Mikulás-csoki: árak a boltokban és márkapreferenciák
A Mikulás közeledtével az akciós újságokban is megjelentek az ünnephez kapcsolódó termékek. A Hipercom monitoring adatbázisa több szempontból is megvizsgálja az ünnephez kapcsolódó akciós termékeket.
Az ünnep jelképe a csoki Mikulás, amely az ünnepet megelőző időszakban 136 alkalommal jelent meg az akciós újságokban. A Boci és a Tibi márkák dominanciáját mutatja a márkák közötti rangsor. A Mikulás csokoládé szegmensben a promóciók 22,1%-a Boci márkájú termék volt, és csak kicsivel van mögötte lemaradva a Tibi (20,6%). A 3. helyen a Kinder és a Milka áll 11,0%-kal, és csupán egy hajszállal lemaradva áll az 5. helyen a Szerencsi 10,3%-kal.A márkatermékek közül a legtöbbször a 60 g-os BOCI Mikulás figura és a 40 g-os TIBI tejcsokoládés Mikulás figura szerepelt az akciós újságokban – derül ki a Hipercom elemzéséből.
A legolcsóbban a 60 g-os Boci Mikulás figura 2011.11.25 – 12.01 között érvényes Tesco Hipermarket és Tesco Szupermarket akciós újságokban szerepelt, ekkor csupán 199 Ft-ba került. Ugyanebben az időszakban a Profinál már 229 Ft volt. Az Auchan November elején 2 újságban is szerepeltette ezt a terméket és 225 Ft-ért illetve 229 Ft-ért lehetett megvásárolni, amely 26 Ft-tal illetve 30 Ft-tal több, mint a konkurenciánál. A legdrágábban a Rossmann akciós újságában szerepelt a Boci Mikulás figurája, 269 Ft-ért vásárolhattuk meg ezt a terméket, amely 60 Ft-tal drágább, mint a Tesconál.
A 40 g-os Tibi Mikulás figura 2011.11.24 – 12.06 között érvényes Cora akciós újságban, valamint a 2011.11.04 – 11.17. között érvényes Auchan újságban szerepelt a legolcsóbban, csupán 149 Ft-os áron. A Matchban is megvásárolható volt a Tibi Mikulás figurája 159 Ft-ért, míg a Metroban és a Coopban már 175 Ft-ba került a termék a vizsgált időszakban. Az ünnepet megelőző hónapban a legdrágábban a Tesco Hipermarketekben vásárolhattuk meg a Tibi 40 g-os csokoládé Mikulását. A Tesco Hipermarket akciós újságában 179 Ft-os áron jelent meg, amely 30 Ft-tal drágább, mint a Cora vagy az Auchan akciós újságában.
A legolcsóbb márkatermék a Szerencsi 18 g-os csoki Mikulása (58 Ft) és a Boci 18-gos Mikulás figurája (59 Ft) volt, amelyek még így is több, mint kétszer annyiba kerültek, mint márkátlan társaik.
A 18 g-os Szerencsi Mikulás Figura az Auchan 2011.11.18 – 11.24 között érvényes akciós újságban szerepelt a legolcsóbban (58Ft), ezen kívül még egy másik Auchan újságban és egy Cora akciós újságba szerepelt, de ott már jóval drágábban. A Coraban 79 Ft-os áron, míg a másik Auchan újságban már 89 Ft-os áron jelent meg, több, mint 30 Ft-tal drágábban, mint korábban.
A 18 g-os Boci Mikulás Figura ára Novemberben 59 Ft és 99 Ft között változott. A legolcsóbban az Auchan 2011.11.25 – 12.01. között érvényes újságában szerepelt, 24 Ft-tal olcsóbban, mint a Metro és a Profi ugyanebben az időszakban érvényes újságaiban(85Ft). A legdrágábban a Coop és a Rossmann akciós újságában szerepelt ez a termék(99Ft), 40 Ft-tal drágábban, mint a konkurenciánál.
Természetesen az elemzés szerint a nem meghatározható márkájú termékek olcsóbban is megvásárolhatók voltak, mint márkás társaik. A legolcsóbban a Corában és a Metroban tudtunk márka nélküli csoki Mikulást vásárolni. Náluk már 25 Ft-ért kaphattunk 15 g-os Mikulás figurát. Az Auchanban ugyanilyen termék már 29 Ft-ba került. A Profi és a Tesco akciós újságaiban a márka nélküli csokoládé Mikulás 35 Ft-ba került. A Penny akciós újságában a nem meghatározható márkájú 40g-os Mikulás figura szerepelt a legolcsóbban, amely 49 Ft-ba került.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Pénteken indul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi akciója
Péntektől vasárnapig az Élelmiszerbank hagyományos karácsonyi kampányának keretében minden korábbinál…
Tovább olvasom >A karrierváltás kihívásai – számos pozícióra munkára kész jelöltet keresnek
Karrierváltás történhet kényszerből a megváltozott piaci vagy személyes körülmények miatt,…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >