Minden idénygyümölcs olcsóbb, mint tavaly ilyenkor volt
Az Agrárközgazdasági Intézet jelentése szerint az idénygyümölcsök olcsóbbak tavalyhoz képest, és a zöldségek nagy része sem drágult a nagybani piacok árai alapján. A június közepi kínálatot vizsgálva több termék ára is jelentősen csökkent az előző év azonos időszakához képest.
Gyümölcsök árváltozása

Olcsóbb minden, mint tavaly volt
Az egyik legjelentősebb csökkenés a sárgadinnye árában tapasztalható, amely fajtától függően átlagosan 400-500 forintba került kilogrammonként, ami 26 százalékos árcsökkenést jelent a tavalyi évhez képest. A germensdorfi cseresznye kilogrammonkénti ára 900 forint, ami 10 százalékkal alacsonyabb, mint tavaly. A meggy ára fajtától függően 700 forint kilogrammonként, ami 17-27 százalékos csökkenést mutat. A málna ára is csökkent, 2150 forintos kilogrammonkénti ára 15 százalékkal marad el a tavalyitól.
Zöldségek árváltozása
A zöldségek közül néhány termék ára emelkedett, ilyen például az uborka, a kapor, a spenót, a gomba és a karfiol. Ugyanakkor az újburgonya ára jelentősen csökkent, most csak fele annyiba kerül a nagybani piacokon, mint tavaly, kilogrammonként átlagosan 250 forintba.
A paradicsom ára mérettől függően 410-450 forint kilogrammonként, ami csaknem 8 százalékkal alacsonyabb, mint 2023 júniusában. A tölteni való paprikát is olcsóbban kínálják, az ára 30-40 százalékkal csökkent, és jelenleg 415 és 570 forint között mozog kilogrammonként.
Piaci kilátások
Az Agrárközgazdasági Intézet jelentése szerint az idénygyümölcsök és zöldségek árcsökkenése kedvező hatással lehet a fogyasztókra, különösen a nyári hónapokban, amikor ezek a termékek nagyobb mennyiségben kerülnek a piacokra. A csökkenő árak növelhetik a keresletet, és hozzájárulhatnak a hazai mezőgazdasági termelők bevételeinek stabilizálásához.
Összességében elmondható, hogy az idei szezonban az idénygyümölcsök és zöldségek vásárlása kedvezőbb feltételekkel történhet, ami pozitív hír a fogyasztók és a termelők számára egyaránt. Az árcsökkenés mögött számos tényező állhat, beleértve a jó termésidőt, a piaci kínálat növekedését és a kereslet változásait is.
Kapcsolódó cikkeink
Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készült a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >Sokszínű szezon: változó trendek az európai spárgapiacon
A 2024-es spárgaszezon is megerősítette, hogy Európa egyik legnépszerűbb tavaszi…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >Sehol se lehet rágyújtani a franciáknál, ahol gyerekek vannak
Franciaország betiltja a dohányzást a gyerekek által látogatott közterületeken Július…
Tovább olvasom >Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >