Mindenki jól jár a Szigettel
A Sziget Fesztivál szervezői csak a rendezvény zárultával tudják megállapítani, sikerült-e nyereséget elérniük, ám az esemény járulékos gazdasági hasznára bizton számíthatnak a vállalkozások.
Az évente 350-400 ezer látogatót vonzó Sziget fesztivál fellendíti a környékbeli boltok forgalmát, stabil megrendelésekkel halmozza el a személyfuvarozókat. A mobilszolgáltatók is jól járnak ezen a héten: a fesztiválozók egy közepes város telefonforgalmát bonyolítják le a rendezvény ideje alatt.
A Máv-Start Zrt. kedvezményes menettérti jegyekkel a Szigetet. Az előző évi rendezvényen egy belföldi és két nemzetközi pénztár üzemelt, az összesítések alapján több mint ezer menetjegyet váltottak az utasok a helyszínen, több mint ötmillió forint értékben. A menetjegyek nagyobb része nemzetközi volt. A külföldiek közül legtöbben a balatoni állomások és Eger irányába váltottak menetjegyet, a leggyakrabban előforduló nemzetközi viszonylatok Budapest-Bécs és Budapest-Pozsony voltak, de Prágába, Berlinbe, Münchenbe, Amszterdamba és Velencébe is adtak el jegyeket.
A taxitársaságoknak is jól jövedelmez a Sziget kilenc napja. A versenyben a legnagyobb előnnyel a City Taxi indul, amely évek óta hivatalos szállító, így a a sziget belsejéig, illetve az ott kialakított taxidrosztról fuvarozhatja a fesztiválozókat. Ez átlagosan napi 1200 extra fuvart jelent a társaságnak egy átlagos nyári naphoz képest, s további néhány százat tesznek ehhez hozzá a Szigetre kiérkező vendégek.
A Sziget Fesztiválhoz legközelebb eső hipermarketben, az óbudai Auchan áruházban jelentős forgalomnövekedést tapasztalnak ilyenkor. Gillemot Katalin szóvivő szerint a fesztivál alatt 25-35 százalékkal nő a különféle alkoholos italok és a grill stand forgalma. A kempingfelszerelések iránti kereslet 70 százalékkal is emelkedik, mert sokan a helyszín közelében vásárolják meg az egyhetes táborozáshoz szükséges felszereléseket.
Jó üzletet bonyolítanak le a benzinkutak is, elsősorban a shopban kínált árukon. A bejárat közvetlen közelében lévő kutakat üzemeltető Mol sajtóosztályán elmondták: a fesztivál idején jelentősen megugrik az üdítők, energiaitalok, higiéniás cikkek, valamint a dohány- és alkoholtermékek forgalma.
A vásárláshoz szükséges bankókat a Szigeten működő automatákból is beszerezhetik a látogatók. A Sziget Bankja címet viselő K&H tíz pénzjegykiadó automatát üzemeltet a rendezvényen – írja a Népszabadaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >