Minden harmadik magyar a kávézás közben merít inspirációt
Egy jó kávé csodákra képes – felfrissít, inspirál, energiát ad. A hazai prémium kávépiac egyik vezető szereplője, a Costa Coffee frissen elvégzett kutatása szerint a kávé egy erős inspirációs tényező. Ebből kiindulva a vállalat szeretné megtudni, hogy kit mire inspirál egy minőségi kávé, ezért több, mint 2,25 millió forint összdíjazással meghirdeti a Costa Art & Craft pályázatot, amelyre professzionális művészek, a művészeti felsőoktatásban résztvevők és minden 18 éven felüli magyar alkotó pályázatát várja augusztus végéig.

Minden ilyen kezdeményezés ösztönzi az alkotókat és hozzájárul, hogy a művészeti alkotások minél több emberhez eljussanak
A kávé jelen van a mindennapjainkban: bár a hazai kávépiacon az inflációs hatások és a változó gazdasági környezet miatt az elmúlt években mennyiségi csökkenés volt megfigyelhető, a piacon 2024-ben megindult a visszarendeződés. Az idei év első négy hónapjában a Nielsen adatai szerint a kiskereskedelmi kávépiac újra elkezdett növekedni. A januártól áprilisig terjedő időszakban értékesítés mennyiségében 1,8%-kal, értékében pedig 5,7%-kal haladta meg a 2023 hasonló időszakának szintjét.
A legfrissebb Nielsen adatok szerint a hazai kiskereskedelmi kávépiac értéke (nem számolva az instant kávékkal) 2023 április és 2024 április között 75 milliárd forintos volt. Ebben az időszakban a gyártók, forgalmazók összesen 14,4 ezer tonna szemes, őrölt és kapszulás kávét értékesítettek a hazai piacon. A Coca-Cola HBC Magyarország a teljes kiskereskedelmi kávépiacnak értékben a 9%-át lefedő prémium szegmensben van jelen termékeivel, ahol mostanra stabil szereplővé lépett elő Costa Coffee és Caffè Vergnano márkáinak köszönhetően.

A kávé jelen van a mindennapjainkban
Egy megújuló csomagolástól az inspirációs pályázatig
A Costa Coffee brand idén frissíti arculatát, identitását, célja hogy erősebben kapcsolódjon a változó fogyasztói igényekhez. A Costa Coffee úgy látja, hogy a kávérajongók között egyre markánsabban körvonalazódik egy új fogyasztói bázis: ők a rituális művészek, akiknek mindennapjait áthatja az alkotás vágya. Legyen szó zenéről, főzésről, sportról, olvasásról vagy DIY-tevékenységekről – az élet minden területén fontos számukra az inspiráció, a teremtés képessége. Őket célozva a Costa Coffee most “A kávézás élménye – rutin helyett rituálé” tematika mentén készülő új alkotásokat vár a Costa Art & Craft pályázatára.
Hogyan inspirálódunk?
Egyáltalán a kávénak van-e kiemelt szerepe az alkotáshoz, kreatív munkához szükséges inspirációhoz? A Coca-Cola HBC Magyarország, a Costa Coffee kizárólagos hazai forgalmazója kíváncsi volt, hogy ki hogyan inspirálódik: az Opinio kutatócéggel közösen végzett felmérésből az derült ki, hogy a válaszadók közel fele teljesen hétköznapi tevékenységek hatására kerül alkotó fázisba, legyen az zenehallgatás, egy jó kávé vagy egy séta. A kávét mint inspirációforrást a válaszadók harmada jelölte meg a felmérésben, 37 százalékuk sport, minden negyedik ember pedig kulturális tevékenység közben nyer inspirációt.

A kávét mint inspirációforrást a válaszadók harmada jelölte meg a felmérésben
Kávézz és pályázz!
A Costa Art & Craft pályázatra bármilyen, a kávé vagy a kávézás által inspirált alkotással lehet pályázni műfaji megkötés nélkül: legyen az egy grafika vagy festmény, egy fotó, videó vagy animáció, egy vers, novella vagy dal, egy skicc, szkeccs, ruhaköltemény vagy egy koktél – bármi, ami szebbé, érdekesebbé, izgalmasabbá teszi a világunkat, szerethetőbbé a mindennapjainkat.
„Célunk, ahogy eddig is, a hazai kávékultúra fejlesztése. Ez a pályázat tökéletes eszköz rá, hogy minél többféle megközelítést ismerjünk meg a kávéval, kávézással kapcsolatban, ezáltal mi is jobban megérthetjük a fogyasztási szokásokat, preferenciákat
– mondta Kedves Zoltán, a Coca-Cola HBC Magyarország Kávé és prémium alkoholok üzletág igazgatója.
„A jó kávé legfontosabb összetevője a minőségi alapanyag, a gondosan válogatott és pörkölt kávészemek, amelyek most reményeink szerint egy sor különböző amatőr és profi művészt inspirálnak rá, hogy kifejezhessék önmagukat. Izgatottan várjuk a beérkező pályaműveket!””
A pályázat induló sajtóeseményén a szakmai zsűri tagjai is bemutatkoztak:
- Szurcsik József, Munkácsy Mihály-díjas, Érdemes Művész, képzőművész, grafikus és festőművész
- Cserhalmi Luca, esztéta, a Godot Kortárs Művészeti Intézet kurátora
- Czikkely Panni, formatervező művész, illusztrátor és grafikus
- Gávris Iván, a Coca-Cola HBC Magyarország kávészakértője
- Mitter Anna Róza, bőrdíszműves designer, a Mittersisters alapítója
„Nagy örömmel veszek részt a pályázat zsűrijében, mert minden ilyen kezdeményezés ösztönzi az alkotókat és hozzájárul, hogy a művészeti alkotások minél több emberhez eljussanak. Az ilyen pályázatok segítenek abban, hogy az inspiráció, a művészet, a kultúra a mindennapjaink része legyen, épp úgy, ahogyan a kávézás”
– mondta Szurcsik József.
A pályázatra augusztus 31-ig (mesterséges intelligenciával készült alkotások esetében augusztus 24-ig) lehet nevezni. A pályázat összdíjazása több mint 2.250.000 forint, a díjazott pályamunkákat egy pop-up kiállítás keretében mutatjuk be a nagyközönségnek.
A kutatás a Coca-Cola HBC Magyarország megbízásából 1010 fő részvételével 2024 áprilisában készült.
Kapcsolódó cikkeink
Meghosszabbítják a 15 millió forintos összdíjazású KKV-nak meghirdetett pályázat határidejét
A Generali Csoport immár ötödik alkalommal hirdette meg a kis- és középvállalkozások…
Tovább olvasom >Képzési program májustól
A MCI sikeresen pályázott a GINOP_PLUSZ-3.2.3 felhívásra, így a következő három évben…
Tovább olvasom >„Falatnyi történetek: Mesék maradék nélkül” – meseíró pályázatot hirdetett a Nébih
Első alkalommal hirdette meg országos meseíró pályázatát a Nemzeti Élelmiszerlánc-…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >