Minden harmadik magyar kisboltokban vásárol
A fogyasztói szokások hosszú távú változása a gazdasági válság hatására erősödni látszik – derül ki a GfK Hungária adataiból. Csökken a szuper- és hipermarketekben az élményszerű nagybevásárlások aránya, helyette gyakrabban, de kisebb értékben vásárolunk
A GfK Hungária egy másik felméréséből kitűnik, hogy a lakosság egyre kisebb arányban vallja azt, hogy a hipermarketekben költi el a legtöbb pénzt élelmiszerre. Ezzel párhuzamosan egyenesen nő a kisebb, önkiszolgáló boltok említése. Tavaly a válaszadók 32 százaléka vallotta, hogy a kisboltokban költötte el a legtöbb pénzt élelmiszerre, ez az arány meghaladta a korábban egyértelműen vezető hipermarketek említését. A boltválasztás legfontosabb szempontja továbbra is a minőség, vagyis, hogy az áruk frissek és jó minőségűek legyenek, míg az árszínvonal 2003. óta folyamatosan a második helyen áll.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >