Mitiszol: Természetes italok és ételek fesztiválja a Millenáris parkban
Tizenegy borvidék csaknem 30 termelőjének több mint 100 természethű bora lesz kóstolható az 7. Mitiszol fesztiválon szombaton a Millenáris parkban, ahol számos, organikus alapanyagokat használó gasztrokiállító is várja a látogatókat.
Noha Nyugat-Európában már egyre többen érzik a természethűség fontosságát, Magyarországon még ritka az olyan rendezvény, ahol a kiállítók a boroktól az ételeken át a kozmetikumokig bármiről, amit a fesztiválon fogyaszt vagy kipróbál a vendég, meg tudják mondani, hogy honnan származik és miből áll – közölték az MTI-vel a szervezők.
Az első években Terra Hungarica Borszalon néven megrendezett Mitiszol alapkoncepciója továbbra is ugyanaz: a Terra Hungarica-tag borászatokat megmutatni egy emberléptékű sétáló kóstolón.
A természet- és tájhű gazdálkodásra törekvő, Kárpát-medencei birtokokat tömörítő Terra Hungarica tagjai mellett szombaton néhány külföldi pincészet borait is megismerhetik az érdeklődők Európa számos kiemelkedő borvidékéről.
A közös nevező továbbra is a természethűség, ezért a több mint száz bor mellett hasonló szellemiségben, organikus alapanyagból, adalékok nélkül készült ételeket is kóstolhatnak majd a látogatók.
A Mitiszol újdonságokkal is készül: a 42 Coffee a rendezvényen tartja meg a Magyarországon elsőként megrendezett barista liga 3. fordulóját, a Házikó Farmbistro pedig legújabb, Miteszel névre keresztelt projektjét mutatja be.
A fesztivál célja az organikus borok népszerűsítésén túl, hogy egyéb italokat gyártó, feltörekvő és innovatív vállalkozók termékeit is bemutassa. Ezek közé tartozik például a Shrubbie, amely tokaji borecet alapú üdítőket gyárt, a Gyömbír, friss gyömbérből készülő kreatív üdítőivel, a 42 Coffee fair trade kávéival és a Zhao Zhou is, amely prémium minőségű vad teáit mutatja be. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Európai Bizottság az uniós borágazat versenyképességének erősítésére tett javaslatot
Az Európai Bizottság intézkedéseket javasol az európai borágazat versenyképességének, ellenálló…
Tovább olvasom >Egy kutatás szerint érdemes Budapestre többször visszatérni
Kutatást készített a Danubius Hotels a budapesti szállodáikba látogató külföldi…
Tovább olvasom >Meg kell őrizni a magyar bor forgalmát és hírnevét
Meg kell őrizni a magyar bor forgalmát és hírnevét –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Meghosszabbítottuk az Inno d’Or – Év Innovációja 2025 verseny nevezési határidejét – így még 5 napig várjuk a nevezéseket!
2025-ben is indul a Trade magazin Inno d’Or – Év…
Tovább olvasom >Kitűnően szerepeltek a 2024-es évjáratú borok a XXI. Synvino Borversenyen
Összesen 400 nevezés érkezett az ország 18 borvidékéről a Syngenta…
Tovább olvasom >Mit gondolnak a vállalati felsővezetők a művészetről?
„Topvezetők és a művészet – az örökség és a művészet…
Tovább olvasom >