Mindent megtesz a halfogyasztás növeléséért a METRO
A METRO halértékesítése folyamatosan nő, ami egyrészt köszönhető a szüntelenül megújuló választéknak, másrészt a piaci trendeket szorosan követő áraknak, tudjuk meg Krubl Yvette-től, a METRO Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetőjétől. Kínálatuk igen széles, hiszen a közel 60-féle friss terméken kívül a fagyasztott termékek, a konzervdobozos halak és tenger gyümölcsei is megtalálhatóak náluk, a homártól a morgó- vagy ördöghalig.
– A magyar halfogyasztás sajnos még messze elmarad a nyugat-európai átlagtól, habár az egészségügyi hatása a kiegyensúlyozott étrendben egyre elismertebb. Ezért minden fórumot megragadunk arra, hogy népszerűsítsük a halfogyasztást, megismertessük a különböző halfajtákat és azok elkészítési módjait a magyar gasztronómia szereplőivel. Ehhez tematikus halas kiadványokat készítünk, amelyekben részletesen bemutatjuk a halfajtákat, receptekkel és feldolgozási módokkal kiegészítve – beszél erőfeszítéseikről Krubl Yvette.
A kóstoltatások is állandó eseményei a METRO halpultjainak, ahol az árskála minden szintjéről készítenek el halakat a vevőknek. Próbálják a magyar halfogyasztás karácsonyi szezonalitását is csökkenteni.
A METRO már évek óta nem vesz részt a ponty árharcában, hiszen egész évben kaphatók jó minőségű pontyok, amelyeket megfelelő körülmények között tenyésztenek, halásznak, szállítanak és értékesítenek az áruházakban. A lánc elsődlegesen tenyésztőktől és halászatoktól vásárol, ahol biztosított számukra a halak pontos származási eredete és fajtájának pontos beazonosítása, a közvetlen kapcsolat révén pedig a logisztikai utak minimálisra csökkentése, amely során szigorúan betartják a hűtési láncot és folyamatosan ellenőrzik a minőséget. A norvég lazac például a kifogástól számítva 65 órán belül a vevő tányérján lehet, a hazai halak pedig akár pár órán belül is.
A METRO többek között számos gasztronómiai rendezvényen, kiállításon vesz részt, megragadva minden fórumot, ahol nagyobb közönséget érhet el a halak népszerűsítése céljából. Ezen felül az áruházakban már több éve folyamatosan megtalálható az állandóan bővített Halpraktikák receptfüzet, illetve a halas receptek 35-féle halat bemutató kártyasorozata.
– Ezt egészítik ki szolgáltatásaink, munkatársaink szakszerű tanácsai, a vásárolt halak előkészítése, illetve a speciális csomagolás, amely szigetel (azaz tartja a hőmérsékletet), nem folyik, higiénikus, erős, ellenáll a sérüléseknek – sorolja Krubl Yvette. – A közelmúlt újdonsága a konyhakész megoldásokon belül az előpácolásra ad alternatívát. Öt különböző, 98 százalékban zsírmentes anyagokat tartalmazó pácízből lehet választani. A kiválasztott halat vegyítik a kívánt páccal, ezt egy speciális csomagolásba zárják, amely ezután azonnal hűthető vagy a sütőbe helyezhető. Így a kiválasztott hal a sütés során nyeri el a pác hatására a kívánt ízt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >