Mikulás napi és karácsonyi édességekből a kiskereskedelem forgalma meghaladta a 2 milliárd forintot tavaly

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 11. 11. 19:05

A Mikulás napi és karácsonyi édességek bolti eladása meghaladta a 2 milliárd forintot a tavalyi ünnepi időszakban. A szezonális termékek forgalma 11 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.

A 700 tonnát meghaladó mennyiségi eladás mínusz 24 százalékot jelent, egyik évről a másikra.

Emelkedett viszont a hagyományos Mikulás napi csomagok forgalma, és megközelítette a 400 millió forintot.

Legnépszerűbbek a csokoládéból készült Mikulás figurák, amelyek értékben a forgalom több mint felét vitték el. Tavalyi részarányuk 56 százalék, ami mintegy 1,3 milliárd forintos értékesítést jelent.

Stabilan további 4 százalék jutott a csokoládéból készült karácsonyfa díszekre, 5 százalék pedig az egyéb figurákra.
Az összes szezonális terméken belül a hagyományos Mikulás csomagok piacrésze 14 százalékról 16-ra nőtt tavaly, szintén értékben.

Az ajándékkal kiegészített csomag kedveltségét jelzi, hogy ha forgalma nem is, de részaránya 1 százalékponttal, 20 százalékra nőtt. Ebből fele rész jut az adventi naptárakra. Valamivel kevesebb a játékot is tartalmazó édesség csomagokra, kis hányad pedig a speciális kiszerelésekre, értéket tekintve.

Az átlagár jelentős emelkedése okozza, hogy a mennyiségihez képest a forgalom értéket tekintve kisebb mértékben csökkent. Egy kilogramm karácsonyi szezonális édesség mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára tavaly decemberben 3 193 forint; 18 százalékkal több, mint tavalyelőtt decemberben.

Itt erősek a gyártói márkák. Mind a tavalyi, mind az egy évvel korábbi karácsonyi szezonban 96 százalék jutott rájuk, az értékben mért forgalomból.

A decemberi ünnepekre szánt szezonális édességek fő beszerzései forrása továbbra is a hipermarket. Legutóbb a karácsonyi időszakban ugyanúgy 58 százalék jutott rá az értékben mért forgalomból, mint egy évvel korábban. A hazai lánc 16, szupermarket 13, diszkont 10 százalékkal részesedett az értékesítésből, míg a többi boltra 3 százalék jutott.

Kapcsolódó cikkeink