Minden második német háztartásnak nehézséget okoznak az élelmiszerárak
Az emelkedő élelmiszerárak 2023-ban a német lakosság több mint felét – különösen az alacsony jövedelmű háztartásokat – súlyosan érintették. Egy TeamBank által készített reprezentatív felmérés szerint három németből kettő már igénybe vett valamilyen finanszírozási lehetőséget.
A felmérés szerint a megkérdezettek 52%-a az élelmiszerárak növekedését érezte a legnagyobb tehernek, melyet az áram- (35%) és fűtésköltségek (32%) követtek – írja a Lebensmittelpraxis. A havi 2000 euró alatti nettó jövedelmű háztartások különösen érintettek: ebben a csoportban a válaszadók 60%-a szerint az élelmiszerárak jelentik a legnagyobb terhet, 40% pedig az áramköltségeket említette.
A tanulmány szerint a magas infláció hatására a németek 30%-a kevesebb havi szabadon felhasználható bevétellel rendelkezik, mint egy évvel ezelőtt. Az 1000-2000 euró közötti jövedelmű háztartásokban ez az arány 41%. Annak érdekében, hogy a pénzügyi nehézségek ellenére is megengedhessenek maguknak bizonyos dolgokat, a németek 73%-a folyamodott már valamilyen finanszírozási forrás igénybevételéhez. A legnépszerűbb megoldás a halasztott fizetéssel történő vásárlás (38%), amit a folyószámlahitel (29%), valamint a részletfizetés és a nagyobb beszerzésekhez felvett hitelek (28-28%) követnek.
A válaszadók többsége felelősen kezeli a finanszírozási lehetőségeket: 56% csak kivételes esetekben veszi ezeket igénybe. Ugyanakkor 30% aggódik amiatt, hogy a futamidő alatt esetleg nem tudja teljesíteni fizetési kötelezettségeit, míg az 1000-2000 euró közötti jövedelműek körében ez az arány 38%.
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >