Milyen eredményekkel zárta a Dunapack Kft. a tavalyi üzleti évet?
Eredményes és sikeres 2011-es évet zárt a hazai hullámtermékgyártás töretlenül piacvezető fellegvára, a Dunapack Kft. 2012-es fejlesztéseinek és hatékonyságjavító intézkedéseinek középpontjában továbbra is ügyfelei állnak, tudtuk meg Bárdi Róbert értékesítési igazgatótól.
A Dunapack Kft. árbevétele elérte a 31 milliárd forintot. Tavaly eredményünk 30 százalékkal haladta meg a tervet, és sikeresen alakult annak ellenére, hogy a pénzügyi-gazdasági recesszió nyilvánvalóan érintette a mi piacainkat is. Különösen a hazai környezetben tudtuk megtartani helyzetünket, és erősítettük több mint 40 százalékos piaci részesedésünket.
Milyen kihívásoknak kellett megfelelni?
A 2011-es évet is az alapanyag- (ami a hullámtermék előállítási költségének 50–80 százaléka) és egyéb termelési költségek (energia, szállítás stb.) növekedése jellemezte. Ez komoly fe-ladatot rótt valamennyi hullámtermékgyártóra. Versenyképességünket azért tudtuk megtartani, mert számos hatékonyságjavító és költségcsökkentő intézkedést hoztunk. Az iparágat nehéz helyzetbe hozta és súlyos terheket rótt rá az új termékdíj-szabályozás. Cégünk a szakmai szövetségek keretein belül intenzív lobbizási tevékenységet fejtett ki a rendelet tartalmának kialakítására. A felkészülés során a törvény pontos értelmezésén túl az IT-módosítások megvalósítása is fontos feladat volt. Számos szakmai workshopot tartottunk ügyfeleinknek a témában.
Milyen fejlesztéseket tervez a cég a jövőben?
A vevői elvárások változásával mindig lépést kell tartani. Piacvezetőként a technológiai lehetőségek legszélesebb tárháza nálunk található. 2012-ben új és szinttartó, modernizálási projekteket tervezünk. Az FMCG-szektor kiszolgálása érdekében tovább kívánjuk szélesíteni ragasztási és nyomtatási kapacitásainkat, elsősorban az árukínáló dobozok gyártásához.
Milyen intézkedésekkel járul hozzá a cég a vevőelégedettséghez?
Nálunk első a vevő igénye. Belső rendszereinket is ennek megfelelően alakítjuk, fejlesztjük. Tavaly átszerveztük vevőszolgálati és logisztikai tevékenységünket a kiszolgálás minőségi javítása érdekében, és új stratégiával indultunk neki a 2012-es évnek.
Mi jellemzi most a vevőigényeket?
Több kategóriát kell megkülönböztetni. Ügyfeleink egy része az igényes, többszínes dobozokat, illetve csomagolásokat részesíti előnyben, mások a közepes színvonalú, legfeljebb egy színnel nyomtatott dobozokat vásárolják.
Szinte mindenki keresi a megtakarítási lehetőségeket. Az ún. „könnyű hullám”-ból készült hullámlemez-választékunk tovább bővült.
Manapság nem az igazi áttörő innovációk jellemzők, inkább apró, finomabb megoldásokat találunk ki az ügyfelekkel közösen fejlesztve. Ilyenkor hangsúlyozzuk a csomagolás teljes életciklusának figyelembe vételét. Egy kicsit drágább dobozkonstrukcióval lehet, hogy sokkal több megtakarítás érhető el a teljes csomagolási értékláncra vetítve (könnyebb nyithatóság, élőmunka, rövidebb kezelési idő, csomagolásoptimalizálás).
Működésünk alapja a minőség iránti elkötelezettség. Cégünk alapítása óta ezt az irányt követjük, s a jövőben sem kívánunk másként cselekedni. (X)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >