Minden dísznövénycsoport nettó árbevétele nőtt 2023-ban
A dísznövénytermesztés nettó árbevétele 2023-ban az adatfelvétel keretein belül beérkezett adatok szerint 17,3 milliárd forintot tett ki, amelyből a faiskolai növénytermesztés árbevétele 10 milliárd (57,7 százalék), a vágott virág és vágott zöld termékek árbevétele 1,9 milliárd (11,2 százalék), a cserepes, kiültetésre szánt és hagymás növényeké pedig 5,4 milliárd forint volt (31,0 százalék).
A nettó árbevétel szempontjából a dísznövénycsoportok közül 2019–2023 közötti időszakban a faiskolai tevékenység volt a meghatározó, melynek értéke folyamatosan emelkedik. A vágott virág és vágott zöld termékeké pedig továbbra is a legkisebb. A faiskolai tevékenység nettó árbevétele 2023-ban 4,6 százalékkal, a vágott virág és vágott zöld termékeké pedig több mint 21 százalékkal emelkedett egy év alatt.
A cserepes, kiültetésre szánt balkon- és hagymás, rizómás növények nettó árbevétele a 2017–2019 közötti időszakban 3–3,4 milliárd forintos eredményt hozott a termelőknek
Ezt követően 2020-ban némi csökkenés volt megfigyelhető, amikor is 3,1 milliárd forintot tett ki. A 2021–2022-es évben pedig 4,4–4,9 milliárd forintos eredményt tudhatott magáénak a termékcsoport. A megfigyelt évben tovább bővült az árbevétel értéke, közel 9,5 százalékkal, így az eddigi legnagyobb bevételt, 5,4 milliárd forintot ért el. A vágott virág és vágott zöld termékek nettó árbevétele a megfigyelt 2023-as évben 1,9 milliárd forintot tett ki, ami a 2022-es évi 1,6 milliárd forinthoz viszonyítva több mint 21 százalékos növekedést jelentett, de a kimagasló árbevételt eredményező 2018-as évinél még így is kisebb volt (–21 százalék).
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
Új helyszínen várja az érdeklődőket a Nébih Farm
Decembertől megnyitotta kapuját a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) megújult Nébih Farm,…
Tovább olvasom >Tájékoztatót adott ki az ENAR adatok támogatáspolitikai felhasználásról az Agrárminisztérium
Az uniós forrásból finanszírozott állatalapú támogatások esetében elvárás az állatok…
Tovább olvasom >9 százalékkal drágult a tölteni való paprika
A KSH adatai szerint Magyarországon 1,28 ezer hektárról 90,61 ezer…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >