Minden harmadik magyar kisboltokban vásárol
A fogyasztói szokások hosszú távú változása a gazdasági válság hatására erősödni látszik – derül ki a GfK Hungária adataiból. Csökken a szuper- és hipermarketekben az élményszerű nagybevásárlások aránya, helyette gyakrabban, de kisebb értékben vásárolunk
A GfK Hungária egy másik felméréséből kitűnik, hogy a lakosság egyre kisebb arányban vallja azt, hogy a hipermarketekben költi el a legtöbb pénzt élelmiszerre. Ezzel párhuzamosan egyenesen nő a kisebb, önkiszolgáló boltok említése. Tavaly a válaszadók 32 százaléka vallotta, hogy a kisboltokban költötte el a legtöbb pénzt élelmiszerre, ez az arány meghaladta a korábban egyértelműen vezető hipermarketek említését. A boltválasztás legfontosabb szempontja továbbra is a minőség, vagyis, hogy az áruk frissek és jó minőségűek legyenek, míg az árszínvonal 2003. óta folyamatosan a második helyen áll.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >Lassan elfogynak a sarki kisboltok: 22 ezer bolt tűnt el négy év alatt
2024 végére több mint 5200 kiskereskedelmi üzlet szűnt meg Magyarországon…
Tovább olvasom >