Mintegy kétszáz termelő közel ezer terméke viseli a Nemzeti Parki Termék védjegyet
Mintegy kétszáz termelő közel ezer terméke viseli már a Nemzeti Parki Termék védjegyet, amelyet a kormány azért indított 2011-ben, hogy elismertté tegye a helyi termékeket – hangzott el a Nemzeti Parki Termék Körút ötödik állomásán, a Győr-Moson-Sopron megyei Sarródon, a Fertő-Hanság Nemzeti Park igazgatósági központjában hétfőn.
V. Németh Zsolt környezetügyért agrárfejlesztésért és hungarikumokért felelős államtitkár beszédében hangsúlyozta: a nemzeti vidékstratégia egyik alaptétele az volt, hogy olyan termelés terjedjen el, amely közben fennmarad a jó környezeti állapot, megóvva a vizet, a levegőt és a termőföldet, egyben hozzájárul a vidéki közösségek fennmaradásához.
A helyi termékek köre is ide tartozik, amelynek kettős a célja: egyrészt erősíti a termelőket, másrészt azt az üzenetet küldi a fogyasztónak, hogy az oltalom alatt álló területeken gazdálkodók termékeiben nincsenek szermaradványok, azok kiváló élelmiszerek.
A védjegy azt az üzenetet is hordozza, hogy a nemzeti parkok nem elszigetelten működnek, erősítik a helyi gazdaságot és az ökoturizmust – tette hozzá.
Rácz András környezetügyért felelős helyettes államtitkár arról beszélt, hogy Magyarország területének közel egynegyede természet közeli állapotban maradt fenn, ez óriási nemzeti érték európai uniós viszonylatban is.
Ugyanakkor e területek feldaraboltságuk miatt folyamatos beavatkozást igényelnek. Ezt végzi tíz nemzeti park, mintegy 300 ezer hektáron vagyonkezelőként. A terület felét a parkok használják, másik részét mintegy kétezer bérlőnek adják ki. A védjegy elsősorban nekik szól, hogy fenntartsák a természeti erőforrásokat, fejlesszék a falusi önfoglalkoztatást.
A védjegyre azok jogosultak, akik védett természeti területen, vagy Natura 2000 területen tevékenykednek, termékeik elsősorban helyi nyersanyagokból készülnek, a termék megjelenésével pedig jól reprezentálják a térség természeti, táji és kulturális sajtosságait.
A védjegyre pályázni lehet, egy-öt éves időszakra.
A Nemzeti Parki Termék Körúton a turisztikai szolgáltatóknak mutatják be a védjegyrendszert. Sarródon a rendezvény végén három termelő kapta meg a védjegy használati jogát. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Debrecenben indította el lokális beszállítói programját az Auchan
Debreceni áruházában indította el lokális beszállítói programját az Auchan Magyarország…
Tovább olvasom >Idén is lesz uborkaszezon. Sőt, már van!
Nem várjuk tétlenül az uborkaszezont. Elkészítettük a kiváló minőségű fürtös…
Tovább olvasom >Bővítik a Kiváló Minőségű Élelmiszer termékkategóriáit
Hamarosan bővülhet a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegy termékkategóriáinak száma –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >