Minimálisan romlott a fogyasztói bizalom az euróövezetben és az EU-ban januárban
Az Európai Bizottság pénteken azt közölte előzetes adatként, hogy a 19 országot tömörítő eurózónában 0,1 ponttal, mínusz 8,5 pontra süllyedt a fogyasztói bizalmi index értéke januárban. Elemzők nagyobb mértékű romlásra, mínusz 9 pontra számította januárra.

Pozitívan lepte meg az elemzőket a fogyasztói bizalom minimális romlása
Az Európai Unió 27 tagállamában 0,4 ponttal, mínusz 10 pontra csökkent a fogyasztói bizalmi index januári értéke.
A koronavírus-járvány kirobbanását és terjedését kísérő mélyrepülés után tavaly áprilisban került először a hosszú távú átlag fölé a fogyasztói bizalmi index mindkét blokkban. Idén januárban az unióban és az eurózónában is közelített a fogyasztói bizalmi index a hosszú távú átlaghoz.
Az Európai Bizottság gazdasági és pénzügyek főigazgatósága (DG ECFIN) által havi rendszerességgel közölt adat több mint 20 ezer háztartás telefonos megkérdezésén alapul. A válaszadási skála mínusz 100 és plusz 100 között mozog.
Az euróövezet GDP-jének több mint felét adja a lakossági fogyasztás. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Az EU 140 millió eurót fektet generatív mesterséges intelligencia bevezetésére az agrár-élelmiszeriparban is
Az Európai Bizottság négy új pályázati felhívást tett közzé a…
Tovább olvasom >EU irányelv: jövőre megtudhatjuk, mennyit keresnek a kollégáink
A bérek átláthatóságára kidolgozott európai uniós irányelv célkitűzéseit 2026. június…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Több mint 10 ezer tonna élelmiszert mentett meg az Élelmiszerbank 2024-ben
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2024-ben összesen 10 359 tonna lejáratközeli…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >