Minden második Nespresso kávékapszulát újrahasznosítanak Magyarországon
A Nespresso Magyarországon már több mint 10 éve gyűjti a használt kapszulákat Boutique-jaiban, sőt, ma már vásárlóik a megrendeléseik kézbesítésekor a futárszolgálattal is visszaküldhetik használt kapszuláikat, vagy leadhatják őket az átvételi pontokon is. A cég beszámolója szerint pedig 2023 első félévében a magyarországi visszagyűjtési arány több mint 50%-on állt, jelentősen meghaladva ezzel a cég globális becsült újrahasznosítási rátáját, ami 28%.
A cikk a Trade magazin 2023/8-9. lapszámában olvasható.
Az alumíniumkapszulák újrahasznosítása is kiemelt fontosságú a márka életében. Világszerte 70 országban kapszulagyűjtő rendszert működtetnek, melynek köszönhetően a fogyasztókkal együttműködve teljes mértékben körforgásban tartható az alumínium és a kávézacc is.
A Magyarországon visszagyűjtött kapszulákat a debreceni feldolgozóüzemükbe szállítják, ahol válogatás és szárítás után egy szeletelőgépbe, majd egy rázódobba kerülnek, hogy szétválasszák az alumíniumot és a kávézaccot. Előbbit ezután beolvasztják és újrahasznosítják, utóbbit pedig komposztként hasznosítják. Emellett a használt kapszulákból kinyert alumínium és kávézacc felhasználásával különleges dizájnertárgyak is születnek. //
Kapcsolódó cikkeink
Van egy szkepszis a fenntarthatóság terén
A Capgemini Kutatóintézet 2024-es felmérése szerint a vállalatok fenntarthatóság terén…
Tovább olvasom >Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem,…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >