Minőségjelző védjegyet vezetett be a Brit Húsmarhafajtákat Tenyésztők Egyesülete
Védjegyet vezetett be a Brit Húsmarhafajtákat Tenyésztők Egyesülete (BHTE), hogy ösztönözze a jó minőségű, ellenőrzött, belföldi marhahús fogyasztását – közölte a szervezet az MTI-vel kedden.
Európai összevetésben belföldön kevés marhahús fogy, a kínálat részben gyenge minőségű, a magyarországi boltok olykor tejelő marhák húsát árulják – indokolták az Igazolt Magyar Angus Hús védjegy bevezetését, amely az egyik legjobb adottságú húsmarhafajta, a skót eredetű Aberdeen Angus nevét foglalja magába.
Feltételként szabták meg többek között, hogy a forgalomba kerülő termék Magyarországon született és felnevelt Angus marhából készüljön. A védjegyet egyelőre csak a Hortobágy Angus, a Terra Pannonia, a Borafarm, és a Farm 54 használhatja, de a BHTE várakozása szerint más termelők is törekedni fognak arra, hogy elnyerjék a jogosultságot.
A szervezet az MTI kérdésére közölte, hogy a brit húsmarhák a magyar húsmarha-állomány legfeljebb 10 százalékát teszik ki. Körülbelül ekkora az a hányad is, amely ebből a kis részből belföldön talál vevőre. A BHTE-nek országszerte több mint 100 tagja van, túlnyomórészt Angus marhákat tartanak. A termelők kisebb része Hereford, és Galloway marhákat nevel – olvasható a szervezet honlapján. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Év Friss Húsáru Kereskedője lett a SPAR
A SPAR Magyarország két áruháza is rangos elismerést kapott az…
Tovább olvasom >Egészen jól teljesítettek a magyar húsipari vállalatok
Az Agrárszektor összefoglalója szerint 2023-ban a magyar húsipari vállalatok eredményei…
Tovább olvasom >Durván emelkedik a baromfi – és sertéshús ára
Az AKI (Agrárközgazdasági Intézet) legfrissebb jelentése szerint a magyar baromfiágazat,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >