él a fizetési megoldásokban. Kikre mondhatjuk, hogy számotokra a legjobb Partnerek?
– Univerzálisak vagyunk, de természetesen vannak célcsoportok. A kkv fontos célterület, mert náluk a költséghatékonyság a fő fókusz. A szezonális kereskedőknek is egyértelműen mi kínáljuk a legjobb értékajánlatot, rájuk is koncentrálunk. De jelenleg a legnagyobb fókuszt a nagykereskedőkre és forgalmazókra fordítjuk. A nagykereskedelemben nincs még annyira elterjedve a kártyás fizetés, pedig nagy igény lenne rá, és ennek egyik fő oka a magasabb költségek a céges kártyák elfogadásánál. Nekik van egy speciálisan nekik készített megoldásunk, amivel a töredékére tudják csökkenteni az elfogadási költségeket.
Emellett a vendéglátóhelyek is fókuszban vannak, mert nekik az NTAK-megfelelés és annak költségei jelentenek kihívást. Az E-Nyugta a terminálon erre ad választ, ráadásul nagyon erős értékajánlattal.
A fesztiválszervezők pedig a pohárvisszaváltó automatánk iránt érdeklődnek, ami egy az idei szezonban fut majd éles tesztben, és jövőre tervezzük a tömeges értékesítést.
És még nem is beszéltem a felügyelet nélküli megoldásunkról, amit épp most vezetünk be. Ezzel minden automatát üzemeltetőnek fogunk tudni megoldást adni, legyen szó étel- és italautomatáról, elektromos autótöltőről, parkolóautomatáról vagy autómosóról. Ez is fókuszterületek között van, amiben jelentős potenciált látunk, főleg, hogy havidíjmentesen és nagyon jó árazással lépünk a piacra.
– Folyamatosak a fejlesztések a területeteken. Mi adja a myPOS erejét és jövőjét?
– Magyarországon több mint 40 szolgáltató kínálja a megoldásait, ráadásul az árazás az esetek legnagyobb részében nem átlátható, mert nem tudja a kereskedő, mennyit fog fizetni egy tranzakcióért. A vállalkozásoknak éppen ezért nehéz dolguk van. A myPOS olyan növekedési pályán van, ami rendkívüli az európai piacon.
A cég most ünnepelte a 10. születésnapját, ez pedig elegendő idő arra, hogy kiderüljön, mennyire működőképes a termék és a szolgáltatás, és a növekedés jól mutatja, hogy nagyon akarják az ügyfelek, amit kínálunk. Emellett az Advent az év elején zárta a myPOS felvásárlását. Azért látnak a myPOS-ban óriási lehetőséget, mert nagyon gyorsan növekszik, ráadásul nagyon stabil pénzügyileg.
Az Advent célja az, hogy a myPOS-t még intenzívebb növekedési pályán tartsa a következő években. Így mi is, a hazai piac mellett a környező országokra is fókuszálni fogunk, mert nagyon sok vállalkozásnak van szüksége a megoldásainkra.
– Régóta a legjobb és legeredményesebb partnere és képviselete vagy a myPOS-nak mint iqom, díjakkal ismerik el rendszeresen a munkátokat. Mit nyújtotok Ti a Partnereiteknek, akik már 12 ezren vannak?
– Az iqom már több mint 4 éve képviseli a myPOS-t Magyarországon. Gyakorlatilag velünk indult el a myPOS magyarországi jelenléte. Az elmúlt években sokat dolgoztunk azon, hogy teljesen lokalizáljuk a szolgáltatást, és a kapcsolatunk a myPOS-szal egy nagyon szoros és kivételes partnerség, amit kölcsönösen nagyra értékelünk. Olyan partnerségeink vannak, mint a Raiffeisen Bankkal való együttműködésünk, ami ritka és jó banki-fintech együttműködés, vagy a DPD csomagpontok, amiből már több mint 1000 van, és a Coca-Cola HBC kiszolgálása a nagykereskedelmi értékesítésben. A díjakért pedig nagyon hálásak vagyunk, és végtelenül büszkék vagyunk, hogy ennyire értékelik az erőfeszítéseinket.
– Hogyan tervezitek a jövőt? Mi a Te víziód a myPOS oldalán 3-5 éves távlatban?
– Az iqom kapcsolata a myPOS-szal, ahogy említettem, rendkívül jó és szoros. Kiemelt partnerségben dolgozunk együtt, és az a cél, hogy az idéntől még szorosabbá tegyük ezt az együttműködést, amin az év eleje óta már konkrétan dolgozunk. Az a célunk, hogy a piacvezetők legyünk itthon 5 év múlva, a régióban pedig jelentős szolgáltatók legyünk, és a lehető legszélesebb körű szolgáltatást tudjuk nyújtani. A myPOS ezeket a törekvéseinket tulajdonosi szinten is támogatja, ami nagyon fontos.
A következő 1-2 évben kell megteremtenünk a feltételeket a jelentős növekedéshez. Azt látom, hogy sok területen alapvető változás kell az iparágban. A fizetési szolgáltatás nagyon gyorsan fejlődik, ezzel a bankok nem tudnak lépést tartani, ez pedig az ügyfeleknek rossz. Azok a bankok lesznek sikeresek, amelyek a legjobb elfogadói szolgáltatókkal alakítanak ki jó együttműködést.
Úgy látom magunkat, hogy 5 év múlva a régióban vezető szerepet fogunk betölteni, és egyértelműen a myPOS lesz a kereskedők első számú megoldása. Ezért a célért dolgozunk. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Revolut 2025: Új szintekre lép a fintech óriás
A fintech világ egyik legismertebb szereplője, a Revolut, bejelentette ambiciózus…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Több mint 300 szálláshellyel elindult a Visit Hungary téli kampánya
Elindult a Visit Hungary őszi-téli időszak belföldi forgalmát élénkítő országos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új irány a haszonjárműveknél: a Transporter és az ID. Buzz formabontó újdonságai
A Volkswagen Transporter hetedik generációja újraértelmezi a klasszikus haszonjármű fogalmát,…
Tovább olvasom >Rekordösszegű adomány a P&G paralimpikonokat támogató kampányában
Több mint húszmillió forint gyűlt össze A Mindennapok Bajnokai elnevezésű…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: „Lighting the Way to Smarter Stores!”
A visszaszámlálás elkezdődött! – Hamarosan megnyitja kapuit a kiskereskedelmi technológiák 2025-ös…
Tovább olvasom >