Minden sör átment a fogyasztóvédelmi vizsgálaton
Negyven különböző típusú, ízű sört vizsgált a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH), az élelmiszer és vegyipari laboratórium ellenőrzésén valamennyi sör megfelelt a követelményeknek – közölte az NFH az MTI-vel csütörtökön.
A vizsgálat fő szempontja az volt, hogy a jelölések megfelelőek-e, tehát valóban olyan sör van-e a palackban, vagy éppen dobozban, ami arra rá van írva.
Ezen túl a sörök alkoholtartalmát is vizsgálták a szakemberek: azaz, hogy a címkén feltüntetett értékek megfelelnek-e a termékben lévő valós alkoholtartalommal. A mért alkoholtartalom valamennyi esetben megfelelt a címkén megjelölt értéknek – közölték.
Több olyan sört is vizsgáltak, amelynek dobozán a gyártó a minőségi sör jelzőt tüntette fel. A szabályok szerint a termék gyártója „minőségi” jelzőt csak abban az esetben használhat, ha a termék úgynevezett extrakttartalma – az erjedés előtti szárazanyagtartalma – legalább 11 százalék. A 7 megvizsgált „minőségi” sör közül valamennyi termék megfelelt ennek az előírásnak is.
A sör fogalmát a Magyar Élelmiszerkönyv határozza meg, eszerint a sör: malátából, valamint pótanyagokból vízzel cefrézett, komlóval ízesített, sörélesztővel erjesztett, szén-dioxidban dús, általában alkoholtartalmú ital. Az ízesített sör olyan sör, amelyhez az ízhatás kialakításához a komló helyett vagy mellett, egyéb ízesítőanyagot is felhasználhatnak.
A termékek megnevezésében a szabályok szerint fel kell tüntetni a „sör”, illetve „ízesített sör” kifejezést, valamint a sör színére utaló jelzőket, tehát, hogy a termék: „világos sör”, „félbarna, vörös sör” vagy „barna sör”. Az „ízesített sörök” megnevezésében az ízére, színére vagy egyéb jellegezettségére utaló szót is fel kell tüntetni. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fogyasztóvédelem új alapokon
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 2025. január 1-jén…
Tovább olvasom >Shein ellen indított közös vizsgálatot az Európai Unió – súlyos fogyasztóvédelmi aggályok merültek fel
Közösen indított eljárást a kínai Shein webáruház ellen az Európai…
Tovább olvasom >Milliárdos piac és törékeny hitelesség – így alakul át a hazai influenszer marketing
Az influenszer marketing hazai piaca dinamikus növekedést mutat: az IAB…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Milliárdos osztalék, stabil ezermilliárdos forgalom – így teljesített 2024-ben az Országos Dohányboltellátó Kft.
Újra átlépte az ezermilliárd forintos árbevételi küszöböt az Országos Dohányboltellátó…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >