Minden harmadik magyar impulzusvásárló
Elég tudatosan vásárolunk vagy pazarolunk? Gondolunk a holnapra, a jövőnkre is vagy csak jelen szükségleteink kielégítésére? Többek között ezekre a kérdésekre kereste a választ a Generali legfrissebb, egész országra kiterjedő reprezentatív kutatása. Az eredményekből kiderül, hogy bár a legtöbben tudatos vásárlónak vallják magukat, a valóságban az élelmiszer- és a ruhapazarlás is jellemző ránk.
A Generali kutatása szerint a magyarok harmadával rendszeresen előfordul, hogy megvásárol valamit, amire igazából nincs szüksége: az üzletben kihelyezett termékek, akciók hatására számos olyan termék landol a kosarunkban, amit eredetileg nem terveztünk megvenni – ez az impulzusvásárlás, amely az eredmények szerint a budapestiekre, a nőkre és a 40 év alatti lakosságra jellemző leginkább. A kutatásból az is kiderül, hogy bár a legtöbben tudatos vásárlóknak gondolják magukat, ez leginkább a tartós fogyasztási cikkek vásárlásában nyilvánul meg.
Egy átlagos vásárlás során, legtöbben az ár-érték arányt vesszük figyelembe: a lakosság csaknem felénél ez a legfontosabb szempont, negyedük kifejezetten az akciós termékekre vadászik, míg a vásárlók mindössze 17 százaléka veszi mindenből a legolcsóbbat. A megvásárolt élelmiszerek közül sajnos nem minden jut el az asztalunkig: tízből csaknem heten dobtak ki élelmiszert az utóbbi egy hónapban, tízből egy ember pedig ezt hetente többször is megteszi. A ruhavásárlással kapcsolatos tudatosságon is lenne mit javítani: a lakosság csaknem 60, a rendszeres impulzusvásárlóknak pedig közel 80 százaléka vett az elmúlt évben olyan ruhadarabot, amelyet végül csak egy-két alkalommal viselt. A válaszadók negyede frissíti fel minden egyes szezonban a ruhatárát, és tízből két ember kárpótolja, jutalmazza magát gyakran egy-egy új ruhával.
– Amikor feltesszük a kérdést, hogy miért nem gondol valaki időben a jövőbeli megélhetésére, gyakran kapjuk azt a választ, hogy most nincs rá pénz – mondta Schaub Erika, a Generali személybiztosítási igazgatója, aki hozzátette: – Sokan, bár látják, hogy az elvárt életszínvonalat nem tudják majd a nyugdíjukból fedezni, mégsem tesznek félre időben. A hosszú távú, de kis összegű megtakarítással szinte észrevétlenül készülhetünk a jövőnkre, ami tudatos pénzköltési módszerekkel még egyszerűbbé válhat. Ehhez új „Élj a holnapnak!” kampányunkban szeretnénk a mindennapok során hasznosítható tippeket és segítséget adni.
Kapcsolódó cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Új növekedési stratégiát jelentett be a Generali Csoport
A Generali Csoport új hároméves stratégiát indít el „Élethosszig tartó…
Tovább olvasom >A Generali elindította az „Élethosszig tartó partnerség 27: a kiválóság útján” stratégiáját
A Generali Csoport új hároméves stratégiát indít el „Élethosszig tartó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >