Mikulás napi és karácsonyi édességekből a kiskereskedelem forgalma meghaladta a 2 milliárd forintot tavaly
A Mikulás napi és karácsonyi édességek bolti eladása meghaladta a 2 milliárd forintot a tavalyi ünnepi időszakban. A szezonális termékek forgalma 11 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.
A 700 tonnát meghaladó mennyiségi eladás mínusz 24 százalékot jelent, egyik évről a másikra.
Emelkedett viszont a hagyományos Mikulás napi csomagok forgalma, és megközelítette a 400 millió forintot.
Legnépszerűbbek a csokoládéból készült Mikulás figurák, amelyek értékben a forgalom több mint felét vitték el. Tavalyi részarányuk 56 százalék, ami mintegy 1,3 milliárd forintos értékesítést jelent.
Stabilan további 4 százalék jutott a csokoládéból készült karácsonyfa díszekre, 5 százalék pedig az egyéb figurákra.
Az összes szezonális terméken belül a hagyományos Mikulás csomagok piacrésze 14 százalékról 16-ra nőtt tavaly, szintén értékben.
Az ajándékkal kiegészített csomag kedveltségét jelzi, hogy ha forgalma nem is, de részaránya 1 százalékponttal, 20 százalékra nőtt. Ebből fele rész jut az adventi naptárakra. Valamivel kevesebb a játékot is tartalmazó édesség csomagokra, kis hányad pedig a speciális kiszerelésekre, értéket tekintve.
Az átlagár jelentős emelkedése okozza, hogy a mennyiségihez képest a forgalom értéket tekintve kisebb mértékben csökkent. Egy kilogramm karácsonyi szezonális édesség mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára tavaly decemberben 3 193 forint; 18 százalékkal több, mint tavalyelőtt decemberben.
Itt erősek a gyártói márkák. Mind a tavalyi, mind az egy évvel korábbi karácsonyi szezonban 96 százalék jutott rájuk, az értékben mért forgalomból.
A decemberi ünnepekre szánt szezonális édességek fő beszerzései forrása továbbra is a hipermarket. Legutóbb a karácsonyi időszakban ugyanúgy 58 százalék jutott rá az értékben mért forgalomból, mint egy évvel korábban. A hazai lánc 16, szupermarket 13, diszkont 10 százalékkal részesedett az értékesítésből, míg a többi boltra 3 százalék jutott.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >