Mintegy 5 millió eurót fordít zöld energiára az Aldi Írországban
Az Aldi Ireland bejelentette, hogy 5 millió eurós beruházással energiatakarékos zöld megoldásokat vezet be, ezzel újabb lépést tesz fenntarthatósági céljainak megvalósításáért.
A cég a Greenvolt Next Ireland vállalattal kötött két évre szóló megállapodás keretében országos napelemes programot indít. Ennek részeként 2025-ben 22 áruház tetejére szerelnek napelemeket, majd 2026-ban újabb 22 bolt következik. Így két éven belül összesen 44 üzlet energiahatékonyságát növelik.
Egy-egy rendszer átlagosan 288 napelemből áll majd, amelyek évente kb. 100 000 kWh energiát termelnek, ami egy üzlet fogyasztásának mintegy 30%-át fedezi. Ez csökkenti a hálózati áramtól való függőséget és mérsékli az energiaköltségeket, támogatva az Aldi alacsony árakra és ezzel egyidejűleg fenntartható működésre vonatkozó célját.
A partnerség a Greenvolt Next Ireland számára is nagy előrelépés: várhatóan megduplázza a vállalat retail napelemes szektorának teljesítményét 2025-ben, miközben új munkahelyeket is teremt. A Greenvolt Next decentralizált megújuló energiaforrásokat – többek között napelemes és elektromobilitási megoldásokat – kínál cégeknek.
Rachel Nugent, az Aldi fenntarthatósági menedzsere elmondta, hogy a kereskedő folyamatosan keresik azokat a zöld megoldásokat, amelyek hozzájárulnak a környezeti terhelés csökkentéséhez.
Owen Power, a Greenvolt Next Ireland vezérigazgatója szerint az üzletek nagy tetőfelületei ideálisak a napelem-telepítéshez, amelyek működésükkel nem zavarják a napi működést, és minimális karbantartást igényelnek.
Kapcsolódó cikkeink
Hagyomány és innováció: így marad versenyben a Nádudvari az élelmiszerpiacon
A mai élelmiszerpiacon nem elég pusztán jó minőséget kínálni –…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >Nem a piac vezérli elsősorban a zöld vállalati döntéseket itthon
A hazai vállalatok fenntarthatósági stratégiáit és beruházásait legerősebben nem piaci…
Tovább olvasom >További cikkeink
Közös növényi újdonságokat dob piacra a PepsiCo és a NotCo Chilében
A PepsiCo és a chilei NotCo együttműködésének eredményeként két új,…
Tovább olvasom >WHO: 50 százalékos drágulást sürgetnek a dohány, az alkohol és a cukros üdítők esetében
A következő tíz évben legalább 50 százalékkal kellene növelni a…
Tovább olvasom >Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban
Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban az S&P Global…
Tovább olvasom >