Minden második európai fogyasztó vásárol titokban

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 09. 09. 09:09
🎧 Hallgasd a cikket:

Egy friss felmérés szerint az európai felnőttek fele legalább egyszer vásárolt titokban az elmúlt évben. A Galaxus online áruház megbízásából készült YouGov kutatás eredményei meglepő társadalmi mintázatokat tárnak fel.

A 1651 fő részvételével Svájcban, Németországban, Ausztriában, Olaszországban és Franciaországban készült felmérés szerint a titkos vásárlásokra leggyakrabban szégyenlősségből vagy a családi konfliktusok elkerülése végett kerül sor. A megkérdezettek 60%-a partnere elől rejti el vásárlásait, míg a szülők a második leggyakrabban kizárt csoport – különösen Olaszországban, ahol a fiatalok gyakran 30 éves korukig otthon élnek – számolt be az eredményekről az Ecommerce News.

Országok és generációk közötti különbségek

A titokban vásárlók arányát tekintve a ranglistát Olaszország és Ausztria vezeti, míg Franciaországban vannak e vásárlók a legkevesebben. Németország a középmezőnyben helyezkedik el. Az eltitkolt vásárlás különösen a 30 év alattiak körében jellemző: 10-ből 6 fiatal vallotta be, hogy hallgatott már vásárlásról és ez az arány a kor előrehaladtával mérséklődik. A nemek között a vizsgálat szerint alig van különbség.

Mit rejtegetnek az európaiak?

A leggyakrabban elhallgatott termékek közé tartoznak a szexuális segédeszközök, gyorsételek, édességek, ruházat, cipők, valamint intim higiéniai termékek és gyógyszerek. Míg Svájcban és Németországban az erotikus termékek a leginkább titkoltak, Franciaországban inkább a hamburgervásárlás tényét tartják meg maguknak a vásárlók.

Az online vásárlás szerepe

Az anonimitás megtartása érdekében a válaszadók 60%-a néha az online rendelést részesíti előnyben. A csomagolás semlegessége szintén fontos szempont, sokan értékelik, ha a küldemény külső borítása semmit nem árul el a tartalmáról.

A vizsgálat rámutat, hogy bár a társadalmi nyitottság nő, bizonyos fogyasztási szokásaikat sokan továbbra is titkolják

Kapcsolódó cikkeink