Mindegy, hogy szénsavas, vagy mentes, a magyar ásványvizek garantáltan jó minőségűek
Szerencsés helyzetben vannak a magyar fogyasztók, hazánk ugyanis ásványvíz-nagyhatalomnak számít, így a nagy, ismert márkák mellett számtalan kisebb palackozó termékei közül választhatnak a vásárlók.

(Fotó: Pixabay)
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképe szerint itthon csaknem 274 ásványvízkutat tartanak nyilván, az palackozóüzemek pedig évente mintegy 1200-1300 millió liter hazai forrásból származó ásványvizet palackoznak. A hazai ásványvízfogyasztás az elmúlt évtizedekben a többszörösére emelkedett, s míg korábban a szén-dioxiddal dúsított vizek voltak a legnépszerűbbek, manapság a szénsavmentes ásványvíz a kedveltebb a magyarok körében.
Az ásványvíz ma már az alapvető élelmiszerek közé tartozik
Nem lehet szezonális terméknek nevezni, ugyanakkor a nyári időszakban jellemzően megnő a kereslet a palackozott vizek iránt. A hazai fogyasztók igencsak szerencsés helyzetben vannak, mivel Magyarország valódi ásványvíz-nagyhatalomnak számít, a legtöbb ásványvizet forgalmazó országok közé tartozik Európában. A hazai ásványvízforrások hivatalos adatbázisát a Nemzeti Népegészségügyi Központ kezeli, jelenleg 274 elismert kutat tartanak nyilván. A legtöbb ásványvízkúttal Pest, illetve Bács-Kiskun vármegye büszkélkedhet. Míg néhány évtizeddel korábban az ásványvízfogyasztás luxusnak számított, ma már a mindennapjaink része, ennek is köszönhető, hogy jelentően megugrott a hazai ásványvízfogyasztás mértéke. Miközben a nyolcvanas években az egy főre jutó fogyasztás évente 3 liter körül mozgott, ma már meghaladja a 130 litert. A hazai ásványvízfogyasztás ezzel az értékkel az Európai Unión belül az első öt ország között van. Országos szinten mintegy 1200 – 1300 millió liter ásványvíz kerül piacra évente.
A fogyasztás emelkedése többek között annak is köszönhető, hogy egyre többen ismerik fel az ásványvízfogyasztás kedvező hatásait
A természetes ásványvíz Magyarország nemzeti kincse. Az ásványvíz eredeténél fogva tiszta, minden kémiai és mikrobiológiai szennyeződéstől mentes, természetes élelmiszer, az emberi szervezet életműködése szempontjából kedvező összetételben és mennyiségben tartalmaz ásványi anyagokat, makro- és mikroelemeket.
Az ásványvizek minőségét szigorú szabályok garantálják
A rendszeres, hivatalos ellenőrzések mellett a palackozó vállalatok saját kémiai és mikrobiológiai laboratóriumaiban folytatott folyamatos ellenőrzései is biztosítják a minőség állandóságát. A hazai palackozott vizek döntő többsége ásványvíz, ezenkívül palackozott forrásvíz, ivóvíz és különféle dúsított, illetve ízesített vízalapú italok kerülnek a boltok polcaira. Bár az import vizek is megjelennek a kínálatban, ezek aránya elhanyagolható, a vásárlók döntő többségben hazai eredetű palackozott ásványvizekkel találkozhatnak a boltokban.
Érdekesség, hogy az elmúlt évtized közepéig a szén-dioxiddal dúsított ásványvizek iránti kereslet volt a meghatározó
Manapság már a szénsavmentes verziót fogyasztják többen: 2019-ben már ez a típus tette ki a teljes fogyasztás 57 százalékát. Egészségre gyakorolt hatása szempontjából egyébként teljesen mindegy, hogy szénsavas vagy szénsavmentes ásványvizet fogyasztunk. A kiskereskedelemben főként a 0,5-1,5 literes kiszerelés a legnépszerűbb, míg a vendéglátásban a 0,25-0,5 kiszerelés a legkelendőbb. Bár a ballonos ásványvizeket háztartásokban is fogyasztják, főleg munkahelyen találkozhatunk ezzel a megoldással, a ballonos kiszerelés az összes palackozás nem egészen egy százalékát teszi ki. A hagyományos, nagy márkák az egész országban kaphatóak, a kevésbé ismert, új vizek a palackozó vonzáskörzetében színesítik a kínálatot.
NAK
Kapcsolódó cikkeink
Hogyan alakul a világgazdaság idén?
Az Egyesült Államok növekedése stabil, Európa és Kína újabb kihívásokkal…
Tovább olvasom >Veritas prémium ásványvíz
Gondosan elzárt, érintetlen tisztaság a Pannon-medence szívéből. A Veritas kristálytiszta…
Tovább olvasom >„A fogyasztót el kell varázsolni” – Az Aqua Lorenzo jövőképe
Új stratégiai irányvonalak, megújuló termékportfólió, kihívások és lehetőségek. Az Aqua…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >