Milliárdos forgalom várható a játékpiacon karácsonykor
A közel 45 milliárd forintos játékpiac fele realizálódik az idei karácsonyi időszakban, amikor hagyományos áruházi vásárlás esetén 6800 forintot, online 8300 forintot költenek a magyar családok játékokra alkalmanként a REGIO JÁTÉK adatai szerint. A legtöbb fa alá társas- és kreatív játékok, ruhák és sporteszközök kerülnek karácsonykor, az ajándékokat a szülők több mint kétharmada a Black Friday akciók keretében tervezi megvásárolni.
A REGIO JÁTÉK közel 2500 fős mintán végzett friss kutatása alapján idén a szülők egyharmada 5-10 000 forint között, többsége (57%) viszont 10 000 forint felett költ egy gyermek karácsonyi ajándékaira. „Becslésünk szerint az idén cirka 45 milliárd forintos játékpiac csaknem fele az év végi ünnepi időszakban fog realizálódni. Ilyenkor darabszámra több, ráadásul magasabb értékű játékok kerülnek a szülők kosarába, számszerűsítve a hagyományos bolti vásárláskor 6800 forint, míg a kiadósabb online beszerzés esetén 8300 forint az átlagos végösszeg” – mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. Idén jellemzően 2-3 különböző meglepetést találnak a gyermekek a fa alatt. A kutatás szerint a játékok – társas- és kreatív játék, valamint a LEGO – mellett ruhát és sporteszközt fognak rejteni a csomagok. A 14 éven aluliak egyharmada ezenkívül könyvre, a 6 éven aluliak egynegyede pedig kisautóra, egyötöde játékbabára is számíthat.
Növekszik az online, mobilról történő vásárlás
A megkérdezettek 61 százaléka tervezi online megvásárolni az ajándékokat, elsősorban azért, mert így könnyen össze lehet hasonlítani az árakat, kényelmesebb, és elkerülhető a sorban állás. „A tavalyi évhez képest idén 20 százalékkal nőtt a webáruházunkban történő vásárlás, és 70 százalékkal több a mobilról érkező tranzakciók száma. Az internetes akciók is a virtuális vásárlás felé terelik az embereket, minden második válaszadónk figyeli az ilyen alkalmakat, továbbá sokan keresik az ingyenes házhozszállítás lehetőséget, és készülnek a Black Friday leárazásokra is” – tette hozzá a marketingvezető. A kutatásban résztvevők fele éppen ezért novemberben kezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését, az utolsó pillanatra százból mindössze egy család hagyja a vásárlást.
Fekete pénteken kezdődik az igazi roham
Tízből hét válaszadó kalkulál jobb ajánlatokkal és egyúttal vásárlással az idei Fekete Pénteken: a legnépszerűbb kategóriák a játékok, elektronikai eszközök, háztartási cikkek és a könyvek. „Minden évben kiterjesztjük a fizikai áruházainkra is a Black Friday kedvezményeket, egy kisebb forgalomnövekedés azonban még csak a tavalyi évben volt először megfigyelhető. Webáruházunk ezzel szemben a háromnapos akció alatt – egy átlagos naphoz képest – sokszoros forgalmat generált 10 600 forintos átlagos kosárérték mellett” – árulta el Gyaraki Dávid. Legtöbben egyébként 31-50 százalékos (46%), valamint 51-70 százalékos (41%) kedvezményekkel lennének igazán elégedettek a REGIO JÁTÉK felmérése alapján.
TOP 10 játékkategória a 2018-as ünnepi időszakban a REGIO JÁTÉK becslése alapján:
1. Társasjáték, kártya
2. Kreatív, fejlesztő
3. LEGO
4. Autó, jármű
5. Baba, babakocsi
6. Plüss
7. Bébijáték, kellék
8. Szerepjáték
9. Játékfigura
10. Diavetítő, diafilm
TOP 10 játék a 2018-as ünnepi időszakban a REGIO JÁTÉK becslése alapján:
1. Wobbleez totyogó tappancsok unikornis, póni
2. Építs vagy BUMM társasjáték
3. Burger Party társasjáték
4. Magyarul éneklő és beszélő Charlotte baba
5. Sütikutyusok
6. Falánk Farkas társasjáték
7. Ugró pirítós társasjáték
8. Baby Secrets baba
9. Dobble deluxe társasjáték
10. Tacsi Pajti plüss barát
Kapcsolódó cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >A Lego továbbra is a fenntarthatóság útján: jelentős növekedés és zöld beruházások
A Lego cég az elmúlt időszakban kiemelkedő üzleti eredményeket ért…
Tovább olvasom >Zsebükbe nyúlnak a szülők tanévkezdéskor
Küszöbön az iskolakezdés, ami komoly kihívást jelent a családok pénzügyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >