Mindent elhisznek a fiatalok a gépnek
Az EY, a Microsoft és a TeachAI tanulmánya szerint a Z-generáció szinte minden tagja használja a mesterséges intelligenciát, de sokan nem ismerik fel az MI által generált hibás vagy félrevezető információkat. Bár kétharmaduk pontosan tudja, mely alkalmazások működnek AI-alapokon, a hatékony promptok megírásában kevésbé jártasak.
A cikk a Trade magazin 2025/4. lapszámában olvasható.
A felmérés rávilágít, hogy a cégek támogatják az AI alkalmazását, míg az oktatási intézmények inkább korlátozzák azt. A megkérdezettek szerint az AI legnagyobb előnye az ismétlődő feladatok automatizálása, a nagy adatmennyiség elemzése és az emberi hibák előfordulásának csökkentése. Ugyanakkor a legnagyobb kockázatnak a munkanélküliség növekedését és a hamis információk terjedését tartják.
Az AI sikeres bevezetése kapcsán míg az EY AI Confidence vezető MI-szakértője dr. Tilesch György az edukáció és a szabályozás fontosságát emeli ki, addig Erik Slooten, az EY AI Confidence partnere azt hangsúlyozza, hogy a vállalatoknak olyan partnerekkel kell együttműködniük, akik az AI-stratégiaalkotástól az implementációig támogatni tudják őket. //
Kapcsolódó cikkeink
Az utazás jövője: mesterséges intelligencia válthatja le az utazási irodákat
A turizmus világszerte robbanásszerűen növekszik, különösen Ázsiában, ahol a bővülő…
Tovább olvasom >Az iskolákban már kicsengettek, de a tanároknak AI-képzéssel indul a július
A bizonyítványok már a fiókban, de a tanulás nem áll…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával lépne fel a bolti lopások ellen a Trigo
Új, mesterséges intelligencián és számítógépes látáson alapuló megoldással venné fel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökken
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >