Minden negyedik fogyasztó használt árut vásárol a környezetvédelem érdekében
A megélhetési költségek emelkedése és a fogyasztók fenntarthatóbb életmód iránti elkötelezettsége együttesen oda vezettek, hogy ma már nem szégyen használt cikkeket vásárolni vagy a tönkrement termékeket megjavíttatni – mutatott rá az Euromonitor International szakértője.
A cikk a Trade magazin 2024/5. lapszámában olvasható.
Ahogy az Euromonitor 2023-as „International Voice of the Consumer” fenntarthatósági felméréséből kiderült, a globális fogyasztók 24%-a vásárol használt termékeket, és 41%-uk inkább megjavíttatja a tönkrement dolgokat, ahelyett, hogy újat vásárolna.
Jorge Zuniga, az Euromonitor International vezető fenntarthatósági tanácsadója elmondta, hogy az újrahasznosítás felkarolása különösen fontos a Z- és a Millennial generációk számára. A fiatalabb fogyasztók több mint 40%-a vásárol néhány havonta használt termékeket, míg a 15–44 éves fogyasztók több mint 50%-a tervezi, hogy a közeljövőben használt terméket vásároljon.
A fiatalabb generációk elsősorban a költségek miatt választják ezt. Mivel a Z-generációra nehezedik jelenleg a legnagyobb pénzügyi nyomás, a használt termékek vásárlása nagyszerű módja például annak, hogy valaki stílusosan öltözködhessen, és elfogadható áron vásároljon akár prémium ruhadarabokat.
A termékek javítása inkább az idősebb generációk számára fontos, akik közül egyre többen váltak környezettudatossá. Ugyanakkor használt termékek vásárlása itt is megfigyelhető; 2023-ban a 45–60+ fogyasztók mintegy 40%-a tervez használt termékeket vásárolni – ez az arány 2021-ben még csak 28% volt.
Az Euromonitor International 12 fenntartható fogyasztó-típust azonosított értékeik és attitűdjeik alapján. A „Meat Avoiders” és a „Zero Wasters” a fenntartható fogyasztók vezető típusai, amelyek a fenntartható piac 36-36%-át teszik ki.
Észak-Amerikában a fogyasztók mintegy 31%-a, Európában és az Ázsia-csendes-óceáni térségben 36%-a, Latin-Amerikában 40%-a tartozik a „Zero Wasters” kategóriába. A Fülöp-szigetek vezeti ezt a listát 56%-kal, mivel a lakosság 76%-a aggódik vagy rendkívül aggódik az éghajlatváltozás miatt.
Noha a használt cikkek piaca fejlettebb és szélesebb körben elérhető Európában és Észak-Amerikában, ez az attitűd más térségekben is erősen jelen van. A felmérés szerint például az indiai fogyasztók 42%-a, a kínaiak 34%-a, a szaúd-arábiaiak 30%-a tervezi azt, hogy a következő 12 hónapban használt terméket vásároljon.
Érdekes attitűdbeli különbségek is megfigyelhetők, mint például, hogy az indiai fogyasztók csaknem 50%-a ad el, és vásárol használt cikkeket, míg az Egyesült Királyságban a fogyasztók inkább vásárolnak használt termékeket (38%), minthogy eladják azokat (28%). //
Kapcsolódó cikkeink
AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >MLSZKSZ: Új lendületet kap az intermodális és fenntartható közlekedés
Július 31-én megjelent az Energiaügyi Miniszter 18/2025. (VII. 31.) számú…
Tovább olvasom >Megvannak a Fenntarthatóság szimbóluma idei díjazottjai
A Trade magazin hatodszor hirdette meg a Fenntarthatóság szimbóluma pályázatot. A…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bővíti a Walmart a munkavállaói kedvezmények körét
Bővül a Walmart munkavállalói kedvezményeinek köre, és az amerikai dolgozók…
Tovább olvasom >Franciaországban is elindult a Kaufland piactere
A német e-kereskedelmi óriás Kaufland megnyitotta piacterét Franciaországban, ezzel belépve…
Tovább olvasom >Fehérjedús italokkal és új ételekkel bővíti kínálatát a Starbucks az USA-ban
A menü egyszerűsítését követően a Starbucks új, prémium kávékra, nem…
Tovább olvasom >