Mindent elhisznek a fiatalok a gépnek
Az EY, a Microsoft és a TeachAI tanulmánya szerint a Z-generáció szinte minden tagja használja a mesterséges intelligenciát, de sokan nem ismerik fel az MI által generált hibás vagy félrevezető információkat. Bár kétharmaduk pontosan tudja, mely alkalmazások működnek AI-alapokon, a hatékony promptok megírásában kevésbé jártasak.
A cikk a Trade magazin 2025/4. lapszámában olvasható.
A felmérés rávilágít, hogy a cégek támogatják az AI alkalmazását, míg az oktatási intézmények inkább korlátozzák azt. A megkérdezettek szerint az AI legnagyobb előnye az ismétlődő feladatok automatizálása, a nagy adatmennyiség elemzése és az emberi hibák előfordulásának csökkentése. Ugyanakkor a legnagyobb kockázatnak a munkanélküliség növekedését és a hamis információk terjedését tartják.
Az AI sikeres bevezetése kapcsán míg az EY AI Confidence vezető MI-szakértője dr. Tilesch György az edukáció és a szabályozás fontosságát emeli ki, addig Erik Slooten, az EY AI Confidence partnere azt hangsúlyozza, hogy a vállalatoknak olyan partnerekkel kell együttműködniük, akik az AI-stratégiaalkotástól az implementációig támogatni tudják őket. //
Kapcsolódó cikkeink
Szakmai elismerés az ipartestületnek
A Magyar Vendéglátók Ipartestülete idén újra bekerült a TOP10 meghatározó,…
Tovább olvasom >GVH: áprilisban Magyarországon egyeztetnek a világ versenyhatóságainak vezető közgazdászai
Április 23-25. között a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és a Nemzetközi…
Tovább olvasom >FECSO: a szemléletformálás a cél
A Fenntartható Csomagolásért Egyesület (FECSO) megalakulását sajtótájékoztatón jelentették be, ahol…
Tovább olvasom >További cikkeink
Annyi a Temunak és Sheinnek Európában is?
Az amerikai kereskedelmi szigorítások hatására újabb kihívás előtt áll az…
Tovább olvasom >A SZÉP-kártya, az egészségpénztári tagság és az áruhitel is növeli a költési hajlandóságot
A Széchenyi Pihenőkártya mindennapok része: a SZÉP kártya tulajdonos magyarok…
Tovább olvasom >Legalább 16 százalékos drágulást érez a fiatalok fele
Átlagosan 19 százalékos inflációt érzékeltek a fiatalok idén februárban, de…
Tovább olvasom >