Miért olyan drága a dubai csoki? Kiderült!
Az elmúlt hónapokban Magyarországon is felbukkant a dubaicsoki-láz, ami világszerte érdeklődést keltett. De miért számít luxusterméknek, és miért ilyen magas az ára?
Az ízek és a minőség titka
A dubaicsoki az Egyesült Arab Emírségek egyik legismertebb luxusédessége. Előállítása gondosan megtervezett folyamat, amely csúkminőségű alapanyagokra és lenyûgöző csomagolásra épül. A csokoládék gyakran tartalmaznak ehető aranyat, amely tovább növeli az édesség exkluzivitását – írja a VG.
Az eredeti ízek
A FIX márkanevű dubaicsoki jelenleg hat alapízben és egy limitált kiadásban kapható:
- Cereously Chewsy: nyúlós, ragacsos müzlis
- Can’t Get Knafeh of It: a közel-keleti künefe desszert ízvilágát idézi
- Baklawa II The Future: pisztáciás-kadayifos
- Mind Your Own Buiscoff: krémes kekszíz
- Butter To Be Safe Than Salty: mogyorós ízű
- Pick Up A Pretzel: sós perectől ropogós
- Piece of Cake (limitált): egy szelet süti ízvilágát idézi
Ezek a termékek kizárólag Dubajban és Abu-Dzabiban érhetők el, helyi élelmiszer-szállítók, mint például a Deliveroo által. Egy tábla csokoládé ára 16 euró, vagyis körülbelül 6557 forint.
A magyar piacra is betörtek
A dubaicsoki-őrület nem hagyta érintetlenül a magyar kereskedelmi láncokat sem. Az Aldi december 15-től, a Lidl és az Auchan pedig december 12-től kezdte el árulni a luxusédességet. Az árak a következők:
- Aldi: 30 grammos szelet 499 forint, 90 grammos csokoládé 1499 forint
- Lidl és Auchan: 100 grammos csokoládé 2499 forint
A termékekből maximum 2-3 darabot lehet egyszerre vásárolni.
Miért ilyen drága?
A dubaicsoki ára magas, amelyet a minőségi alapanyagok indokolnak. Az egyik kulcsösszetevő, a pisztácia, különösen drága. Egy kilogramm natúr, hámozott pisztácia ára meghaladja a 13 ezer forintot. Ez annak következménye, hogy a pisztáciafák csak 2-3 évente hoznak termést, a betakarítása pedig rendkívül munkaigényes. Emellett a szezámmagpaszta (tahini), a kadayif tészta és az ehető arany is hozzájárul az édesség luxusjellegéhez.
Hogyan élvezzük a dubaicsokit?
Sarah Hamouda, a csokoládé megálmodója szerint a dubaicsokit lassan érdemes fogyasztani, hogy minden falatban érezni lehessen a gondosan megválogatott alapanyagok egyedi ízvilágát. Ez a luxusédesség nem csupán finomság, hanem valódi élmény minden érzékszerv számára.
Kapcsolódó cikkeink
Az LVMH hathavi profitja 22 százalékkal, a bevétele 4 százalékkal csökkent
Csökkent az LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SA, a világ…
Tovább olvasom >Milliárdos biznisz az óceánjáró hajózás: új rekord született 2024-ben
Noha egyetlen modern óceánjáró megépítése legalább egymilliárd dollárba kerül, az…
Tovább olvasom >Soha nem látott válságban a magyar meggy: luxuscikké válhat a gyümölcs
Történelmi mélypontra került a magyar gyümölcspiac, különösen a meggyágazat, amelyet…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >Forró augusztusban bíznak a sörgyártók
A tavalyi közel három százalékos növekedést követően az idei első…
Tovább olvasom >Gulyás Gergely: kiterjeszti a kormány a kistelepülési élelmiszerüzletek támogatási programját
Kiterjeszti a kormány az 5000 fő alatti településeken indult élelmiszerüzlet-támogatási…
Tovább olvasom >