Minden negyedik fogyasztó használt árut vásárol a környezetvédelem érdekében
A megélhetési költségek emelkedése és a fogyasztók fenntarthatóbb életmód iránti elkötelezettsége együttesen oda vezettek, hogy ma már nem szégyen használt cikkeket vásárolni vagy a tönkrement termékeket megjavíttatni – mutatott rá az Euromonitor International szakértője.
A cikk a Trade magazin 2024/5. lapszámában olvasható.
Ahogy az Euromonitor 2023-as „International Voice of the Consumer” fenntarthatósági felméréséből kiderült, a globális fogyasztók 24%-a vásárol használt termékeket, és 41%-uk inkább megjavíttatja a tönkrement dolgokat, ahelyett, hogy újat vásárolna.
Jorge Zuniga, az Euromonitor International vezető fenntarthatósági tanácsadója elmondta, hogy az újrahasznosítás felkarolása különösen fontos a Z- és a Millennial generációk számára. A fiatalabb fogyasztók több mint 40%-a vásárol néhány havonta használt termékeket, míg a 15–44 éves fogyasztók több mint 50%-a tervezi, hogy a közeljövőben használt terméket vásároljon.
A fiatalabb generációk elsősorban a költségek miatt választják ezt. Mivel a Z-generációra nehezedik jelenleg a legnagyobb pénzügyi nyomás, a használt termékek vásárlása nagyszerű módja például annak, hogy valaki stílusosan öltözködhessen, és elfogadható áron vásároljon akár prémium ruhadarabokat.
A termékek javítása inkább az idősebb generációk számára fontos, akik közül egyre többen váltak környezettudatossá. Ugyanakkor használt termékek vásárlása itt is megfigyelhető; 2023-ban a 45–60+ fogyasztók mintegy 40%-a tervez használt termékeket vásárolni – ez az arány 2021-ben még csak 28% volt.
Az Euromonitor International 12 fenntartható fogyasztó-típust azonosított értékeik és attitűdjeik alapján. A „Meat Avoiders” és a „Zero Wasters” a fenntartható fogyasztók vezető típusai, amelyek a fenntartható piac 36-36%-át teszik ki.
Észak-Amerikában a fogyasztók mintegy 31%-a, Európában és az Ázsia-csendes-óceáni térségben 36%-a, Latin-Amerikában 40%-a tartozik a „Zero Wasters” kategóriába. A Fülöp-szigetek vezeti ezt a listát 56%-kal, mivel a lakosság 76%-a aggódik vagy rendkívül aggódik az éghajlatváltozás miatt.
Noha a használt cikkek piaca fejlettebb és szélesebb körben elérhető Európában és Észak-Amerikában, ez az attitűd más térségekben is erősen jelen van. A felmérés szerint például az indiai fogyasztók 42%-a, a kínaiak 34%-a, a szaúd-arábiaiak 30%-a tervezi azt, hogy a következő 12 hónapban használt terméket vásároljon.
Érdekes attitűdbeli különbségek is megfigyelhetők, mint például, hogy az indiai fogyasztók csaknem 50%-a ad el, és vásárol használt cikkeket, míg az Egyesült Királyságban a fogyasztók inkább vásárolnak használt termékeket (38%), minthogy eladják azokat (28%). //
Kapcsolódó cikkeink
Minőség, fenntarthatóság, innováció: saját márkás papírtermékcsaládot mutatott be a B+N Referencia Zrt.
Saját márkás papírtermékcsaládot hozott létre HYGON márkanév alatt a B+N…
Tovább olvasom >Az ESG nem kampány, hanem stratégia – A fenntarthatóság új arca a vállalati kommunikációban
A környezeti, társadalmi és irányítási szempontok – azaz az ESG…
Tovább olvasom >Magyar fiatalok ötleteit is várják: A fenntartható jövőért közös globális mentorprogramot indít a Nestlé és a UNESCO
A Nestlé és a UNESCO bejelentette globális együttműködését, amelynek célja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Linamar és Gallicoop vezeti továbbra is a Békés vármegyei TOP100 vállalati listát
Továbbra is a Linamar Hungary Zrt. és a Gallicoop Zrt.…
Tovább olvasom >