Mikulas Herskovic: „Tökéletességre törekszünk mindenben, amit csinálunk”
A következő interjúban képet kapunk arról, miként vált a Lyreco globális vezetővé a munkahelyi megoldások terén, és milyen értékek vezérlik mindennapi működésüket. A témába Mikulas Herskovic, a Lyreco Central Europe ügyvezető igazgatója nyújt betekintést.
– A Lyreco közel 100 éves múltra tekint vissza. Hogyan fejlődött a vállalat az évek során, és milyen főbb mérföldköveket emelne ki a történetéből?

Mikulas
Herskovic
ügyvezető igazgató
Lyreco Central Europe
– A Lyreco gazdag történelemmel rendelkezik, amely 1926-ban kezdődött. Az évek során egy kis családi vállalkozásból globális vezetővé váltunk a munkahelyi megoldások terén. 40 piacon működünk, négy kontinensen. Mérföldköveink közé tartozik az új piacokra való terjeszkedésünk és a saját márkás termékeink fejlesztése a fenntarthatóság jegyében. Ilyen például 2013-ban a Green Tree címke, majd 2023-ban a „Sustainable selection” (felelősségteljes termékválaszték) bevezetése. A könyvesboltból indult vállalat folyamatosan bővítette termék- és szolgáltatáspalettáját, és 1940-re élenjáró B2B szolgáltatóvá nőtte ki magát. Az akvizíciók eredményeképp 2001-ben megszületett a nemzetközi Lyreco vállalat.
A Lyreco-nál a szenvedély hajt bennünket, hogy őszintén törődjünk ügyfeleinkkel. Egy másik értékünk, a tisztelet, ugyancsak központi szerepet játszik működésünkben. Alkalmazkodunk a változásokhoz, előre jelezzük a trendeket, innovatív megoldásokat fejlesztünk, és folyamatainkat ügyfeleink igényeihez igazítjuk. Minden ügyfelünknek dedikált tanácsadó kolléga biztosít cégre szabott támogatást és szakértelmet ezzel is segítve az ügyféligények teljesebb megismerését. Tökéletességre törekszünk mindenben, amit csinálunk.
– A Lyreco „gondviselő vállalat” filozófiája az ügyfélközpontú megközelítést helyezi előtérbe. Hogyan jelenik meg ez a mindennapi gyakorlatban és az ügyfelekkel való kapcsolattartásban?
– A „gondoskodó” filozófiánk mélyen beágyazódott a kultúránkba és a működésünkbe. Ez azt jelenti, hogy valóban törődünk ügyfeleinkkel, és arra törekszünk, hogy elébe menjünk az igényeknek. Meghallgatjuk az ügyfeleinket, testreszabott megoldásokat nyújtunk, és biztosítjuk a zökkenőmentes szállítást és a támogatást. Az ügyfélszolgálat nem egy chatbot, hanem valódi emberek állnak mögötte – a key account managereink, illetve az ügyfélszolgálati munkatársaink.
– Milyen előnyöket kínál a Lyreco a partnereknek a széles körű termékkínálat, költségcsökkentés és átfogó munkahelyi megoldások terén?
– Több mint 10 000 tételt tartunk készleten, és ennél is szélesebb a rendelésre elérhető termékek listája. Számos termékkategóriánk van, amelyekkel bármilyen munkahelyet, például irodát, raktárat, ipari központot vagy építkezést kiszolgálunk, az általános irodai termékektől a számítástechnikai eszközök és kiegészítőkön át a vendéglátásig, valamint higiéniai és munkavédelmi megoldásokig.
– Hogyan segíti a Lyreco a vállalatokat a beszerzési folyamatok optimalizálásában, és költségeik csökkentésében one-stop shop megoldásaival?
– Egyablakos megoldásainkat úgy terveztük, hogy optimalizálják ügyfeleink beszerzési folyamatait. Azáltal, hogy a beszerzési igényeiket a Lyreco-nál egyesítik, a vállalkozások élvezhetik a megrendelések egyszerűsítésének, az adminisztratív terhek csökkentésének és a költségellenőrzés javításának előnyeit. Ezenkívül fejlett digitális eszközeink és platformjaink valós idejű betekintést és elemzéseket biztosítanak, segítve ügyfeleinket a megalapozott döntéshozatalban, valamint további költségmegtakarítási lehetőségek azonosításában.
– A fenntarthatóság iránti elkötelezettség a Lyreco egyik alappillére. Milyen iránymutató vállalati kezdeményezéseik vannak ezen a téren, és hogyan járulnak hozzá a fenntartható fejlődéshez?
– A fenntarthatóság három fő pillére a Lyreco-nál az emberek, a bolygó és a fejlődés. Ezek megfelelnek az ESG alapelveinek. Büszkék vagyunk arra, hogy fenntartható és újrahasznosított irodaszereket kínálunk, lehetővé téve ügyfeleink számára, hogy környezettudatos döntéseket hozzanak. 2023-ban 72/100-as pontszámmal elnyertük az EcoVadis GOLD fenntarthatósági kitüntetést, így szektorunk vállalatai között a legkiválóbb 5%-ba kerültünk. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Új korszak a Lidlben: ikonikus szatyrok zöldebb köntösben
A Lidl Magyarország egy váratlan, de annál örömtelibb újítással jelentkezett:…
Tovább olvasom >A világ 50 leginnovatívabb városa közé került Budapest
A Bloomberg Philanthropies 2025-ös Mayors Challenge versenyén Budapest bekerült a…
Tovább olvasom >Az LG közzétette 2024-2025-ös fenntarthatósági jelentését
Közzétette 2024–2025-ös fenntarthatósági jelentését az LG Electronics (LG), amelyben hivatalosan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Innováció és hagyomány kéz a kézben
Fenntartható fejlődés, technológiai újítások, tudatos márkaépítés – ezek mentén alakítja…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a vendégek messziről elkerülik azokat az éttermeket, ahol rossz a mosdók állapota
A Tork nemzetközi felmérésében a válaszadók 73%-a arról számolt be,…
Tovább olvasom >Felelősen a jövőért
A Smurfit Westrock elkötelezetten támogatja Párkány városát, és aktívan részt…
Tovább olvasom >