Minimálisan romlott júliusban a GfK német fogyasztói hangulatindexe
A várt stagnálás helyett minimálisan romlott a GfK júliusi németországi fogyasztói hangulatindexe.
A nürnbergi gazdaságkutató intézet németországi fogyasztói hangulatindexe 10,6 pont lett a júniusi 10,7 pont után. Szakértők a júniusival megegyező mutatóra számítottak.
Az idei évet 11,0 ponton kezdte a mutató, egy évvel ezelőtt, tavaly júliusban pedig 10,6 ponton állt. A januári 11,0 pont a 2002-es gazdasági válság óta a legmagasabb értéke volt az indexnek. Korábban, 2001-ben 16,80 pontra is volt példa.
A GfK elemzői a fogyasztói hangulatindex év eleje óta tartó csökkenését elsősorban az Egyesült Államokkal kibontakozó kereskedelmi ellentétekre vezetik vissza.
Az index alkotóelemei közül a fogyasztók gazdasági kilátásokról alkotott véleményét számszerűsítő mutató júliusban az előző haviról 7,6 ponttal,15,7 pontra csökkent. Hasonlóan alacsony értékre legutóbb 2017 februárjában volt példa, amikor 9,7 ponton állt a mutató. A tavaly júliusi értékhez képest pedig az idei júliusi csaknem 29 pontos csökkenés.
A fogyasztók megítélése a gazdasági kilátásokról egybeesik a gazdaságkutató intézetek prognózisaival is. A DIW és az ifo egyaránt fél százalékponttal, 1,9 százalékra és 1,8 százalékra csökkentették idei német GDP-növekedési előrejelzéseiket. A Bundesbank nemrég 2,5 százalékról 2 százalékra, a Nemzetközi Valutaalap (IMF) pedig 2,5 százalékról 2,2 százalékra rontotta az idei német gazdasági növekedéssel kapcsolatos becslését.
A gazdasági növekedési kilátások romló megítélése ellenére a fogyasztók a kiváló álláskínálat tükrében nem várják jövedelmük érezehető csökkenését. A jövedelmi várakozásokat tükröző mutató az előző havihoz képest 0,1 ponttal, 57,5 pontra mérséklődött júliusban.
A fogyasztók vásárlási hajlandóságát számszerűsítő mutató az előző havihoz képest 0,1 ponttal, 56,2 pontra csökkent júliusban, azaz továbbra is magas szinten áll. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Már a német boltokban is lehet PayPal-lel fizetni
A PayPal a világon elsőként Németországban vezeti be az okostelefonnal…
Tovább olvasom >Rugalmasabb nyitvatartást sürgetnek a német kereskedelmi szervezetek
Rheinland-Pfalz tartomány ipari és kereskedelmi kamarái, valamint önkormányzati érdekképviseletei rugalmasabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Falatnyi történetek: Mesék maradék nélkül” – meseíró pályázatot hirdetett a Nébih
Első alkalommal hirdette meg országos meseíró pályázatát a Nemzeti Élelmiszerlánc-…
Tovább olvasom >AM: a térséget érintő válságok leküzdésében is óriási szerepe van a FAO-na
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >A FAO európai és közép-ázsiai tagországainak informális konzultációja Magyarországon
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >