Minőség, innováció, növekedés
A Salesrep Kft. története jól példázza, hogyan lehet a folyamatos fejlődést, a piac igényeihez való rugalmas alkalmazkodást és a fenntartható növekedést összehangolni. A 2009-ben alapított vállalat mára meghatározó szereplővé vált a magyar FMCG-piacon. Homola Brúnó ügyvezető-tulajdonossal a Salesrep történetéről, jelenéről és jövőbeni céljairól beszélgettünk, miközben bepillantást nyerhettünk működési stratégiájába is.
A cikk a Trade magazin 2024/12.01 lapszámában olvasható.
– Hogyan indult a Salesrep, és mi vezetett a mostani tevékenységi körükhöz?
– A Salesrep Kft. 2009-es alapítása óta számos jelentős változáson ment keresztül. A legmeghatározóbb fordulat akkor történt, amikor a korábbi szolgáltatásokat és a nagykereskedelmi tevékenységét a termékdisztribúció váltotta fel. Csapatunk évtizedes tapasztalattal rendelkezik a magyar háztartási és vegyi áru piacon. 2016 óta azon dolgozunk, hogy Magyarország egyik legmegbízhatóbb FMCG-disztribútorává váljunk, célunk, hogy a nemzetközi színvonalat elhozzuk a hazai piacra.
2017-ben új fejezet kezdődött vállalatunk életében, amikor kizárólagos forgalmazóként kezdtük el a lengyel Cedo sp. z.o.o. Paclan és Bee Smart márkáit képviselni. A Cedo, amely az európai műanyag-újrahasznosítás élvonalában jár, stabil hátterével gyors sikereket hozott számunkra, így újdonságaink hamar ismertté váltak. Ezt a sikert követte a Europe Distribution Group (EDG) felkérése, hogy forgalmazzuk mosási és tisztítószereiket. Ezek az árucikkek tökéletesen beleillettek a portfóliónkba, és tovább erősítették a prémium minőségű irányvonalat. Az EDG kiváló fejlesztései, mint például a német minőségi követelményeknek is megfelelő Der Waschkönig mosószercsalád, új növekedési lehetőségeket nyitottak meg számunkra.
Az e-kereskedelem és a marketing terén szerzett tapasztalataink, valamint az ezen a területen átélt kihívások inspiráltak minket az Orbitvu fotótechnikai bemutatóterem létrehozására, ahol régiós szinten támogatjuk az automatizált termékfotózás fejlődését. Eddig közel 50 vállalkozást segítettünk a digitális tartalomgyártás modernizálásában, ezzel aktívan hozzájárulva a magyar e-kereskedelmi közösség fejlődéséhez. Szakmai tapasztalataink híre már Albániába, Szerbiába, Romániába és Szlovéniába is eljutott, ahonnan szintén érkeznek hozzánk, hogy megismerkedjenek az Orbitvu innovatív megoldásaival.
Újabb mérföldkőként a licencelt fürdőkozmetikumok bevezetésére került sor, amelyek közkedvelt mesehősökkel és biztonságos összetevőkkel nyerik el a gyermekek és szülők tetszését. A fürdőbombák, tusfürdők és szappanok beszerezhetők az EcoFamily és a Rossmann üzleteiben. Az édességek terén is elkötelezettek vagyunk a minőség mellett, amit olyan neves márkák képviselete is bizonyít, mint a lengyel UNO Foods és a török Kandiz.
– Milyen szerepet játszanak az innovációk a Salesrep stratégiájában?
– Portfóliónkat folyamatosan bővítjük innovációkkal. Ennek részeként vezettük be a Paclan új Silver Space termékcsaládját, amely a modern háztartások igényeire reflektál, valamint az EDG JELP márkájú babatermékeit, amelyek a legkisebbeknek garantálnak prémium minőséget és megbízhatóságot. A Salesrep Kft. továbbra is elkötelezett a megbízható és stabil növekedés mellett, miközben kollekciónkat prémium tételekkel gazdagítjuk, hogy a modern, multinacionális partnereink számára is elsőrangú választékot biztosítsunk.
Küldetésünk, hogy vásárlóink mindennapi életét háztartási és élelmiszeripari termékeink révén kényelmesebbé és hatékonyabbá tegyük. Nem csupán ezek piacra juttatását vállaljuk, hanem teljes körű támogatást is adunk, amely a marketingtevékenységektől egészen a logisztikai megoldásokig terjed.
Kiemelt figyelmet fordítunk a palettánk gondos összeállítására, hiszen számunkra elsődleges, hogy csak olyan dolgokat forgalmazzunk, amelyeket mi magunk is szívesen használnánk saját háztartásunkban.
– Melyek a legfontosabb márkák, amelyekkel dolgoznak, és milyen kategóriákra összpontosítanak?
– Cégünk vegyi ágazatának legfontosabb márkái közé tartozik a Der Waschkönig C.G. és a Glanz Meister. A Der Waschkönig C.G. széles termékskálája prémium minőségű mosószereket foglal magában, amelyek között por, kapszula és gél formátum is megtalálható. Ezek különféle kiszerelésekben érhetők el, hogy maximálisan megfeleljenek a fogyasztói elvárásoknak és a különböző igényeknek. A Glanz Meister mosogatógép-tisztítószerei szintén kiemelkedő népszerűségnek örvendenek, hiszen magas minőséget képviselnek kedvező áron, így remek alternatívát jelentenek a háztartásoknak.
Az édességek területén különös figyelmet fordítunk a minőségi, gyerekbarát készítményekre. Szortimentünkben olyan termékek szerepelnek, amelyeken népszerű mesefigurák, például a Mancs Őrjárat szereplői tűnnek fel, örömet szerezve a legkisebbeknek.
– Hogyan látják az importtermékek piaci helyzetét Magyarországon?
– Az importtermékekre komoly kereslet mutatkozik mind a food, mind a non-food szegmensekben, hiszen a fogyasztók egyre inkább a minőségre és a megbízhatóságra helyezik a hangsúlyt. Az általunk forgalmazott importtermékek különleges minőséget képviselnek, amely illeszkedik a helyi piaci igényekhez.
– Kik a legfontosabb partnereik, és milyen irányba tervezik bővíteni a disztribúciójukat?
– Főbb partnereink között olyan jelentős szereplők találhatók, mint az EcoFamily, Azúr, Csoki Max és Zöldker. Az elmúlt időszakban bizonyos termékeink a Lidl polcaira is felkerültek, emellett a Rossmann és a Penny üzleteiben sikeresen alakítottunk ki in-out aktivitásokat. A nagy nevek mellett számos kiskereskedelmi cég beszállítói is vagyunk, így portfóliónk sokféle igényt képes kielégíteni. Munkánk azonban nem ér véget a termékek értékesítésével. Segítséget nyújtunk kereskedelmi partnereinknek a választásban, és támogatásunk a vásárlás után sem szűnik meg: rugalmas kiszállításról és szakmai tanácsadásról gondoskodunk, hogy eredményesen alakíthassák ki üzleteik megfelelő kínálatát. Bármikor rendelkezésre állunk, és minden szükséges támogatást megadunk, hogy közös sikereink tovább gyarapodhassanak.
– Mi vezérli a Salesrepet a mindennapokban, és milyen filozófia szerint dolgoznak?
– Figyeljük az iparági trendeket, és bevezetjük az ezeknek megfelelő, magas színvonalú termékeket. Elkötelezetten törekszünk arra, hogy rugalmasan alkalmazkodjunk a változó piaci igényekhez, miközben hatékonyan szolgáljuk ki meglévő és leendő partnereinket. Termékkörünk rendszeres bővítésének célja, hogy olyan innovatív megoldásokat ajánljunk, amelyek üzleti sikereiket támogatják, és hozzájárulnak hosszú távú növekedésükhöz.
Marketingstratégiánkat szintén újra és újra optimalizáljuk. Tudjuk, hogy a sikeres együttműködés kulcsa a megfelelő marketingeszközök elérhetővé tétele, ezért széles körű segítséget nyújtunk az áruk kihelyezésében és az értékesítési tevékenységek elősegítésében.
A Salesrep Kft. nemcsak a hagyományos marketingeszközök terén van jelen, hanem az online és offline platformokon is aktívan működik. Stratégiánk szerves része az online marketing, a közösségi médiában folytatott kampányok, valamint az offline aktivitások, például rendezvények és promóciók. Ezek az eszközök lehetőséget adnak partnereinknek arra, hogy közvetlen kapcsolatba lépjenek fogyasztóikkal, növeljék márkájuk ismertségét, és erősítsék az ügyfélhűséget.
Cégünk filozófiája, hogy a folyamatos fejlesztésekre és a gondosan ápolt partnerségekre támaszkodva teremtsük meg a fenntartható növekedés szilárd alapjait. (x)
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl rengeteg terméket kínál olcsóbban, mint tavaly
A Lidl Magyarország csak novemberben már több mint 600 terméket…
Tovább olvasom >Nébih: visszahívta és kivonta a forgalomból a Lidl Magyarország az Adventi kalendárium nevű édességét
A Lidl Magyarország visszahívta és kivonta a forgalomból a 75…
Tovább olvasom >Megszünteti a Lidl a dohányáru árusítását új üzleteiben
Úgy döntött a Lidl, hogy új és felújított belgiumi üzleteiben…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >IT-biztonsági megoldás közép- és nagyvállalatoknak a Yetteltől
Elsősorban közepes méretű és nagyvállalatok számára vezetett be fejlett IT-biztonsági…
Tovább olvasom >Kompromisszummentes a vegán étkezés a Vegajóval
Egészségesebb élet, boldogabb állatok, zöldebb bolygó – csupa olyan hívószavak,…
Tovább olvasom >