Minimálisan romlott júliusban a GfK német fogyasztói hangulatindexe
A várt stagnálás helyett minimálisan romlott a GfK júliusi németországi fogyasztói hangulatindexe.
A nürnbergi gazdaságkutató intézet németországi fogyasztói hangulatindexe 10,6 pont lett a júniusi 10,7 pont után. Szakértők a júniusival megegyező mutatóra számítottak.
Az idei évet 11,0 ponton kezdte a mutató, egy évvel ezelőtt, tavaly júliusban pedig 10,6 ponton állt. A januári 11,0 pont a 2002-es gazdasági válság óta a legmagasabb értéke volt az indexnek. Korábban, 2001-ben 16,80 pontra is volt példa.
A GfK elemzői a fogyasztói hangulatindex év eleje óta tartó csökkenését elsősorban az Egyesült Államokkal kibontakozó kereskedelmi ellentétekre vezetik vissza.
Az index alkotóelemei közül a fogyasztók gazdasági kilátásokról alkotott véleményét számszerűsítő mutató júliusban az előző haviról 7,6 ponttal,15,7 pontra csökkent. Hasonlóan alacsony értékre legutóbb 2017 februárjában volt példa, amikor 9,7 ponton állt a mutató. A tavaly júliusi értékhez képest pedig az idei júliusi csaknem 29 pontos csökkenés.
A fogyasztók megítélése a gazdasági kilátásokról egybeesik a gazdaságkutató intézetek prognózisaival is. A DIW és az ifo egyaránt fél százalékponttal, 1,9 százalékra és 1,8 százalékra csökkentették idei német GDP-növekedési előrejelzéseiket. A Bundesbank nemrég 2,5 százalékról 2 százalékra, a Nemzetközi Valutaalap (IMF) pedig 2,5 százalékról 2,2 százalékra rontotta az idei német gazdasági növekedéssel kapcsolatos becslését.
A gazdasági növekedési kilátások romló megítélése ellenére a fogyasztók a kiváló álláskínálat tükrében nem várják jövedelmük érezehető csökkenését. A jövedelmi várakozásokat tükröző mutató az előző havihoz képest 0,1 ponttal, 57,5 pontra mérséklődött júliusban.
A fogyasztók vásárlási hajlandóságát számszerűsítő mutató az előző havihoz képest 0,1 ponttal, 56,2 pontra csökkent júliusban, azaz továbbra is magas szinten áll. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
ZEW: jelentősen romlott a gazdasági hangulat Németországban augusztusban
Elemzők által vártnál is jelentősebben romlott a ZEW gazdaságkutató intézet…
Tovább olvasom >Új élelmiszerek üzletbeli tesztelését teszi lehetővé az Edeka Nord Németországban
Az Edeka Nord és a Food Harbour Hamburg most bejelentett…
Tovább olvasom >Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Agrárminisztérium: a nemzeti kormányra mindig számíthatnak a magyar gazdák
A kormány egyik legfontosabb szövetségesei a magyar gazdák, ezért a…
Tovább olvasom >Tehén- és kecskesajtokat hívtak vissza a kereskedelemből mikrobiológiai szennyeződés miatt
Franciaországból származó pasztőrözött tehén- és kecskesajtokat hívtak vissza a kereskedők…
Tovább olvasom >Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >