Mintegy 165 milliárd forint a boltláncok saját márkáinak féléves forgalma
Fél év alatt mintegy 165 milliárd forint forgalmat értek el az élelmiszer-kereskedelem saját márkás termékei.Ez 2 százalékkal kevesebb, mint tavaly az első hat hónapban. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató. Legnagyobb a kereskedelmi márkák részaránya az értékben mért forgalomból állateledelnél (48 százalék), mélyhűtött élelmiszernél és háztartási papírárunál (43-43).
A Nielsen által mért termékek teljes kiskereskedelméhez viszonyítva a saját márkák trendjei kedvezőbbek. A 90 élelmiszer-kategóriánál ugyanis a forgalom összességében 4 százalékkal csökkent, az első félévben. Ugyanakkor a 60 háztartási vegyi áru és kozmetikum első hat hónapi eladása stabil maradt. Ennek következtében emelkedett a kereskedelmi márkák piaci részesedése: értéket tekintve, élelmiszernél 22 százalékról 23-ra, vegyi árunál pedig 16-ról 17 százalékra. Az égetett szeszes ital, kávé és tea, valamint édességek eladásából mindössze 14-17 százalék jutott a láncok saját márkáira, értékben. Mutatójuk még alacsonyabb – 6-11 százalék – hajápolási, szájápolási és testápolási szereknél, valamint háztartási tisztítószereknél.
A kereskedelmi márkák iránti kereslet fő oka, hogy a fogyasztók többsége szerint ma már a kereskedelmi márkás termékek minősége általában ugyanolyan jó, mint a gyártói márkáké. Négy évvel ezelőtt a Nielsen által megkérdezett fogyasztók 42 százaléka vélekedett így. Szintén többségi vélemény lett, hogy a kereskedelmi márkák csomagolása van olyan jó, mint a gyártói márkáké.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >NAK: az áprilisi fagyok jelentős károkat okoztak
Az áprilisi fagyok jelentős károkat okoztak számos gyümölcsösben. A gazdálkodók…
Tovább olvasom >A spanyol kormány kitiltja az ultrafeldolgozott élelmiszereket és energiaitalokat az iskolákból
A spanyol kormány kitiltja az ultrafeldolgozott élelmiszereket és energiaitalokat az…
Tovább olvasom >