Minden harmadik magyar kisboltokban vásárol
A fogyasztói szokások hosszú távú változása a gazdasági válság hatására erősödni látszik – derül ki a GfK Hungária adataiból. Csökken a szuper- és hipermarketekben az élményszerű nagybevásárlások aránya, helyette gyakrabban, de kisebb értékben vásárolunk
A GfK Hungária egy másik felméréséből kitűnik, hogy a lakosság egyre kisebb arányban vallja azt, hogy a hipermarketekben költi el a legtöbb pénzt élelmiszerre. Ezzel párhuzamosan egyenesen nő a kisebb, önkiszolgáló boltok említése. Tavaly a válaszadók 32 százaléka vallotta, hogy a kisboltokban költötte el a legtöbb pénzt élelmiszerre, ez az arány meghaladta a korábban egyértelműen vezető hipermarketek említését. A boltválasztás legfontosabb szempontja továbbra is a minőség, vagyis, hogy az áruk frissek és jó minőségűek legyenek, míg az árszínvonal 2003. óta folyamatosan a második helyen áll.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megvannak a Fenntarthatóság szimbóluma idei díjazottjai
A Trade magazin hatodszor hirdette meg a Fenntarthatóság szimbóluma pályázatot. A…
Tovább olvasom >Eltérően értelmezi a versenyhivatal vizsgálatainak eredményeit a kereskedelmi szövetség és a versenyhatóság
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint a Gazdasági Versenyhivatal (GVH)…
Tovább olvasom >Rovaralapú élelmiszerek: miért nem váltják le a hagyományos húsokat?
Bár az utóbbi években a rovartenyésztést a hagyományos hústermelés környezetbarát…
Tovább olvasom >