Minden eddiginél több adományt gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a rászorulóknak
Tavalyi közös kampányának eredményeként a Tesco és a Nestlé 16 millió forinttal támogatja a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkáját. Az ősszel meghirdetett jótékonysági akció keretében a Nestlé a Tesco áruházakban eladott Nestlé termékek értékének 1 százalékát ajánlotta fel jótékony célra, az összeget pedig a Tesco megduplázta. Az összegyűlt támogatásból az Élelmiszerbank 171 ezer élelmiszercsomagot juttat el a rászorulóknak.

A fotón balról jobbra: Csóka Noémi (Nestlé Corporate Communication & CSV Manager), Cseh Balázs (Magyar Élelmiszerbank Egyesület, elnök), Zsilkina Lívia (Tesco Közösségi és CSR menedzser)
Tavaly ősszel ismét összefogott a Nestlé és a Tesco, hogy a vásárlók segítségével támogassák a nehéz sorsú embereket. A jótékonysági akció ideje alatt (2023. szeptember 28. és október 11. között) a Tesco hipermarketekben megvásárolt Nestlé termékek (pl. édességek, kávé, bébiételek, állateledelek, ételízesítők, szószok, leveskockák és -porok) árából a Nestlé 1 százalékot ajánlott fel, a Tesco pedig az így összegyűlt összeget megduplázta, így összesen több mint 15,5 millió forint jött össze a rászorulók élelmezésére. A két cég 16 millió forintra egészíti ki az adományt, amelyet a Magyar Élelmiszerbank Egyesület kap, akik az összegből 171 ezer élelmiszercsomagot tudnak eljuttatni a nélkülözőknek. Ezek a csomagok jellemzően olyan lejáratközeli, csomagoláshibás, de kiváló minőségű, fogyasztásra tökéletesen alkalmas termékeket tartalmaznak, amelyeket a szervezet áruházakból és élelmiszergyártóktól gyűjt össze napi rendszerességgel.
„Sokszor megesik, hogy egy családnak csak egy átmeneti időszakban van szüksége az Élelmiszerbank segítségére, de akkor ez jelenti az egyetlen biztos pontot egy krízishelyzetben. A Tesco és a Nestlé közös adománya rengeteg ilyen helyzet megoldásához nyújt támaszt. A legjobbkor érkezik ez a támogatás, hiszen a leghidegebb hónapok közepén vagyunk, túl a karácsonyon, jó, hogy vannak, akik ilyenkor is szolidárisak a nélkülözők felé”
– mondta Cseh Balázs, az Élelmiszerbank elnöke.
„Örülök, hogy a Nestlével közösen évről évre segíthetünk azoknak, akik most a legnehezebb helyzetben vannak. Külön köszönet illeti vásárlóinkat, akik egy-egy termék megvásárlásával a jó ügy mellé álltak, így hozzájárulásukat felkerekítve az eddigi legnagyobb együttes adománnyal támogathatjuk az Élelmiszerbank munkáját és rajtuk keresztül a nélkülözőket”
– mondta Hevesi Nóra, a Tesco-Global Áruházak Zrt. kommunikációs vezetője.
„Vezető élelmiszeripari vállalatként kiemelt küldetésünknek tekintjük, hogy adományokkal, önkéntes munkával vagy egyéb együttműködéssel segítsük az élelmiszerhiány felszámolásáért küzdő szervezeteket. Nagyon örülök, hogy az összefogásnak köszönhetően az előző évi kampányokhoz hasonlóan idén sem csak élelmiszerekkel, de egy komolyabb pénzösszeggel is támogathatjuk az Élelmiszerbank munkáját”
– mondta Tompa Gábor, a Nestlé Hungária vállalati kommunikációs igazgatója.
A Tesco és a Nestlé évek óta az Élelmiszerbank stratégiai partnereként vesz részt az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelemben. Jelenleg mintegy 170 Tesco áruházban folyik napi szintű élelmiszermentés az egyesülettel közösen, melynek célja az élelmiszer-felesleg mennyiségének csökkentése és a segítségre szorulók támogatása. A programban részt vevő áruházak a 2022/23-as pénzügyi évben 2765 tonna megmaradt élelmiszert adományoztak jótékony célra, ami egyúttal több mint 6,5 millió adag ételt jelentett a nélkülözőknek. A Nestlé 2023-ban 37 millió forint értékben juttatott el élelmiszeradományt az Élelmiszerbankhoz.
Kapcsolódó cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >Padlóra viszi a drogériatermékek árait a Tesco
Több mint 150 már eddig is garantáltan alacsony árú háztartási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >