Magazin: Tejdesszertek jó formában

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2017. 10. 31. 07:14

A tej nem csupán egészséges, no és alapanyaga néhány finom ételnek és italnak, hanem remek nassolnivalók is készíthetők belőle. A tejdesszertek és tejszeletek választékában a fogyasztók minden rétege találhat kedvére valót. A termékfejlesztések zöme arra irányul, hogy meggyőzzék a fogyasztót: nem megy egymás rovására az önkényeztetés és az egészségtudatosság.

A tejdesszertek piaca évről évre egyenletesen növekszik, az egyes szegmensei azonban eltérő tendenciákat mutatnak fel.

– A tejberizs szegmens nő a legdinamikusabban: eladása 39%-kal emelkedett az előző évhez képest. A pudingok, a túró alapú, valamint az étkezés utáni desszertek (a profiterol, a tiramisu, a somlói vagy a pannacotta) szintén növekedést mutatnak – számol be piaci tapasztalatairól Főfainé Kiss Viktória, a FrieslandCampina Hungária Zrt. brand managere. – Csökkenést gyakorlatilag csak a habos puding és az egyéb kategóriában konstatálunk, ez utóbbiban főként a mousse-ok találhatóak.

Főfainé Kiss Viktória
brand manager
FrieslandCampina Hungária

Termékfejlesztési koncepciók

A tejdesszertek eladásának két nagy „ellensége” a nyári és a karácsony előtti időszak. Nyáron értelemszerűen inkább a frissítő joghurtitalok, tejitalok, jégkrémek a keresettebbek, karácsonykor pedig inkább a házi készítésű desszertek, a szezonális csokoládék kapnak nagyobb teret.

A termékfejlesztések egyik iránya épp ennek a szezonalitásingadozásnak az enyhítésére szolgál. Például a FrieslandCampina piacvezető terméke, a Milli Krémtúró mind télen, mind nyáron jelentkezik népszerű szezonális ízekkel: nyáron frissítő, gyümölcsösebb variánsokkal, télen pedig édesebb, fűszeresebb aromákkal. Ezenkívül folyamatosan olyan koncepciókon dolgoznak, amelyek az aktuális trendekre – például az egészségtudatos táplálko-zásra – reagálnak.

– Piacvezetőként ugyanakkor az is fontos, hogy ne csak a nagy trendeknek feleljünk meg, hanem például a laktózérzékeny fogyasztókra is gondoljunk. Tavaly ősszel vezettük be a Milli Krémtúró Laktózmentes változatát, ami az első, és azóta is az egyetlen laktózmentes tejdesszert a piacon – mondja Főfainé Kiss Viktória.

A cég másik érintett márkája a Landliebe, amelynek hat ízből álló grízpuding-portfóliója egyedülálló a piacon. Egyrészt a széles ízválasztéka miatt, másrészt pedig azért, mert ízvilágában nagyon közel áll az otthon főzött tejbegrízhez. Van köztük egy- és kétkamrás verzió is, ami változatos fogyasztási lehetőségeket biztosít. A kétkamrás kivitelben például a gyümölcslekvárok is az otthon főzött lekvárok ízére emlékeztetnek.

Ebben a kategóriában is megfigyelhető a fogyasztók ár- és promócióérzékenysége, de például éppen a Landliebe márka esetében a természetességért és a prémium minőségért hajlandók a vásárlók magasabb árat is fizetni, tudjuk meg a brand managertől.

Mindkét márkát folyamatosan reklámozzák a tévében, de emellett digitális jelenlétük is fokozódik. Mind a Milli, mind a Landliebe jelen van a Facebookon, utóbbi az Instagramon is.

– Folyamatosan építjük a rajongói bázisunkat, és már nemegyszer sikerült elnyernünk a Magyarország legjobb posztja címet – mondja büszkén Főfainé Kiss Viktória. – Jelenleg is fut a Landliebe „Legyen a te választásod!” fogyasztói promóció digitális kampánya, amivel több millió elérést tudunk generálni.

A kor szellemében

A Lactalis Hungária Kft. Parmalat márkája ma már számos szegmensre kiterjedő esernyőmárka. 2017-ben két innovációnak köszönhetően a hűtött tejtermékek között is megjelent, mivel a cég potenciált lát ebben a folyamatosan növekvő kategóriában is.

– A Parmalatot modern, prémium márkaként pozicionáljuk, amely minőségi termékeket kínál a fogyasztóknak – mondja Molnár Krisztina, a Lactalis Hungária Kft. junior trade marketing managere. – Idén bevezettük a Parmalat Extra gyümölcsjoghurtokat, illetve a Parmalat Dolce Cremoso mascarpone alapú joghurtokatAz idei év másik fontos fejleménye, hogy a Parmalat immár jelen van a social media felületeken (Facebook, Instagram) is.


Molnár Krisztina
junior trade marketing manager
Lactalis Hungária

– Ez modern és hatékony platformja annak, hogy a fogyasztókkal kapcsolatba léphessünk, hogy naprakészek legyenek újdonságainkkal és aktivitásainkkal kapcsolatban – jelzi Molnár Krisztina. – Az árakciókon kívül POS-kampányokkal és kóstoltatásokkal is igyekszünk felhívni a vásárlók figyelmét új bevezetéseinkre.

Fitt kényezetetés

A hűtött szeletes tejdesszertek (Dairy Snack) piaca a tejdesszertéhez hasonlóan dinamikus növekedést tudott felmutatni az elmúlt időszakban.

– Vállalatunk egyik legsikeresebb termékbevezetése volt az idei újdonságunk, a Fitt Pöttyös termékcsalád – újságolja Princz Andrea, a FrieslandCampina Hungária Zrt. marketing managere. – A joghurtos bevonattal készülő, 30%-kal kevesebb cukrot tartalmazó Túró Rudik gyorsan megtalálták közönségüket, a natúr, málnás-müzlis és almás-müzlis ízekben kapható portfólióból pedig mindenki kiválaszthatja a számára leginkább megfelelőt.

A Fitt Pöttyös valódi újdonságként robbant be a piacra, és már a TV-támogatás elindulása előtt is hatalmas médiavisszhangja volt, tudjuk meg Princz Andreától. A bevezetést a tévé mellett erős digitális kampány is kísérte.

A Fitt Túró Rudik bevezetése mellett idén a Pöttyös márka másik fő aktivitása a „Minden 5. nyer” fogyasztói promóció volt.


Princz Andrea
marketing manager
FrieslandCampina Hungária

– A terméknyeremények mellett óránként sorsoltunk ikonikus Pöttyös ajándékokat, valamint vonzó havi díjakat. Idén is igazán értékes főnyereménnyel zártuk az időszakot, 5 millió forint értékű bankkártya vagy egy Volkswagen Beetle Cabrio közül választhatott a nyertes – idézi fel Princz Andrea. Az attraktív nyereményeknek, a játék mechanizmusának és az erős támogatásnak köszönhetően az elmúlt évek legsikeresebb Pöttyös promócióját zárhattuk.

A minőségre voksolnak

A fogyasztók a minőség mellett egyértelműen letették a voksukat, a piacon kevéssé lelhetőek fel azok a kísérletek, amelyek az árcsökkentést a minőség rovására valósították meg.

– Ugyanakkor új innovációkkal, új fogyasztói szegmensek megcélzásával nemcsak szélességében, de mélységében is bővült a termékválaszték. Az újdonságok hamar a fogyasztók kedvenceivé válnak – hívja fel a figyelmet de Gereczné Rudnai Éva, a Real Nature Kft. sales managere. – Ilyenek a Real Nature Kft. által forgalmazott D’Oro Tiramisu és Cappucino szeletek is, melyek nem elsősorban a hűtött szeletes édességek fő célcsoportját jelentő gyermekek számára készültek, hanem a fiatal felnőttektől a senior korosztályig széles célcsoportnak, nagyon nagy sikerrel. Így a fogyasztó kedvenc édessége és kávéja már kényeztető, hűtött szeletes formában is élvezhető, akár útközben is.


de Gereczné Rudnai Éva
sales manager
Real Nature

A fogyasztók egyre tudatosabban étkeznek, egészségükre jobban koncentrálva vásárolnak az élelmiszerboltokban, amihez a Real Nature az egészséges táplálkozással kapcsolatos edukációs kommunikációjával is hozzájárul.

– Új innovációinkkal a bio- és kényeztető kategóriában is a fogyasztók egészségének támogatását tűztük ki célul – fogalmaz a sales manager. – Ennek jegyében vezetjük be idén My Little CowCow mézes bioszeletünket, valamint a gazdag tejes ízvilágú Choco és a csokis-mogyorós Choco Nut Snack szeletünket is.

Új termékeiket online megjelenések, kampányok is segítik. Emellett CSR tevékenységük részeként immáron közel 10 éve támogatják alapítványán keresztül a Budapesti Állat- és Növénykertet, hozzájárulva annak edukációs munkájához a felnövekvő generációk egészséges életmódra, a környezet szeretetére nevelésében.

Sz. L.

Kapcsolódó cikkeink