Minden negyedik fogyasztó használt árut vásárol a környezetvédelem érdekében
A megélhetési költségek emelkedése és a fogyasztók fenntarthatóbb életmód iránti elkötelezettsége együttesen oda vezettek, hogy ma már nem szégyen használt cikkeket vásárolni vagy a tönkrement termékeket megjavíttatni – mutatott rá az Euromonitor International szakértője.
A cikk a Trade magazin 2024/5. lapszámában olvasható.
Ahogy az Euromonitor 2023-as „International Voice of the Consumer” fenntarthatósági felméréséből kiderült, a globális fogyasztók 24%-a vásárol használt termékeket, és 41%-uk inkább megjavíttatja a tönkrement dolgokat, ahelyett, hogy újat vásárolna.
Jorge Zuniga, az Euromonitor International vezető fenntarthatósági tanácsadója elmondta, hogy az újrahasznosítás felkarolása különösen fontos a Z- és a Millennial generációk számára. A fiatalabb fogyasztók több mint 40%-a vásárol néhány havonta használt termékeket, míg a 15–44 éves fogyasztók több mint 50%-a tervezi, hogy a közeljövőben használt terméket vásároljon.
A fiatalabb generációk elsősorban a költségek miatt választják ezt. Mivel a Z-generációra nehezedik jelenleg a legnagyobb pénzügyi nyomás, a használt termékek vásárlása nagyszerű módja például annak, hogy valaki stílusosan öltözködhessen, és elfogadható áron vásároljon akár prémium ruhadarabokat.
A termékek javítása inkább az idősebb generációk számára fontos, akik közül egyre többen váltak környezettudatossá. Ugyanakkor használt termékek vásárlása itt is megfigyelhető; 2023-ban a 45–60+ fogyasztók mintegy 40%-a tervez használt termékeket vásárolni – ez az arány 2021-ben még csak 28% volt.
Az Euromonitor International 12 fenntartható fogyasztó-típust azonosított értékeik és attitűdjeik alapján. A „Meat Avoiders” és a „Zero Wasters” a fenntartható fogyasztók vezető típusai, amelyek a fenntartható piac 36-36%-át teszik ki.
Észak-Amerikában a fogyasztók mintegy 31%-a, Európában és az Ázsia-csendes-óceáni térségben 36%-a, Latin-Amerikában 40%-a tartozik a „Zero Wasters” kategóriába. A Fülöp-szigetek vezeti ezt a listát 56%-kal, mivel a lakosság 76%-a aggódik vagy rendkívül aggódik az éghajlatváltozás miatt.
Noha a használt cikkek piaca fejlettebb és szélesebb körben elérhető Európában és Észak-Amerikában, ez az attitűd más térségekben is erősen jelen van. A felmérés szerint például az indiai fogyasztók 42%-a, a kínaiak 34%-a, a szaúd-arábiaiak 30%-a tervezi azt, hogy a következő 12 hónapban használt terméket vásároljon.
Érdekes attitűdbeli különbségek is megfigyelhetők, mint például, hogy az indiai fogyasztók csaknem 50%-a ad el, és vásárol használt cikkeket, míg az Egyesült Királyságban a fogyasztók inkább vásárolnak használt termékeket (38%), minthogy eladják azokat (28%). //
Kapcsolódó cikkeink
Ceres ZRt.: Fenntarthatósági mérföldkő a győri üzem tetején
A fenntarthatóságot és az innovációt tűzte zászlajára a Ceres ZRt.,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar jövője: a vállalatok 50%-a fenntartható megoldások bevezetését tűzi ki célul – A Tetra Pak felmérés eredményei
Az élelmiszergyártás továbbra is energiaigényes folyamatokra és fosszilis tüzelőanyagokra támaszkodik,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >