Mindenki okosautót venne
A fogyasztók közel háromnegyede egy évvel is hajlandó lenne elhalasztani az autóvásárlást, ha a kedvenc márkájából okos változat is elérhető lenne – derül ki az Ericsson és az AT&T Drive Studio közös felméréséből.
A kutatás szerint a világszerte megkérdezett összes járművezető fele cserélné le jelenlegi autómárkáját egy hasonló kategóriájúra, ha lennének hozzá okosjármű-szolgáltatások. A megkérdezettek kétharmada fontosnak tartja, hogy egy autó okos jellemzőkkel is rendelkezzék, és következő autója fontos jellemzőjének tartja ezt. A megkérdezettek 67 százaléka hajlandó újabb internet-előfizetést finanszírozni annak érdekében, hogy autója is csatlakoztatva legyen a világhálóra. Továbbá a járművezetők 72 százaléka elhalasztaná a járművásárlást egy évvel, ha okosjármű-szolgáltatásokkal rendelkező autót vásárolhatna kedvenc márkájától.
A megkérdezettek több szolgáltatást is szívesen látnának okosautójukban: közel háromnegyedük útközbeni műszaki segélyszolgálatot venne igénybe, 72 százalékuk szerint navigáció és valós idejű forgalmi adatok nélkül már nem is okosautó az autó. Ugyancsak sokan (71 százalék) szeretné, ha autóját távolról is el lehetne indítani. A szórakozás is fontos, kétharmaduk szeretne internetről kérésre zenét hallgatni. A sofőrök fele egyezne bele abba, hogy a biztosító követhesse járművét, lássa vezetési szokásait, és ennek alapján szabja meg biztosítási tarifáját. Ugyancsak 50% szeretné, ha az autó internetmegosztó központként is működne, így például az utasok is csatlakozhatnának az autó szolgáltatta internetre utazás közben.
– Az adatokból világosan láthatók annak jelei, hogy az okosautó-funkciók a jövőben fontos szolgáltatásnak számítanak majd az autóvásárlások során – fogalmazott Arun Bhikshesvaran, az Ericsson marketingigazgatója. – A tanulmányból az is kiderül, hogy az átalakulás világméretű lesz, mely egy olyan világot eredményez, ahol a fogyasztók az összes piacon és az összes autómárka esetében elvárják e szolgáltatások meglétét. Most lépünk a csatlakoztatott jármű innovációinak új korszakába, ezek rövidesen életünk összes aspektusát integrálják majd.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >