Mit tanult az emberiség, és főleg a fiatalok a járványból?
Különleges helyszínen, a Marketing Summit Hungary-n rögzítették a Lounge Group szakmai podcastjének, az L20-nak a jubileumi adását. A huszadik részben az elmúlt év legátfogóbb témáját, a koronavírus-járványt és hatásait járták körül a résztvevő neves szakemberek. Fesztiválozás virtuális valóságban, visszafogott jobhopperség, szendvicsgenerációs depresszió, és még valami, amit a 21. századra végre elsajátított a komplett emberiség – így hatott a jövőnkre a Covid.

Az L20 a Lounge Group marketingkommunikációs szakmai podcastja
Covid-generációnak hívják – saját maguk is – azokat a fiatalokat, akik testközelből élték át a kényszerű otthonlétet, a munkahelyvesztést, a szülőkhöz hazaköltözést, a kisszobából elvégzett egyetemi szemesztereket. A szépnek induló életkezdés után a hirtelen bekövetkező visszalépés sokaknál okozott depressziót.
„A bezártság során az alkoholizmus, családi erőszak, öngyilkosság egyaránt megnövekedett, a hosszú távú hatásokat pedig nem is tudjuk. Egy szülőnek egy reménye maradt, hogy talán az ő gyerekét ez nem érinti”
– mondta Rusvai Miklós a podcastban. A munkakörülményeikre is jelentős, hosszú távú hatást gyakorolt az elmúlt másfél év. A biztos munkahelyek megbecsülésével kevesebb lett a jobhopperek aránya, viszont nagyobb lett a korosztály elvárása a home office és a rekreációs juttatások iránt. A szakemberek véleményét a Lounge Group jelenleg folyó, a járvány munkaerőpiaci hatásait vizsgáló Munkadinamika kutatás is alátámasztja.
„Nehezített terepre, de más igényekkel érkezik a Covid-generáció a piacra”
– foglalta össze a Századvég Alapítvány kutatója a tapasztalatokat.
A Lounge Group podcastjának különkiadása, már elérhető a Summit Play felületén. A különleges 20. részben Bereczki Enikő, generációs szakértő, Torzsa Gabriella, a Századvég Alapítvány kutatója, Dr. Rusvai Miklós virológus és Lobenwein Norbert, a Sziget és a Volt Produkció fesztiváligazgatója elemezte a járványhelyzet hatását az élet legkülönbözőbb területeire.
Még a szórakozás is új formát kapott: virtuális valóság bulival, otthonról adott koncertekkel és ketrece zárt bulizással egyaránt próbálkoztak a szervezők, de a személyes élményt nem sikerült pótolni.
„A másfél évig munka nélkül maradó alvállalkozók közül sokan nem tudnak megmaradni a piacon”
– osztotta meg tapasztalatait a fesztiválszervezés kulisszái mögül Lobenwein Norbert.
Az eggyel idősebb, Y-generáció szintén megsínylette a járványt: szendvicsgenerációként a gyerekeikről és szüleikről is egyszerre kellett gondoskodniuk. Ugyanakkor a pandémia pozitív hozadékaként itthon is többmillióan végeztek el egy autodidakta, ingyenes számítógépes tanfolyamot, ami a böngészés, információszerzés, online meeting, bevásárlás, szórakoztató tartalmak (lásd: podcast!) elérését egyaránt magában foglalta.
„Megjelent a fordított szocializáció: a fiatal családtagok hatására és tanítására az idősebbek is elkezdtek online szolgáltatásokat használni”
– mondta Bereczki Enikő generációs szakértő.
Emellett pedig egy világ tanult meg végre kezet mosni – mondta a válság előtt talán nem is ismert, de mostanában napi legalább két interjút adó virológus –, ami a legnagyobb hozadéka lehet a járványnak. Emellett olyan műveltségre is szert tett az emberiség, aminek egy hasonló helyzetben még nagy hasznát veheti. Ki tudta például két éve, mi az a mRNS, a PCR teszt, vagy a tüskefehérje? Ezek és hasonló érdekességek derülnek ki a Lounge Group jubileumi podcastjából, az L20-ból.
Kapcsolódó cikkeink
Befejeződött az RSZKF betegséggel fertőzött telepek felszámolása
A ragadós száj-és körömfájás (RSZKF) harmadik és negyedik kitörésével érintett…
Tovább olvasom >Elkezdték felhalmozni a tejet az emberek Szlovákiában
A szlovákiai száj- és körömfájás-járvány újabb gócpontjai hatására nő a…
Tovább olvasom >A baromfifélék összeírását rendelte el a kormányhivatal Csongrád-Csanád vármegyében
A teljes Csongrád-Csanád vármegyei baromfiállomány összeírását rendelte el a kormányhivatal,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amikor a művészet életformáló erővé válik – Inspiráció a vezetésben és a mindennapokban az ESSCA rendezvényén
Az ESSCA School of Management budapesti kampusza a ZEMA porcelánékszer-manufaktúrával…
Tovább olvasom >Új elnökséggel és megújult célokkal folytatja a munkát az MLSZKSZ
Tisztújító közgyűléssel és szakmai konferenciával zárta a 2024-es évet a…
Tovább olvasom >A Promóciók napján átadásra kerültek az „Év Promóciója 2025” díjak
Idén 17. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az…
Tovább olvasom >