Minimálisan romlott júliusban a GfK német fogyasztói hangulatindexe
A várt stagnálás helyett minimálisan romlott a GfK júliusi németországi fogyasztói hangulatindexe.
A nürnbergi gazdaságkutató intézet németországi fogyasztói hangulatindexe 10,6 pont lett a júniusi 10,7 pont után. Szakértők a júniusival megegyező mutatóra számítottak.
Az idei évet 11,0 ponton kezdte a mutató, egy évvel ezelőtt, tavaly júliusban pedig 10,6 ponton állt. A januári 11,0 pont a 2002-es gazdasági válság óta a legmagasabb értéke volt az indexnek. Korábban, 2001-ben 16,80 pontra is volt példa.
A GfK elemzői a fogyasztói hangulatindex év eleje óta tartó csökkenését elsősorban az Egyesült Államokkal kibontakozó kereskedelmi ellentétekre vezetik vissza.
Az index alkotóelemei közül a fogyasztók gazdasági kilátásokról alkotott véleményét számszerűsítő mutató júliusban az előző haviról 7,6 ponttal,15,7 pontra csökkent. Hasonlóan alacsony értékre legutóbb 2017 februárjában volt példa, amikor 9,7 ponton állt a mutató. A tavaly júliusi értékhez képest pedig az idei júliusi csaknem 29 pontos csökkenés.
A fogyasztók megítélése a gazdasági kilátásokról egybeesik a gazdaságkutató intézetek prognózisaival is. A DIW és az ifo egyaránt fél százalékponttal, 1,9 százalékra és 1,8 százalékra csökkentették idei német GDP-növekedési előrejelzéseiket. A Bundesbank nemrég 2,5 százalékról 2 százalékra, a Nemzetközi Valutaalap (IMF) pedig 2,5 százalékról 2,2 százalékra rontotta az idei német gazdasági növekedéssel kapcsolatos becslését.
A gazdasági növekedési kilátások romló megítélése ellenére a fogyasztók a kiváló álláskínálat tükrében nem várják jövedelmük érezehető csökkenését. A jövedelmi várakozásokat tükröző mutató az előző havihoz képest 0,1 ponttal, 57,5 pontra mérséklődött júliusban.
A fogyasztók vásárlási hajlandóságát számszerűsítő mutató az előző havihoz képest 0,1 ponttal, 56,2 pontra csökkent júliusban, azaz továbbra is magas szinten áll. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rekordbevételt hozhat a Valentin-nap a kiskereskedelemben
A Valentin-napi költések világszerte rekordot dönthetnek idén, mind az Egyesült…
Tovább olvasom >A német piacvezető drogéria, a dm technológiába és a vásárlási élménybe invesztál
A német drogériaóriás dm Közép-Európa szerte kezdi lekörözni az élelmiszer-kiskereskedőket.…
Tovább olvasom >Németországban is elindul a HelloFresh ételházhozszállítási szolgáltatása
A HelloFresh bevezette Németországban a Factor nevű készétel-házhozszállítási szolgáltatását, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >