Minden felnőttben ott a gyermek

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 10. 15. 10:04

A játék és a játékosság a promóciók, ajándékok, reklámajándékok, kiegészítők, kellékek
között is szép számmal szerepelnek. A különböző sportesemények, valamint a nyári és téli szezon is jó apropóul szolgál a kreatív játékok és játékos mechanizmusok bevetésére
a vásárlásösztönzésben.

aji

A reklámajándékok egy része játék, ebből is többféle lehet a sportostól a figurákon át a társas és stratégiai változatokig. A reklámajándékok felhasználása, a promóciók kivitelezése azonban legtöbbször valamilyen játékhoz köthető.

– Ne felejtsük el, hogy minden felnőttben ott lapul az örök gyerek, akár bevallja, akár nem – állapítja meg Váradi Éva, a Golding Reklámajándék Kft. beszerzési és marketingigazgatója, aki szerint a reklámhordozó játékok területén még sok a felfedezetlen terület, még rengeteg lehetőség rejlik bennük.

– Itt is megvannak a divathullámok. Megfigyelhető, hogy ha egy márka felkap egy terméket, például idén a műanyag napszemüveget és a szalmakalapot, akkor az elindul, és megállíthatatlanul terjed, minden fesztivál alapkelléke lesz. Ezek általában hoszteszpromóciókban, játékhoz kapcsolódva nyerhetők – hangsúlyozza Rolkó Judit, a Menta Promotion Kft. ügyvezetője.

– A játékosság fogalma egybefügg a kreativitással és adott esetben a merészséggel is. Értem ez alatt, hogy időnkét bátornak kell lennünk a megfelelő ajándéktárgy kiválasztásakor, és magunk mögött kell hagyni a standard megoldásokat. Természetesen erre nem mindig van lehetőség, de alkalomadtán érdemes belecsempészni egy kis játékosságot és egyediséget a termékek kiválasztásába – vallja Sauer Győző, az AbsolutGift kereskedelmi igazgatója.

Reklámajándék, nem gyerekjáték

A megkérdezett szakemberek egyetértenek abban, hogy bizonyos örökzöld, klasszikus reklámajándékok, mint például a bögre, póló, toll, verhetetlenek és mindig is keresettek lesznek. De még ezekbe a szegmensekbe is lehet játékosságot csempészni.

– Egyik nagyon népszerű termékünk a feliratozható bögre. A bögre mellé kap az ügyfél egy krétát vagy filcet, és egyedileg dekorálja a saját bögréjét – említ rögtön egy szemléletes példát Rolkó Judit.

Ide sorolható az egyre több felnőtt íróasztalán látható stresszlabda. Az egyedi formában is elérhető, bár anyaga miatt inkább csak egy színnel és sajnos nem tartósan logózható termék formagazdagsága önmagáért beszél.

– A játékkal, mint vásárlásösztönzővel a magazinok mellé csomagolt ajándék formájában találkozhatunk tömegesen. Fontos azonban megjegyezni, hogy a reklámajándék-forgalmazó cégek választékának egy része nem kizárólag gyerekek által használható játék, hiszen a kreativitást fejlesztő kirakók, logikai játékok (puzzle), társasjátékok (sakk, backgammon, mikádó), kártya- és szerencsejátékok (póker, rulett), vagy a sporttal kapcsolatos játékok (lépésszámlálós ugrálókötél, zsonglőrlabda) nem csak a kiskorúakat hozzák lázba – véli Váradi Éva.

Továbbgondolva, nehéz meghúzni a határvonalat a hasznos funkciót betöltő játékos termékek és a valódi játékok között. Ha egy tanszer vagy irodaszer (vicces dekorációval ellátott vonalzó vagy golyóstoll, ceruza), kulcstartó (plüssmacival), takaró (plüssmajommal), békafejet formázó esernyő kivitelezése játékos elemet hordoz, akkor bizonyosan betölthet reklámfunkciót is a céglogóval ellátva, amennyiben a célcsoport fogékony ezekre az elemekre.

– Idén készítettünk egy teljesen egyedi gyártású malom játékot, melynek a dobozától kezdve a pályájáig minden része a megrendelő elképzelései szerint volt kivitelezve, és nagy közönségsikert aratott – idézi fel a közelmúlt egyik sikerét Sauer Győző.

Egy-egy kiemelkedő időszak reflektorfénybe állíthat bizonyos játéktípusokat. Ilyen volt az idei év egyik meghatározó eseménye, a 2014-es focivébé, melyhez számos nyereményjáték és promóció kapcsolódott. Főleg olyan tárgyakra volt érdeklődés, melyek kivitelezésükben visszaadják az eseményt, és a megajándékozottak, nyertesek szívesen használják is őket. Volt, aki a vb labdájának hivatalos másolatát adta ajándékba, vagy névre szóló mezzel lepte meg partnereit.

Év végi mulatságok

A Golding marketingvezetője szerint B2B viszonylatban, partnerajándékok tekintetében természetesen csak a komolyabb játékokban gondolkodhatunk (pl. darts). B2C-ben azonban, ha a termékünk célcsoportjai a szülők, akkor bármilyen árucikk eladását sikeresen támogathatják a gyerekeknek szóló logózott játékok, ha hidat tudunk képezni a termékünk és a játék között.

– Ne felejtsük el, hogy a mai gyerekekből lesznek a holnap döntéshozó fogyasztói, és egy gyerekkorban kialakított márkahűség hosszú évekig fog vásárlót biztosítani termékünknek – mondja Váradi Éva.

Fontos azonban tudni, hogy a játékoknak is szigorú európai uniós minőségi előírásoknak kell megfelelniük. A Golding Reklámajándék Kft. valamennyi – katalógusban bemutatott – terméke rendelkezik a szükséges bizonyítványokkal.

Karácsony táján megszaporodnak a játékhoz kapcsolódó promóciók, ahol a lényeg, hogy csak a játékon keresztül lehet hozzájutni a nyereményhez, ami maga az ajándéktárgy.

– Az év vége közeledtével tapasztalataim alapján sokkal inkább keresettek azok a termékek, ahol a standard cikkeket kiegészítik vagy felváltják a kreatív ötletek – emeli ki Sauer Győző.

Ennek egyik pillére, hogy az ajándékok beszerzéséért felelős személy olyan beszállítóval dolgozzon együtt, akinek a termékismerete mellett van fantáziája, de nem ígér lehetetlen és kivitelezhetetlen megoldásokat.

Jó tanács, hogy aki a beszerzéssel vagy marketinggel foglalkozik, ne kapkodjon a termékek kiválasztásánál és ne halassza kiválasztásukat az utolsó pillanatra, hiszen ezzel korlátozza a saját mozgásterét. Érdemes hagyni, hogy a beszállító proaktívan keresse, bombázza kreatív ötletekkel és termékekkel, így egészen meglepő és innovatív lehetőségekkel is találkozhat.

Kátai I

Kapcsolódó cikkeink