Minden 2. magyar előfizetne wc-papírra vagy borotvára
A magyarok háromnegyedének van online előfizetése valamilyen termékre vagy szolgáltatásra, esetleg ezek ötvözetére, és a többség kimondottan hasznosnak tartja ezeket – mutatják a Shoptet friss reprezentatív felmérésének adatai. A streaming tarol ezen a területen, de a magyarok 5%-a előfizet olyan tartalomért is, mellyel számára fontos embert vagy ügyet támogat. A kutatásból kiderült az is, hogy kimondottan nyitottak lennénk a háztartásban fixen fogyó eszközök folyamatos megrendelésére. A kiszámíthatóság mellett meglepetésekre is vágyunk: a nők ötöde szívesen előfizetne szépségboxra, aminek nem ismeri előre a tartalmát, és még ennél is többen olyan konyhai csomagra, ami recepteket és azok hozzávalóit küldi el.
Úgy fest, hogy többnyire tudatosak a magyarok az online előfizetéseik terén
A magyarok 77%-a fizet elő valamilyen online szolgáltatásra, termékre vagy ezek ötvözetére. A válaszadók legnagyobb része (42%) azt gondolja, hogy kevés előfizetése van, és azok mind hasznosak számára. Minden 5. magyar pedig kimondottan sok mindenre fizet elő, és bevallása szerint ezeket teljesen vagy többségében ki is használja. A kutatás alapján honfitársaink 16%-ának vastagabb maradhatna a pénztárcája, ha időnként felülvizsgálná az előfizetéseit, és lemondana párat, mert nem használja ki azokat.
Tarol a streaming, de veszünk zöldségboxot is a neten és fizetünk online nyelvtanulásért is
Lássuk, mi mindenre fizetünk elő online. Ezen a téren természetesen a streaming szolgáltatások tarolnak. A magyarok 56%-ának volt már előfizetése filmek és sorozatok lejátszására, 53%-ának pedig jelenleg is van. Mivel ezekhez jellemzően több fiók is kapcsolható, így a tényleges használók száma magasabb lehet, mint az előfizetőké. Ugyanez igaz lehet a zenelejátszó szolgáltatásokra is. A Shoptet kutatása alapján 10-ből 3 honfitársunk fizetett már elő valaha zene streamelésére, 26% pedig most is. Tárhelyre kb. minden 5. fizet elő, és népszerűek az online videójáték előfizetések is. Sajtótermékekért jelenleg a magyarok 9%-a fizet. Minden 20. honfitársunk mondta magáról, hogy kimondottan azért fogyaszt fizetős online tartalmat, hogy támogasson olyan embert/ügyet, aki/ami számára értéket teremt. Nyelvtanulást segítő alkalmazást fizetős formában jelenleg a magyarok 6%-a használ. 4% fizet elő élelmiszerre, pl. zöldség-, gyümölcsboxra, tojásra. Akadnak szép számban olyanok is, akik torna programokért, életmód-, szépség – vagy karriertanácsadásért fizetnek elő, és kalóriaszámláló vagy egyéb diétás alkalmazásokért is a zsebünkbe nyúlunk.
Az exkluzivitásért és a kényelemért hajlandóak vagyunk fizetni, vágyunk a tervezhetőségre
A válaszok alapján egyértelműen az exkluzív tartalom, a kiszámítható minőség és a kényelem a legfőbb motivációs tényezőink, amikor az előfizetés gombra kattintunk. Sokat dob a latba az is, hogy ezek az előfizetések egyszerűbbé teszik az életünket, időt takaríthatunk meg általuk. Minden 5. magyar bevallása szerint a meglepetésért, élményért fizet elő, ugyanennyien pedig azért, hogy spórolhassanak.
Ez utóbbi ugyan nem a legfőbb érv az előfizetések mellett, de hogy fontos, az biztos, hiszen a magyarok 45%-a mondta, hogy előfizetne pusztán azért, hogy az előfizetés fejében bizonyos termékeket kedvezménnyel vásárolhasson meg. 27% pedig azért, hogy a rendelését gyorsabban és ingyenesen kiszállítsák. Azt, hogy vágyunk a kiszámíthatóságra, tervezhetőségre mi sem fejezi ki jobban, minthogy minden 2. magyar szívesen előfizetne olyan mindennap használt termékekre, amiknél előre ki tudja számolni, hogy pl. havonta, negyedévente mennyit használ belőle. Ilyen lehet pl. a wc-papír, mosószer, mosogatószer vagy akár a borotva is.
Nyitottak vagyunk a meglepetésekre is
A Shoptet kutatásából kiderült az is, hogy nemcsak tervezett dolgokra, hanem élményekre, meglepetésekre is vágyunk. Az USA-ban nagyon népszerűek pl. az anyukáknak szóló meglepetésboxok, vagy a bio édességeket tartalmazó újdonságok. Úgy fest, hogy erre nálunk is lenne igény. A magyarok több mint negyede pl. előfizetne olyan élményekért, amelyeknek csak az idejét tudják, de a konkrét programot nem. Ugyanennyien örömmel vennének olyan válogatást is, ami izgalmas, számukra érdekes édességeket rejt. Tízből három nő előfizetne olyan konyhai csomagra, ami recepteket és azok hozzávalóit küldi el meghatározott rendszerességgel, ötödük pedig szívesen kipróbálna időről időre különleges kozmetikumokat, és ezért hajlandó lenne rendszeresen fizetni is.
*A kutatásról
A felmérés 1330 fő megkérdezésével készült 2023 szeptemberében, amely reprezentatív a magyarországi 16-59 éves okostelefonnal rendelkezőkre kor, nem, iskolai végzettség és lakóhely szerint. A kutatást a Shoptet megbízásából az Opinio Institue Kft. készítette.
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >