Mire jó az üzleti intelligencia?
A legtöbb vállalatnál az üzleti döntésekhez szükséges háttérelemzéseket napokig, vagy akár hetekig is eltartó adatgyűjtéssel készítik. Az adatokat Excel-táblázatokba foglalják a fontos információk kezelésére egyébként jogosulatlan adminisztrátorok. A döntések elhúzódnak, a kapott eredmények nem naprakészek és közel sem pontosak. Így szinte lehetetlen megalapozott, biztos döntéseket hozni. Hogyan működhet akkor megfelelően egy vállalati döntéshozatal?Napjainkban a jól működő vállalat gyorsan alkalmazkodik a folyamatosan változó piaci körülményekhez, az üzleti folyamatokat állandóan ellenőrzi, a stratégiai és operatív döntéseket reális adatokkal támogatja, valamint az üzleti lehetőségek és tevékenységek várható eredményét előrelátja.
Az üzleti intelligencia rendszerek mindezen funkciók megvalósítására jöttek létre, sőt, segítségükkel a korábban elérhetetlen összefüggések feltárására és szemléltetésére is lehetőség nyílik.
A legjobb iparági megoldásokat (best practice) rendszerbe foglaló üzleti intelligencia megoldáscsomagokat fejlesztett ki egy magyar cég, a HostLogic Kft. A cég Smart Management rendszere szemléletmódjában különleges. A cégvezetésnek nem kell kitalálnia, milyen kimutatásokra, elemzésekre van szüksége, mert a rendszer a felhasználó iparágára kidolgozott, előre konfigurált kimutatásokat készen adja. A vállalat méretétől és tevékenységétől függően minden cégnek megvannak azok a sajátosságai, amelyeket az SAP alapú Smart Managementben több év alatt felhalmozott tapasztalat alapján gyűjtöttek össze a szakértők. Az előre konfigurált megoldásoknak köszönhetően a bevezetés rendkívül gyors és költséghatékony.
A tranzakciós rendszer adatai automatikusan töltődnek egy riportozásra optimalizált adatbázisba. Minden felhasználó egységes adatbázis alapján dolgozhat és az előre beállított paraméterek segítségével azonnal, automatikusan készülnek el a kimutatások. Riportok, dashboardok kialakításához nincs szükség külön programozásra, a rendszer testre szabható grafikus felületen jeleníti meg a döntéshozó számára szükséges grafikonokat, táblázatokat.
A kimutatásokat automatikusan szétosztja a rendszer az illetékes vezetőknek, sőt, automatikus figyelmeztető jelzéseket is küld, ha valami szokatlant észlel, pl. ha az értékesítés a szokásosnál nagyobb ingadozást mutat az előző hetihez képest, vagy a termékköltségek túllépték az elvárt szintet stb.
A tervezési- és az aktuális adatok egységes struktúrájú adatbázsiban helyezkednek el. Ennek eredményeképpen a terv-tény összehasonlítások riportozása a tervezés minden fázisában lehetséges.
A rendszer felügyeli és szabályozza a tervezési folyamatot, figyeli az egyes tervverziók státuszát. A tervezési folyamat minden résztvevője azonos tervadatbázison dolgozik, biztosítva ezzel a tervadatok konzisztenciáját. A tervezést statisztikai függvények és szimulációs modellek segítik.
A rendszer lehetőséget biztosít például egy marketing terv főbb paramétereinek szimulációjával stratégiai terv készítésére, ennek eredményét felhasználva pedig a vállalat költségkalkulációjának, tervezett mérleg és eredménykimutatásának automatikusan előállítására.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >