Mindegyik szegmens tudott nőni
Befőzőszerekkel közel 2 milliárd forint bevételt ért el a kiskereskedelem 2013. április–2014. március között. Az előző kumulált évben 1,3 milliárd forintot regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Mindegyik szegmens növelni tudta forgalmát, egyik tizenkét hónapos időszakról a másikra. Jelentős mértékben, 50 százaléknál nagyobb arányban nőtt a bolti eladás – érték szempontjából – a piac több mint kétharmadát birtokoló zseléfixek mellett befőzőcukrokból és befőtt-tartósítókból.
Az említett szegmensekhez képest visszafogottabban, 12 százalékkal bővült a 11 százalékos piaci részaránnyal rendelkező, savanyúságot tartósító szerek értékesítése.
Ami az átlagárakat illeti: a befőzőszerek egy csomagolási egységre jutó átlagára 2014. február–márciusban 213 forint. Az egy évvel korábbi hasonló periódusban 215, míg a tavalyelőttiben 205 forint.
Koncentrálódást jeleznek a bolttípusok trendjei. Jelentősen emelkedett, 4 százalékponttal a 2500 négyzetméternél nagyobb üzletek piaci részesedése, érték szempontjából. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna mutatója 2 százalékponttal lett kisebb, ahogyan a 200 négyzetméteres és kisebb hagyományos boltoké is, egyik kumulált évről a másikra.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >VOSZ: rendkívül ambiciózus a hároméves bérmegállapodás
Rendkívül ambiciózusnak értékelte a hároméves bérmegállapodást a Vállalkozók és Munkáltatók…
Tovább olvasom >