Minden második európai fogyasztó vásárol titokban
Egy friss felmérés szerint az európai felnőttek fele legalább egyszer vásárolt titokban az elmúlt évben. A Galaxus online áruház megbízásából készült YouGov kutatás eredményei meglepő társadalmi mintázatokat tárnak fel.
A 1651 fő részvételével Svájcban, Németországban, Ausztriában, Olaszországban és Franciaországban készült felmérés szerint a titkos vásárlásokra leggyakrabban szégyenlősségből vagy a családi konfliktusok elkerülése végett kerül sor. A megkérdezettek 60%-a partnere elől rejti el vásárlásait, míg a szülők a második leggyakrabban kizárt csoport – különösen Olaszországban, ahol a fiatalok gyakran 30 éves korukig otthon élnek – számolt be az eredményekről az Ecommerce News.
Országok és generációk közötti különbségek
A titokban vásárlók arányát tekintve a ranglistát Olaszország és Ausztria vezeti, míg Franciaországban vannak e vásárlók a legkevesebben. Németország a középmezőnyben helyezkedik el. Az eltitkolt vásárlás különösen a 30 év alattiak körében jellemző: 10-ből 6 fiatal vallotta be, hogy hallgatott már vásárlásról és ez az arány a kor előrehaladtával mérséklődik. A nemek között a vizsgálat szerint alig van különbség.
Mit rejtegetnek az európaiak?
A leggyakrabban elhallgatott termékek közé tartoznak a szexuális segédeszközök, gyorsételek, édességek, ruházat, cipők, valamint intim higiéniai termékek és gyógyszerek. Míg Svájcban és Németországban az erotikus termékek a leginkább titkoltak, Franciaországban inkább a hamburgervásárlás tényét tartják meg maguknak a vásárlók.
Az online vásárlás szerepe
Az anonimitás megtartása érdekében a válaszadók 60%-a néha az online rendelést részesíti előnyben. A csomagolás semlegessége szintén fontos szempont, sokan értékelik, ha a küldemény külső borítása semmit nem árul el a tartalmáról.
A vizsgálat rámutat, hogy bár a társadalmi nyitottság nő, bizonyos fogyasztási szokásaikat sokan továbbra is titkolják
Kapcsolódó cikkeink
Szobaszerviz helyett ételrendelés
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Továbbra is az Edeka a német vásárlók kedvence
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Stabilitásra fókuszálnak és már készülnek a növekedésre a hazai vállalkozások
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Rossmann újabb elismerésekkel tért haza az Év Kereskedője és a Fenntarthatóság Szimbóluma versenyekről
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Háló, nem hálózat: a networking művészetéről
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Új szintre lép a Syngenta fenntarthatósági programja Dióskálon
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >