Mindegyik szegmens tudott nőni
Befőzőszerekkel közel 2 milliárd forint bevételt ért el a kiskereskedelem 2013. április–2014. március között. Az előző kumulált évben 1,3 milliárd forintot regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Mindegyik szegmens növelni tudta forgalmát, egyik tizenkét hónapos időszakról a másikra. Jelentős mértékben, 50 százaléknál nagyobb arányban nőtt a bolti eladás – érték szempontjából – a piac több mint kétharmadát birtokoló zseléfixek mellett befőzőcukrokból és befőtt-tartósítókból.
Az említett szegmensekhez képest visszafogottabban, 12 százalékkal bővült a 11 százalékos piaci részaránnyal rendelkező, savanyúságot tartósító szerek értékesítése.
Ami az átlagárakat illeti: a befőzőszerek egy csomagolási egységre jutó átlagára 2014. február–márciusban 213 forint. Az egy évvel korábbi hasonló periódusban 215, míg a tavalyelőttiben 205 forint.
Koncentrálódást jeleznek a bolttípusok trendjei. Jelentősen emelkedett, 4 százalékponttal a 2500 négyzetméternél nagyobb üzletek piaci részesedése, érték szempontjából. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna mutatója 2 százalékponttal lett kisebb, ahogyan a 200 négyzetméteres és kisebb hagyományos boltoké is, egyik kumulált évről a másikra.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >